کد خبر: ۴۲۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۳۰

شاسی‌بلند چینی ۲میلیاردی در راه بازار ایران

زیرمجموعه گروه خودروسازی دانگ فنگ به نام وویا (Voyah) از جدیدترین کراس‌اوور خود یعنی Free ۳۱۸ EREV رونمایی کرد. این خودروساز قرار است با تمام محصولات خود توسط سروش دیزل به ایران بیاید.

زیرمجموعه گروه خودروسازی دانگ فنگ به نام وویا (Voyah) از جدیدترین کراس‌اوور خود یعنی Free ۳۱۸ EREV رونمایی کرد. این خودروساز قرار است با تمام محصولات خود توسط سروش دیزل به ایران بیاید.
امیرمسعود عابدین_ ‌وویا یک برند جدید تحت برند Dongfeng Motor است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. اولین مدل آن همین شاسی‌بلند Free بود که در کارخانه ووهان مونتاژ شد. امروزه وویا خودروهای خود را در چین و خارج از آن می‌فروشد. سبد محصولات این شرکت شامل سه مدل است: کراس اوور Free، مینی ون Dream و سدان Passion. اخیراً این شرکت نوع جدیدی از اس یو وی Free را به نام ۳۱۸ عرضه کرد. سروش دیزل قرار است هر سه مدل این شرکت را به بازار ایران بیاورد.

 

کراس اوور وویا Free ۳۱۸ EREV از دانگ فنگ با قیمت اولیه ۳۱۵۵۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان) وارد بازار چین شد. ویژگی اصلی این خودرو یک باتری ۴۳ کیلووات ساعتی است که برای ۳۱۸ کیلومتر برد در حالت الکتریکی (بر اساس CLTC) مناسب است. وویا ادعا می‌کند که Free EREV دارای طولانی‌ترین برد الکتریکی است. بالاترین تیپ آن سیستم تعلیق بادی و ۴WD با قدرت ۴۸۳ اسب بخار را ارائه می‌دهد.

 

از نظر ظاهری، قسمت جلوی آن دارای جلوپنجره کشیده و مشکی‌رنگ، سپر جلوی اسپرت با ورودی‌های هوای عمودی و چراغ‌های جلو است که با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. در نمای پشت، یک اسپویلر اسپرت در کنار دیفیوزر جذاب دیده می‌شود.
در داخل، Voyah Free ۳۱۸ نیز مشابه مدل سال ۲۰۲۳ است. داشبورد خودرو متشکل از سه نمایشگر متصل است. علاوه بر این، فرمان سه پره D شکل همراه با شیفتر دنده که روی ستون فرمان نصب شده، حضور دارد. کنسول مرکزی این شاسی‌بلند دارای دو پد شارژ بی‌سیم و دو جا لیوانی است. یکی دیگر از ویژگی‌های وویا Free، عملکرد پیشرفته کنترل صوتی است.

 

مدل پایه این خودرو دارای یک موتور الکتریکی تکی در محور عقب با حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتن متر است. این مدل می‌تواند در ۷٫۶ ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد برساند. یک باتری سه‌تایی NMC از CATL، نیروی این موتور الکتریکی را تأمین می‌کند. ظرفیت این باتری به ۴۳ کیلووات ساعت می‌رسد که برای برد ۳۱۸ کیلومتر (CLTC) مناسب است. زیر کاپوت، Free ۳۱۸ دارای یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری بنزینی است که باتری را تغذیه می‌کند. برد جامع آن به ۱۴۵۸ کیلومتر می‌رسد.

 

تریم برتر Voyah Free ۳۱۸ دارای دو موتور چهارچرخ محرک و ۴۸۳ اسب بخار قدرت است. این نسخه می‌تواند در ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. باتری با مدل پایین‌تر یکسان است، اما برد آن به دلیل مصرف انرژی بیشتر کمتر است. برد جامع آن به ۱۳۵۷ کیلومتر می‌رسد. این مدل دارای سیستم تعلیق بادی نیز می‌باشد. به لطف این ویژگی، راننده می‌تواند فاصله از زمین را تا ۱۰۰ میلی‌متر افزایش دهد.

Voyah Free ۳۱۸ دارای دو سطح‌تریم است. قیمت نسخه پایه ۳۱۵۵۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان) و قیمت نوع دوم به ۳۶۸۰۰ دلار (معادل دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان) می‌رسد.