کد خبر: ۳۶۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۰

گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال شرق سوریه برای اولین بار

ایرنا نوشت: یک افسر نظامی روس از انجام مأموریت مشترک نیروهای روسیه با ترکیه در شمال شرقی سوریه خبر داد.

«آندری چبزوبوف» افسر روس در جمع خبرنگاران گفت: عملیات گشت زنی نظامی مشترک روسیه و ترکیه در منطقه شهر قامشلی در شمال شرق سوریه با موفقیت انجام شد.

چبزوبوف که فرماندهی ستون روسی در عملیات گشت‌زنی مشترک را بر عهده داشت، گفت که گشت‌های منظم در این منطقه برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شد و تاکنون همه چیز به روال عادی پیش رفته است.

وی افزود: «ما این مأموریت را با موفقیت انجام می‌دهیم، زیرا آماده سازی دقیق برای آن انجام می دهیم. واکنش ساکنان برخی از مراکز جمعیتی نسبت به وجود پرچم روسیه در زمین‌های خود بسیار دوستانه هستند».

افسر روس در ادامه توضیح داد که کاروان روسیه شامل دو خودروی «تایگر» و یک خودروی «تایفون» و همچنین یک خودروی BTR-۸۰ بود.

وی افزود: در این عملیات گشت زنی همچنین چهار خودروی زرهی Kirpi-۲ ترکیه شرکت داشت و این کاروان از هوا توسط بالگردهای روسی Ka-۵۲ و Mi-۸ اسکورت شد.

گشت‌زنی‌های مشترک نظامیان روسیه و ترکیه درحالی انجام می‌شود که مسکو چند بار اعلام کرده که با وجود اعلام توافق آتش بس در مناطق شمال غربی سوریه، تروریست‌های حاضر در شمال سوریه از آرامش و فرصت پیش آمده پس از توافق آتش بس نهایت بهره را برده اند و بار دیگر با مسلح کردن خود و با حمایت های خارجی مشغول ترتیب دادن حمله به مواضع نظامیان سوریه هستند.