کد خبر: ۴۲۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۴

درگیری بازیگر سریال مستوران با عفونت چشمی خطرناک

بازیگر نقش غزال در سریال «مستوران۲» با اشاره به حجم سنگین چهره پردازی‌ها و سختی‌های کار در مستوران یاد آورشد: گریم غزال از جمله گریم‌های سخت بود، طوری که در فصل اول در ضبط سکانسی در اثر دود فراوان، به دلیل استفاده از لنز، لنز در چشم من فاسد شد از آنجا که لوکیشن غزال اکثرا در اطراف تهران، بیابان و تپه‌ها و فضا‌های خاکی بود، همین ماجرا مخاطراتی را برای لنز چشمم به وجود می‌آورد که منجر به مراجعه مکرر به چشم پزشک شد.
بازیگر نقش غزال در سریال «مستوران۲» گفت: در فصل اول در اثر دود فراوان، به دلیل استفاده از لنز، لنز در چشم من فاسد شد همین ماجرا مخاطراتی را برای لنز چشمم به وجود می آورد که منجر به مراجعه مکرر به چشم پزشک شد.
 
مستوران ۲ به کارگردانی سید علی هاشمی، نویسندگی محمد حنیف و تهیه کنندگی عطا پناهی محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که از شبکه یک پخش می شود. این سریال بر اساس افسانه ها و حکایت های کهن ایرانی ساخته شده است.
 
الهه خادمی درباره نقش خود در فصل دوم مجموعه مستوران، عنوان کرد: در این فصل بسیار عمیق تر و با جزئیات بیشتری شخصیت غزال را می بینیم. به اصطلاح در فصل یک، غزال را در لانگ شات (نمای دور) می دیدیم و در فصل دو در کلوزآپ (نمای بسته). به اضافه اینکه در فصل دو بیست سال از قصه فصل یک گذشته و غزال در این فصل پخته تر و با ثبات تر رفتار می کند؛ در واقع هیجانات نوجوانی فصل یک را از سر گذرانده و به اهداف بزرگتری فکر می کند. غزال فصل دو رئیس قبیله ای است که با تمام وجود در جهت حفظ منافع قبیله اش تلاش می کند و از همه آنچه در توان دارد مایه می گذارد که جسارتش تحسین برانگیز است.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره سابقه بازیگری خود در این سبک و سیاق، اظهار کرد: غزال برای من ارزشمند است و شخصیتی است که خیلی دوستش دارم و آن را با عشق بازی کردم. پیش از این نقش‌هایی بازی کرده بودم که بیشتر اجتماعی بودند ولی نه کار تاریخی و نه کاراکتری مانند غزال را تجربه کرده بودم. به یاد ندارم، بخش وحشی‌ها و خود کاراکتر غزال را در پروژه‌های تلویزیونی دیده باشم. این مدل نقش نوشتن به خصوص برای خانم‌ها خیلی کم اتفاق می‌افتد و بازی کردن چنین نقشی نوعی خوش اقبالی است.

دچار عفونت چشمی ناشی از لنز شدم
 
این هنرمند درباره اینکه نقش غزال تا چه میزان با خصوصیات فردی و درونیات وی شباهت داشت، تأکید کرد: کاملا متفاوت بود و از این رو من باید آن را در ذهن خود می‌ساختم چون نه شباهتی به خود من داشت و نه ما به ازای بیرونی اش را دیده بودم. غزال کاراکتری نبود که مشابهش را در کوچه و خیابان یا حتی کارهای مرسوم تولید شده بتوان دید. در نتیجه باید نقش را کاملا ذهنی و با کمک نویسنده و کارگردان، با توجه به فضای فیلمنامه می ساختم. در واقع شخصیت غزال در فضای ذهنی نویسنده، کارگردان و من به عنوان بازیگر جوشیده، شکل گرفته و تبدیل به کاراکتری شد که حالا می بینیم.
 
ایفاگر نقش غزال از ویژگی‌ها و تفاوت‌های طراحی چهره و گریم خود در دو فصل مستوران، ابراز کرد: در فصل گذشته، نشانی در صورت این کاراکتر بود که این همان نشان مرسوم قبیله‌ای است که غزال در آن زندگی می‌کند در واقع همه اعضای قبیله نقشی بر چهره دارند. نشان روی چشم غزال در این فصل تغییر کرد و کمی متفاوت شد که این شاید حتی باعث شد من بهتر بتوانم با میمیک صورتم کار کنم. هر دو گریم در فصل اول که توسط احسان روناسی و فصل دوم که توسط امید گلزاده طراحی شد با بهره گیری از خلاقیت و ایده های ناب طراحان به شکل گیری کاراکتر غزال کمک شایانی کرد و برای تماشاچی جذاب بود.
 
او با اشاره به حجم سنگین چهره پردازی ها و سختی های کار در مستوران یاد آورشد: گریم غزال از جمله گریم های سخت بود، طوری که در فصل اول در ضبط سکانسی در اثر دود فراوان، به دلیل استفاده از لنز، لنز در چشم من فاسد شد از آنجا که لوکیشن غزال اکثرا در اطراف تهران، بیابان و تپه ها و فضاهای خاکی بود، همین ماجرا مخاطراتی را برای لنز چشمم به وجود می آورد که منجر به مراجعه مکرر به چشم پزشک شد.
 
بازیگر مستوران در رابطه با زمان گریم و لباس و تأثیر گذاری این دو عنصر، در بازی ها خاطرنشان کرد: زمانی که برای آماده سازی چهره و لباس من قبل از رفتن در مقابل دوربین اختصاص می‌یافت، شاید حدود دوساعت و نیم یا کمی بیشتر بود. این زمان، برای بازیگری که بعدش باید آنقدر انرژی داشته باشد که جلوی دوربین رفته و نقش ایفا کند، زمان زیادی است. اما همین لباس و گریم با همه سختی هایش، به قدری در ایفای یک نقش کمک کننده است که هنگام تکمیل آن در مقابل آینه گویی، کم کم شخصیت در بازیگر، جان می گیرد و به من بازیگر کمک می کند تا کاراکترم را بسازم. از همانجا به مرور بازیگر وارد کالبد کاراکتر می شود و خود را پیدا می کند.