کد خبر: ۴۱۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۶

نماینده مجلس: تصور نکنید چون سال آخر مجلس است، نظارتمان را بیشتر کرده‌ایم/ به‌خاطر وضعیت معیشت مردم، شرمسارم / وجود ارز ترجیحی با کارِ کارشناسی شده به مراتب بهتر از حذف آن که باعث گرانی شدید در کشور شد، بود

سیدکاظم موسوی نماینده مجلس می‌گوید: مجلس یازدهم وظایف خود را انجام داده و می‌دهد و حتماً نظارت خود بر دولت را بیشتر خواهیم کرد و تصور نکنید چون سال آخر کاری‌مان است می‌خواهیم چنین رویکردی داشته باشیم و نظارتمان را بیشتر کنیم. حال در این نظارت دقیق‌تر مجلس، شاید شاهد استیضاح وزیر یا وزرایی از دولت سیزدهم هم باشیم.
سیدکاظم موسوی عضو فراکسیون روحانیت مجلس و نماینده اردبیل با اشاره به آشفتگی در اوضاع و احوال اقتصادی کشور، می‌گوید: به عنوان یک نماینده و خادم مردم در مجلس، از اینکه معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته است، ابراز و اظهار شرمساری می‌کنم، زیرا مجلس هم باید به نوبه خودش به وظیفه قانونی‌اش که همان ریل‌گذاری در اداره کشور و اقتصاد مملکت بود، عملِ بهتری می‌کرد که آن‌طور که باید و شاید این اتفاق نیفتاد.

او می‌گوید: این مردم که امروز زندگی‌شان به سختی افتاده است، همان مردمی هستند که نسبت به ندای رهبری، لبیک‌گویان و ندای مسئولان، در صحنه‌ها حاضر شدند. از این‌رو، شأن و شوکت مردم خیلی بالاتر از این است که معیشت ابتدایی آن‌ها به خطر افتاده و تامین کالا‌های اساسی برایشان سخت شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: انتظار ما از دولت سیزدهم خیلی بالاتر از این بود و از دولتمردان می‌خواهیم با یک مکانیزم نسبت به رفع مشکل و موانع اقدام کنند. یعنی دولت باید با مطالعه و بررسی تاکنون فهمیده باشد که منافذ آسیب‌زا کجاست چون باید مشکل معیشت مردم هرچه سریع‌تر رفع شود. نمی‌خواهم بگویم دولت سهل‌انگاری کرده است اما باید مسئولیت را به کسانی بسپارند که واقعاً کاربلد و متخصص هستند.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: دولت باید نسبت به صادرات کالا‌هایی که در کشور به آن نیاز مبرم است، حساس باشد. مخالف صادرات و ارزآوری نیستم، اما وقتی در داخل به همان کالا نیاز است، نباید در صادرات عجله کرد که این رویکرد، خود یک دلیل ایجاد گرانی در کشور است. از سوی دیگر، دولت باید ظرفیت داخل را بشناسد و اجازه واردات کالا‌هایی که مشابه داخلی آن است را ندهد. این روند، یعنی ارزبری و عمیق‌شدن مشکلات اقتصادی کشور و همچنین آسیب وارد کردن به تولیدکنندگان داخلی. ما همچنان در این دو بخش، کارمان با اشکال توام است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: ارز ترجیجی که توسط دولت حذف شد، می‌توانست با یک چهارچوب منطقی و جدید، ادامه پیدا کند. وجود ارز ترجیجی با کارِ کارشناسی شده به مراتب بهتر از حذف آن که باعث گرانی شدید در کشور شد، بود.

موسوی می‌گوید: مجلس یازدهم وظایف خود را انجام داده و می‌دهد و حتماً نظارت خود بر دولت را بیشتر خواهیم کرد و تصور نکنید چون سال آخر کاری‌مان است می‌خواهیم چنین رویکردی داشته باشیم و نظارتمان را بیشتر کنیم. حال در این نظارت دقیق‌تر مجلس، شاید شاهد استیضاح وزیر یا وزرایی از دولت سیزدهم هم باشیم.