کد خبر: ۴۰۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۹

تجلیل از تام کروز بابت نجات سینما/ تهیه‌کنندگان جایزه می‌دهند

مهر به نقل از روایتی نوشت: تام کروز بابت فروش بالای فیلم جدیدش که منجر به نجات سینمای آمریکا در سال ۲۰۲۲ شد، جایزه دیوید.او.سلزنیک را از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا می‌گیرد.

تام کروز پس از چند دهه حضور در سینما علاوه بر بازیگری که همواره ستاره بوده، نشان داده از استعدادی ویژه برای تولید فیلم هم برخوردار است؛ به همین دلیل او از سوی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا تجلیل می‌شود.

با توجه به فروش بالای جدیدترین فیلم کروز یعنی «تاپ گان: ماوریک» این بازیگر که تقریباً با فیلمش سینماهای آمریکا را در سال ۲۰۲۲ نجات دارد با جایزه دستاورد دیوید.او.سلزنیک ۲۰۲۳ از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا تجلیل می‌شود.

وی این جایزه را در سی و چهارمین دوره جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) در مراسمی که ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود دریافت می‌کند.

این جایزه به نام دیوید او.سلزنیک که بر تولید فیلم «بر باد رفته» نظارت داشت، نامیده شده است و استیون اسپیلبرگ، باربارا بروکلی تهیه‌کننده مجموعه «جیمز باند»، برایان گریزر از بنیانگذاران «ایمجین انتترتینمنت» و کوین فایگی از دریافت کنندگان پیشین آن هستند.

دونالد لی لین و استفانی آلین روسای انجمن تهیه‌کنندگان با تجلیل از کروز گفتند وی با شروع «ماموریت: غیرممکن» نشان داد استعدادی برای تهیه‌کنندگی دارد که با استعداد خارق‌العاده‌اش به‌عنوان بازیگر همخوانی دارد. در ادامه افزوده شده: کروز با همان توجه دقیق به جزئیاتی که در تمام تلاش‌های حرفه‌ای‌اش به کار می‌برد، به تولید هم می‌پردازد. تعهد او به گفتن داستان‌های جسورانه، سینمایی و سرگرم‌کننده، تجربه سینمای جهان را ارتقا داده و شماری از محبوب‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ را خلق کرده است.

فیلم‌های کروز بیش از ۱۱ میلیارد دلار در گیشه‌های جهانی فروش داشته‌اند و مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» و «جک ریچر» و نیز فیلم‌هایی چون «آسمان وانیلی»، «آخرین سامورایی» و «الیزابت تاون» به یاد ماندنی هستند.