کد خبر: ۴۰۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۶

فلاحت پیشه: دیدار خاتمی با فرمانده ناتو دروغ است/ هیچگاه این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده است

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس به ادعای کریمی قدوسی درباره خاتمی واکنش نشان داده و می‌گوید: یکی از مشکلات ما این است که برخی افراد به راحتی اتهاماتی وارد می‌کنند، در صورتی که سیاستمداران بزرگ در شرایط‌های حساس می‌توانند به کشور کمک کنند.
زینب غبیشاوی: «مرحوم فیروزآبادی در سال ۸۸ در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت سیدمحمدخاتمی در حوادث ۸۸ با فرمانده ناتو دیدار داشت و از آن‌ها خواستند کار ما در داخل که جلو رفت شما وارد شوید.» این جدیدترین ادعای جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی است. فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس که سال ۸۸ هم عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده، درباره این موضوع صحبت کرده است که آیا فیروزآبادی در کمیسیون چنین چیزی مطرح کرده یا خیر.

فلاحت‌پیشه می‌گوید: بنده سال ۸۸ عضو کمیسیون امنیت ملی بودم و چنین اتفاقی هم اصلا سابقه نداشته است که آقای فیروزآبادی به کمیسیون بیاید و چنین مسائلی مطرح کند، بنابراین باید از خود آقای کریمی قدوسی بپرسید که شاید خودشان چنین جلسه‌ای گذاشته باشند چون شخصا این سخنان را نشنیدم و به شما می‌گویم هیچگاه توسط هیچ کسی مطرح نشده است و دروغ است و به طور مشخص این اتهامات را اساسا قبول ندارم. یکی از مشکلات کشور ما این است که برخی افراد به راحتی اتهاماتی را وارد می‌کنند، در صورتی که معتقدم به هر حال سیاستمداران بزرگ ما از ذخایر کشور هستند و در شرایط‌های حساس می‌توانند به کشور کمک کنند.

فلاحت پیشه می‌گوید: کمیسیون امنیت ملی یک مثلث سه ضلعی شامل وزارت خارجه و سیاست خارجی است، ضلع دیگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و ضلع سوم امور دفاعی است. این کمیسیون از مهمترین کمیسیون‌های مجلس است و همه افرادی که در این حوزه‌هایی که ذکر کردم، گذرشان به کمیسیون می‌خورد. حتی دستگاه‌هایی که ارتباط چندانی با پارلمان ندارند، زمان بررسی بودجه وقت می‌گیرند برای حضور در جلسات. اما شیوه اینکه چه سخنانی مطرح می‌شود، این است که همان زمان بعد از جلسه، سخنگوی کمیسیون طی متنی از خلاصه جلسه را با هماهنگی رئیس کمیسیون در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. این سخنان را من در آن زمان اصلا نشنیده‌ام. یک مقام مسئول خصوصا وقتی به خارج از کشور می‌رود، پروتکل کاملی برای دیدار‌ها و گفتگو‌ها دارند و اصلا موضوع دیدار با ناتو و موارد مشابه اینگونه نیست که کسی سر خود برود و نهادهای دیگر نفهمند.

او ادامه داد: این سخنان نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه مسئله‌ساز هم است. امیدوارم روزی در کشور بیایید که هیچ فردی نتواند به راحتی افراد را متهم کند. این سخنان به حدی زیاد شده است که افراد حتی دیگر پاسخ هم نمی‌دهند. این سخنان تاثیر منفی در جامعه دارد. معتقدم بسیاری از این افرادی که چنین اتهاماتی به آنها وارد می‌شود، از بسیاری افراد که ادعای حمایت از منافع ملی را دارند، سالم‌تر هستند. فقط دعا می‌کنم زمانی برسد که نتوان به راحتی اتهام زد و ذخیره‌های نظام پای کار بیاییند و سامانی به جامعه بدهند. در جامعه‌ای که دروغ و اتهام‌زنی زیاد می‌شود، اعتماد عمومی از بین می‌رود در نهایت به کشور ضربه می‌زند.