کد خبر: ۶۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۹

گزینه‌های روی میز آمریکا بر ایران اثرگذار نیست

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: گزینه های روی میز آمریکا بر ایران اثرگذار نیست.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، منطقه خراسان شمالی، داوود گودرزی با بیان این که ایران 12 سال است که با موضوع هسته ای درگیر است، افزود: نکته اولی که در رابطه با مذاکرات ایران با 1+5 مطرح است، این است که موضوع مذاکرات چیست؟

وی ادامه داد: خواسته آمریکا از ایران آن است که فعالیت هسته ای خود را کنار بگذارد و در این وادی وارد نشود و ایران در این مذاکرات به دنبال برداشتن تحریم ها است.

گودرزی با بیان این مساله که ایران چرا تحریم شده است و آیا ایران یک کشور متجاورز و نسل کش است، گفت: از 21 آبان 58، قطعنامه تحریم علیه ایران بسته شد و از فروردین سال 59 تاکنون همچنان ایران در تحریم به سر می برد.

وی با اشاره به سناریوی آمریکا طی این سه الی چهار سال اخیر در رابطه با کشور ایران، اضافه کرد: راهبرد آمریکا در مقابله با نظام جمهوری اسلامی همچنان بر اندازی این نظام است و همه گزینه های روی میز را بکار می‌گیرد تا براندازی صورت گیرد.

گودرزی ادامه داد: گزینه های روی میز آمریکا همچون تهاجم فرهنگی است که تاکنون حداقل در کوتاه مدت نتواسته اثرگذار باشد.

وی با بیان این‌که تهدید نظامی یکی دیگر از گزینه های روی میز آمریکا علیه ایران است که این نیز نمی تواند اثرگذار باشد، توضیح داد: آمریکا با تجربه هایی که از تهاجم به کشورهایی مانند عراق، سوریه، و افغانستان بدست آورده می داند که به ایران نمی تواند حمله کند.

گودرزی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران که یکی دیگر از راهکارهای آمریکا است، افزود: این تحریم ها برای ایران فلج کننده نیست؛ چرا که آمریکا با توجه به استراتژی جغرافیایی و همچنین ظرفیت های بالقوه ای که ایران دارد، نمی‌تواند تحریم صد در صدی کند.

وی یکی دیگر از راهکارهای آمریکا در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی را بر هم زدن محاسبات مسوولان ایران و شکاف بین آنان عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به خوبی متوجه این موضوع شدند و اعلام کردند که آمریکا صداقت و منطق ندارد و ایران با چنین کشوری مذاکره نمی کند.

گودرزی با اشاره به سناریوی تحریم ایران و مذاکره با آمریکا بیان کرد: آمریکا این فرصت را بهترین موقعیت دانست که شکافی بین مسوولان کشور ایجاد کند.

وی با بیان این‌که اختلاف بین مسوولان کاملا برای آمریکا راهبردی بود، افزود: این سناریوی جدید آمریکا، دوباره با تدبیر مقام معظم رهبری خنثی شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری از سیاست دکتر حسن روحانی پشتیبانی کردند و این‌که دولت ایران با نرمش قاطعانه می تواند وارد مذاکره شود.

گودرزی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا بیان کرد: ایشان فرمودند که من به آمریکا بی اعتمادم، اما به فرزندان انقلاب اسلامی اعتماد دارم و این مذاکره فرصتی برای تجربه است.

وی با بیان این‌که مذاکره در عرف دیپلماتیک یعنی معامله و این‌که امتیازی داده شده و امتیازی گرفته شود افزود: مهم آن است که آیا مذاکره کننده با موضع قدرت وارد مذاکره می شود یا نه .

گودرزی گفت: آمریکا با این تفکر که بین مسوولان ایران شکاف انداخته و بهره برداری می کند در خیال خام است.

وی با بیان این‌که کسانی بودند و هستند که سعادت ایران را در گرو ارتباط با با آمریکا می دانند، افزود: دانشجوی بیدار باید این سوال را از خود بپرسد که آیا لازم است ایران با آمریکا ارتباط داشته باشد.

گودرزی گفت: یک اصل تاریخی وجود دارد که اگر کشوری در مقابل دولت زورگو کوتاه بیاید آن کشور زورگو کنار نخواهد آمد و این به دفعات در تاریخ تکرار شده است.

وی با بیان این‌که اختلاف آمریکا با ایران بر سر انرژی هسته ای نیست،افزود: به گفته خود آنان اختلاف آمریکا با ایران بر سر آن است که ایران نه تنها در حال رشد جهانی است بلکه در این موضوع با آمریکا هم مقابله می کند.

گودرزی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5، گفت: این تیم از خود بپرسند که با کدام آمریکا در حال مذاکره هستند، آمریکای 2000 یا 2014 .

وی با بیان این‌که پس از هشت سال تجاوز، آمریکا با فضاحت عراق را ترک کرد، گفت: در حال حاضر نیز آمریکا برای ضربه زدن به ایران هیچ گزینه ای جز تحریم ها را روی میز خود ندارد.

گودرزی گفت: برای مقابله با تحریم ها مقام معظم رهبری در تولید علم پافشاری می کنند چرا که رشد علمی، رشد صنعتی و به دنبال آن ثروت را به دنبال دارد.

وی با اشاره به سرنوشت مذاکره ایران با امریکا، بیان کرد:آمریکا در یک دوگانگی مانده است؛ چرا که اگر تحریم ها را بردارد، به پیشرفت ایران می انجامد و اگر تحریم ها را برندارد، فرهنگ مقاومت در کشور مستحکم تر می شود.
*ایسنا