کد خبر: ۳۸۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۱۷

مسن‌ترین اسکواش‌باز جهان یک زن هشتاد و پنج ساله است/ عکس

مارگارت آرمسترانگ از دالهام انگلیس با 84 سال و 347 روز سن، به عنوان مسن‌ترین بازیکن فعال اسکواش جهان توسط رکوردهای جهانی گینس انتخاب شد.

یک زن هشتاد و پنج ساله بریتانیایی توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان مسن‌ترین بازیکن فعال اسکواش جهان شناخته شد.

مارگارت آرمسترانگِ 85 ساله، اهل دالهام انگلستان، پس از تأیید سن و وضعیت جسمانی‌اش به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای توسط سازمان ثبت رکورد، رکورد گینس را کسب کرد.

آرمسترانگ به سافولک نیوز گفت: «یک نفر برای اولین بار حدود دو سال پیش به من پیشنهاد کرد که با افراد رکورددار جهان تماس بگیرم و وقتی بررسی کردم متوجه شدم که در آن زمان یک مرد 84 ساله، عنوان مسن‌ترین بازیکن اسکواش را دارد».

آرمسترانگ گفت که بازی اسکواش را در باشگاه اسکواش نورث وود در شمال لندن آغاز کرد.

مهارت های او مورد توجه بازیکن مصری، ابوطالب، برنده سه دوره‌ از مسابقات British Open قرار گرفت و همین عامل ابوطالب را ترغیب کرد تا مربی مارگارت شود.

این بازیکن اشاره کرد که هنوز هم دو بار در هفته اسکواش بازی می‌کند، علیرغم اینکه چند سال پیش، تقریباً پایش را در یک تصادف رانندگی از دست داده است.

او گفت: «پزشکان مجبور شدند دوباره پای من را با استفاده از یک صفحه تیتانیومی پیوند بزنند؛ من حدود 18 پین در مچ پا و چند پین در زانو دارم. فکر می‌کنم می‌توانید من را زن بیونیک صدا کنید! این را هم اضافه کنم که حین عبور از گیت فرودگاه، همه آلارم‌ها را ناخودآگاه به صدا درمی‌آورم و این موضوع برایم جالب است!»

منبع: upi / مترجم: الهه جعفرزاده