کد خبر: ۴۱۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱

واشنگتن پست: اوکراین از تسلیحات غربی در حمله به خاک روسیه استفاده کرد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع مرتبط به اطلاعات آمریکا نوشت، تجهیزات نظامی و تسلیحات سبک کشورهای ناتو از جمله آمریکا که به اوکراین ارسال شده از سوی این کشور در ماه مه ۲۰۲۳ در حمله‌ای به منطقه بلگورود روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.

ایسنا: این روزنامه همچنین نوشت، دستکم چهار دستگاه خودروی تاکتیکی که از سوی لهستان و آمریکا برای ارتش اوکراین ارسال شده در حمله مه مورد استفاده قرار گرفت که این مساله باعث بروز نگرانی درباره تعهدات کی‌یف در تحقق خواسته‌های حامیان غربی‌اش شده است.

واشنگتن پست همچنین نوشت: آمریکا و متحدان غربی‌اش دائما مخالفت خود را درباره استفاده از تسلیحات غربی توسط اوکراین در حمله علیه خاک روسیه اعلام کرده‌اند. آنها همچنین به کی‌یف تاکید کرده‌اند که به دقت ورود تسلیحات با ارزشی را که وارد اوکراین می‌شود، رهگیری کند.

وزارت دفاع روسیه در واکنش به حمله مه اوکراین علیه منطقه بلگورود اعلام کرد: بیش از ۷۰ تروریست اوکراینی، چهار خودروی ضربت زرهی و پنج کامیون در حمله مذکور به داخل خاک روسیه منهدم شدند. همچنین مابقی شبه نظامیان اوکراینی مجبور شدند به داخل خاک این کشور عقب نشینی کنند و هدف توپخانه های روسی قرار گرفتند. در این حمله یک غیرنظامی کشته و ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش روسیه همچنین چندین تصویر از تخریب تجهیزات غربی که توسط اوکراینی‌ها در منطقه برجای مانده بود، منتشر کرد.

برخی از این تصاویر دو خودروی زرهی هاموی M۱۱۵۱A۱ را نشان می داد.