کد خبر: ۴۳۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۹

مدیرعامل هلدینگ فناپ:‌ سرمایه‌های انسانی در حال خروج از اکوسیستم تحول‌ساز اقتصاد دیجیتال هستند

دکتر جوانمردی نگاه توسعه‌ای فناپ را سکوسازی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خلق نسل بعدی عنوان کرد و گفت: توسعه پلتفرم‌ها یکی از الزاماتی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نسل بعد را شکل دهند و ایفای نقش کنند. فناپ برای این سکوسازی، تمرکز خود را روی رایانش ابری به‌عنوان فناوری تسهیل‌گر تحول دیجیتال گذاشته تا بتواند در این مسیر به صنایع کشور کمک کند.

مدیرعامل هلدینگ فناپ:‌ سرمایه‌های انسانی در حال خروج از اکوسیستم تحول‌ساز اقتصاد دیجیتال هستند

مدیرعامل هلدینگ فناپ، سرمایه انسانی را یکی از جدی‌ترین موضوعاتی عنوان کرد که کمک حال سازمان‌ها در تحقق تحول دیجیتال خواهد بود و نسبت به خروج سالانه سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های حوزه تکنولوژی هشدار داد.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، دکتر شهاب جوانمردی روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه در دومین روز برگزاری کنفرانس تحول دیجیتالی در دانشگاه خاتم، با اشاره به نیازهای زیرساختی صنایع بزرگ کشور در فرآیند رسیدن به تحول دیجیتال و گذار از انقلاب صنعتی چهارم گفت: تحول انرژی در کنار تحول فناوری و مغزافزاری، سه جریان تحول‌ساز اقتصاد محسوب می‌شوند که همگرایی آنها فرایند ورود به حوزه اقتصاد هوشمند، گذار از انقلاب صنعتی چهارم و رسیدن به نسل ۵ صنعت را محقق می‌کند.

وی با بیان اینکه فناپ به‌عنوان یکی از کمپانی‌های تکنولوژی در کشور یکی از مدل‌های رایج تحول دیجیتال را برای برنامه توسعه خود انتخاب و نقش خود را در این مسیر تبیین کرده است، ادامه داد: فناپ در این مسیر توسعه‌ای، خود را سکوی خلق آینده معرفی می‌کند و در کنار سایر شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد بر حضور اثرگذار در این فضا تاکید دارد.

دکتر جوانمردی نگاه توسعه‌ای فناپ را سکوسازی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خلق نسل بعدی عنوان کرد و گفت: توسعه پلتفرم‌ها یکی از الزاماتی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نسل بعد را شکل دهند و ایفای نقش کنند. فناپ برای این سکوسازی، تمرکز خود را روی رایانش ابری به‌عنوان فناوری تسهیل‌گر تحول دیجیتال گذاشته تا بتواند در این مسیر به صنایع کشور کمک کند.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به پایین‌ترین لایه‌ حوزه رایانش ابری که مربوط به توسعه زیرساخت‌ها می‌شود،‌ افزود: فناپ علاوه بر توسعه زیرساخت‌های رایانش ابری، به سمت لایه تکنولوژی برای خلق محصول جدید گام برمی‌دارد و در بالاترین لایه نیز به سمت ارائه تخصص به‌عنوان یک سرویس، قدم خواهد گذاشت تا بتواند تخصص را در تسهیل فرایند تحول دیجیتال اجرا کند. 

نرخ بالای شکست پروژه‌های تحول دیجیتال در صنایع 

مدیرعامل فناپ گفت: شواهد نشان می‌دهد که نرخ شکست پروژه‌های تحول دیجیتال در صنایع کشور بسیار بالا است و بسیاری از پروژه‌های تحولی با سرمایه‌گذاری سنگین، منجر به شکست شده است. به همین دلیل است که بسیاری از مدیران رغبت نمی‌کنند تحول دیجیتال را در شرکت خود اجرا کنند چرا که نگران هستند در دسترسی به تکنولوژی مناسب و پیاده‌سازی تحول موردنیاز با مشکل برخورد ‌کنند.

شهاب جوانمردی با تاکید براینکه خیلی وقت‌ها سازمان‌ها آمادگی تحول دیجیتال ندارند،‌ گفت: امروز اگر در یک شرکت فناور زیست می‌کنیم به معنای این نیست که این شرکت آمادگی تحول دیجیتال در صنایع مقصد را دارد. 

نرخ خروج ۱۵ درصدی سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های تکنولوژی

مدیرعامل فناپ با تاکید بر اینکه همه سازمان‌ها باید برای نسل بعدی خود آماده شوند، یکی از جدی‌ترین سرمایه‌ها که کمک حال سازمان‌ها در تحقق تحول دیجیتال است را موضوع سرمایه انسانی دانست.

وی گفت:‌ متاسفانه امروز شاهد نرخ ۱۵درصدی خروج سالانه سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های حوزه تکنولوژی هستیم. در حالی که بخش جدی اقتصاد کشور باید به سمت اقتصاد دیجیتال بیاید اما امروز بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌های ما در حال خروج از اکوسیستم تحول‌ساز اقتصاد دیجیتال هستند و این یک پاشنه آشیل در فرایند تحول دیجیتال است.

دکتر جوانمردی افزود: فناپ به‌عنوان یک شرکت تکنولوژی‌محور، برای کمک به حل این موضوع پروژه‌ای را با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در جهت تربیت ۱۰۰ هزار متخصص این حوزه تعریف کرده است. این پروژه برای ۵ سال تعریف شده و ما آن را در قالب پروژه فناپ‌کمپس پیش خواهیم برد.

 وی با اشاره به ماموریت فناپ در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از طریق شرکت فناپ‌تلکام، گفت: ما معتقدیم بدون داشتن ارتباطات پهن‌باند در بستر فیبر و 5G، تحول دیجیتال رخ نخواهد داد. علاوه بر این، فناپ به‌عنوان سکوی خلق آینده، با فعالیت شرکت فناپ‌زیرساخت در توسعه دیتاسنترها که بخش کلیدی توسعه زیرساختی تحول دیجیتال محسوب می‌شوند، اهتمام جدی در توسعه زیرساخت‌های پردازشی داشته است.

مدیرعامل فناپ خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر حوزه سرمایه انسانی، توسعه پهن‌باند و نیز توسعه زیرساخت پردازش ابری، باید لایه‌های بالاتری در تکنولوژی ایجاد کنیم تا سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها بتوانند در این لایه‌ها رشد کنند. فناپ نیز هم‌اکنون روی لایه توسعه زیرساخت‌های پردازشی کار می‌کند تا تکنولوژی مربوط روی آن قابل پیاده‌سازی باشد.

وی گفت: باید در بحث مدرن‌سازی صنایع، حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم خدمات به‌روز و سفارشی‌سازی شده را در دسترس صنایع قرار دهیم. ما برای مدرن‌سازی گستره صنایع کشور به زیرساخت انبوهی از ابزارها و فناوری‌ها نیاز داریم و در این مسیر باید برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی سازمان‌هایمان برنامه داشته باشیم.