کد خبر: ۴۱۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۸

امام جمعه اصفهان: در بحث لایحه حجاب، انتظار متدینین آن است که جلوی مشکلاتی که برای روحانیون، متدینین و بسیجیان به وجود آمده گرفته شود

سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن به دنبال آندلس‌سازی، عادی سازی و در نهایت براندازی است. وی افزود: ترویج گناه از نظر شرعی و عقلی ممنوع است و باید بدانیم قانونی موفق است که موجب نگرانی در دل افرادی شود که منکر را انجام دهد، ولی اینکه قانون بخواهد با همه مرتکبین برخورد کند مطلبی است که قابل اجرا نیست و در مرحله اجرا برخی عمل نمی‌کنند
فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن به دنبال آندلس‌سازی، عادی سازی و در نهایت براندازی است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به نگرانی متدینین در خصوص حجاب و عفاف، اظهار کرد: در حال حاضر لایحه قوه قضاییه و دولت در مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: ترویج گناه از نظر شرعی و عقلی ممنوع است و باید بدانیم قانونی موفق است که موجب نگرانی در دل افرادی شود که منکر را انجام دهد، ولی اینکه قانون بخواهد با همه مرتکبین برخورد کند مطلبی است که قابل اجرا نیست و در مرحله اجرا برخی عمل نمی‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه مردم ایران قبل از اسلام پوششی مناسب با فطرت داشتند، هرگاه رضایت الهی کسب شود، اکثریت هم خشنود خواهند شد، چون دستورات الهی مطابق با فطرت و سرشت انسان‌ها است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کشف حجاب را دارای حرمت شرعی و سیاسی نامیدند و لذا شایسته بود در این لایحه جرم را تخلف ننامیم. البته همه را نباید مقابل اسلام قرار داد و همه مرتکبین را ضد اسلام دانست.

وی اضافه کرد: در عین حال باید در نظر داشت دشمن به دنبال اندلس‌سازی، عادی سازی و در نهایت براندازی است.

مهدوی با بیان اینکه رهبر انقلاب کلیت مجلس را انقلابی دانستند، اضافه کرد: لازم است نمایندگان مجلس با دقت این لایحه را بررسی کنند. انتظار متدین آن است که قانون به گونه‌ای باشد که از هرج و مرج و بی‌نظارتی‌ها ممانعت شود و جلوی مشکلاتی که برای روحانیون متدینین و بسیجیان بوجود آمده گرفته شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آسیب‌های پس از حوادث اخیر و ایجاد ناامنی‌های پس از آن، گفت: از مردم انتظار است که بفهمند دشمن در صدد خسته کردن از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: فضای جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که فرد مرتکب منکر احساس کند مردم او را نمی‌پذیرند و لذا لازم است مردم انکار قلبی و تذکر لسانی را به خوبی انجام دهند.

مهدوی اضافه کرد: انتظار از مسوولان نیز آن است که خودشان عمل کنند و همانگونه که همه در بحث کرونا به میدان آمدند در زمینه حجاب و عفاف هم به میدان عمل آیند، ولی احساس می‌شود اینگونه نیست.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: در کنار این مسأله تورم، گرانی‌ها و اشتغال موجب نگرانی مردم و متدینان شده است و نیارمند عزم جدی است.

وی تصریح کرد: انتظار نبود در ابتدای سال بر خلاف نظر نظام ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو بوجود آید. انتظار مردم برخورد جدی با این مشکلات است و تغییر وزیر کفایت نمی‌کند؛ انتظار آن است که با مباشران و کسانی که این وضع را بوجود آوردند برخورد شود و مسوولان بدانند هر چه در جهت مقابله با ناهنجاری‌ها و رفع تورم اقدام کنند مورد حمایت مردم قرار می‌گیرند.