کد خبر: ۳۸۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۵۸

بهنوش بختیاری: ترنس‌های سینمای ایران اگر اعلام حضور کنند صدردصد ممنوع‌الفعالیت می‌شوند

بهنوش بختیاری می‌گوید در سینمای ایران ترنس داریم اما اگر اعلام وجود و حضور کنند صددرصد ممنوع‌الفعالیت می‌شوند.

بهنوش بختیاری، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با یکی از تلویزیون‌های اینترنتی در پاسخ به این سوال که در سینمای ایران ترنس (فرد «ترنس» یا «تراجنسیتی» فردی است که آن جنسیتی که براساس ظاهر اندام جنسی‌اش به او اطلاق کرده‌اند را با درک خود از هویتش یکسان نمی‌داند) داریم؟، چنین گفت:

«بله داریم و طفلک‌ها در عذابند چون اگر عنوان کنند که ترنس هستند صددرصد ممنوع‌الفعالیت می‌شوند. ترنسی داشتیم که عمل تطبیق جنسیتش را هم انجام داد ولی از وقتی که عملش را انجام داد دیگر به او کار ندادند. من همیشه حامی و مدافع ترنس‌ها بوده‌ام. ترنس تضاد روان و جنسیت است و نه اختلال است و نه بیماری. یک حالت ژنتیکی است که شاید گاهی ژنتیکی هم نباشد و روحی باشد و خودِ آن‌ها هم نمی‌دانند چرا این اتفاق افتاده است. وقتی یک نفر شش بار زیر تیغ جراحی می‌رود و به او شوک داده می‌شود ولی باز هم پای حرفش می‌ماند که من روان و جنسیتم با هم در تضاد است پس او یک چیزی‌اش هست و ما باید بدانیم که حرفش جدی است و حتما باید نزد مشاور برود.»

او ادامه داد: «همین‌جا بگویم که خیلی‌ها هم ترنس نیستند، فکر می‌کنند ترنسند و می‌خواهند جلب توجه کنند و این اتفاق در سنین ۱۶ تا ۲۰ سالگی رخ می‌دهد. فرد می‌خواهد خودی نشان بدهد، می‌خواهد بگوید من متفاوتم و می‌آید و می‌گوید من ترنسم، در صورتی که نیست و توصیه من به خانواده‌ها و کسانی که فکر می‌کنند ترنسند این است که اولین و اولین و اولین گام مشاوره است.»