کد خبر: ۴۱۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۷

وزیر کار: مشکلاتی از جمله تورم وجود دارد که در جای خودش باید به آن اشاره کرد اما رشد اقتصادی سه درصدی هم داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البته مشکلاتی از جمله تورم وجود دارد که در جای خودش باید به آن اشاره کرد اما با وجود تورم بالا و رشد اقتصادی پایین و نیم درصد در پایان سال 99, اکنون این رشد اقتصادی به سه درصد رسیده است.
تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بر کاهش مشکلات اقتصادی متمرکزیم، گفت: با اقدامات دولت تا پایان سال به رشد ۸ درصدی می‌رسیم.


کنگره ملی شصتمین سالگرد قیام 15 خرداد شامگاه چهارشنبه به مناسبت شصتمین سالگرد قیام 15 خرداد سال 42 با حضور مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوش آبادی نماینده مردم دیار پانزده خرداد در مجلس، ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران و دیگر مسئولین پیشوا، ورامین و قرچک به همراه خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) پیشوا برگزار شد.

در این کنگره پیام حجت‌الاسلام رئیسی ریاست جمهوری به مناسبت شصتمین سالگرد قیام باشکوه 15 خرداد، توسط حسین نوش آبادی نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی قرائت و از پوستر شهدای قیام 15 خرداد سال 42 مردم پیشوا، ورامین و قرچک رونمایی شد.

قیام پانزده خرداد آغازی در پایان حکومت ظلم و استکبار بود

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کنگره طی سخنانی به مناسبت سالگرد قیام پانزده خرداد اظهار داشت: قیام پانزده خرداد آغازی در پایان حکومت ظلم، ستم و استکبار بود که در ادامه آن حماسه سوم خرداد و تغییر واژه خرمشهر به خونین شهر اتفاق افتاد و شهیدان ما تُنگ خفت را بر گردن استکبار آویزان کردند.

وی افزود: امام خمینی (ره) با حماسه آفرینی حکومت دینی جدیدی را در جهان طراحی و به مقام اجرا رساند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پانزده خرداد مبدائی برای حکومت دینی بود گرچه صاحب‌نظران، تلفیق جمهوریت و اسلام را ناکارآمد می‌دانستند اما امام (ره) با ابتکار و درایت خود، این حکومت را در جغرافیای سیاسی جهان نمایان ساخت و طرحی نو در انداخت.


مرتضوی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد دو تفکر استبدادی و یا تفکر به ظاهر جمهوری بودیم و هر وقت مردم از نظام جمهوری به ستوه می‌آمدند، به‌نظام استبدادی روی ‌آورده و آنان که از نظام استبدادی به ستوه می‌آمدند به حکومت جمهوری پناه می‌بردند اما نظام و طرحی نو در سطح جهان ایجاد کرد و امام با تدابیر دینی خود ثابت کرد مستضعفین می‌توانند در سطح دنیا پیروز باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های حکومت جمهوری اسلامی گفت: انقلاب‌هایی که در طول تاریخ رخ داده، پس از دوره‌های کوتاه از بین می‌رود اما دیدیم که انقلاب اسلامی ایران هر روز مقاوم‌تر از دیروز و هر روز مردمی‌تر از گذشته خواهد بود و پایه‌های آن‌ چنان مستحکم شده که به تعبیر صاحب‌نظران کاخ‌های سلطه، هیچ معادله‌ای بدون حضور ایران قابل حل نیست‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر نقشه‌های شوم دشمنان نیز ابراز داشت: به فضل الهی انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و دشمن با حربه‌های مختلف از جمله تحریم و انزوا به دنبال نابودی ایران بود اما اکنون‌، دیگر نقشه تحریم نخ‌نما شده است.

مرتضوی افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، از جمله هوافضا، نانو، سازه‌های فراسنگین و... نام و‌ نشانی بزرگ‌ و ماندگار از خود به‌جای گذاشته است که نمونه کوچکش را نیز چندی پیش دیدیم که هواپیمای ترابری سیمرغ با تلاش و ابتکار جوانانمان به پرواز درآمد‌.

وی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی گفت: امروز دشمن قادر نیست دیگر از گزینه‌های روز میز بگوید و امروز دشمن چاره‌ای جز فرود آوردن سر تسلیم و مذاکره ندارد.

مرتضوی اظهار داشت: اکنون در شصتمین سالگرد قیام پانزده خرداد سال 42،  در جوار حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) هم با شهدای پانزده خرداد تجدید میثاق می‌کنیم و هم با شهدا و رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) عهد و بیعتی دوباره می‌بندیم.

وی به مشکلات اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: البته مشکلاتی از جمله تورم وجود دارد که در جای خودش باید به آن اشاره کرد اما با وجود تورم بالا و رشد اقتصادی پایین و نیم درصد در پایان سال 99, اکنون این رشد اقتصادی به سه درصد رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه بر کاهش مشکلات اقتصادی متمرکزیم و ‌با اقدامات دولت تا پایان سال به رشد 8 درصدی می‌رسیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت مردمی با مدد خداوند متعال، در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهبری مقام معظم رهبری تا پایان سال به رشد 8 درصدی برسد تا ضمن کاهش تورم، شاهد بهبود نسبی وضعیت اقتصاد مردم و کاهش مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

گفتنی است در پایان این کنگره از خانواده شهدای قیام تاریخی پانزده خرداد و بازماندگان این قیام تقدیر و تجلیل شد.