کد خبر: ۴۳۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹۳

درخشش استایل‌های ماندگار سحر، لیلا و هدیه در سینمای ایران

سینمای ایران با تمام حاشیه‌ها و محدودیت‌ها، توانسته بازیگران زن درخشانی را به صحنه بیاورد. استعداد و توانمندی زنان بازیگر در به‌چالش‌کشیدن خود در نقش‌های مختلف ستودنی است. در این مقاله به بررسی نقش‌های برونگرای برخی از بازیگران زن ایرانی و استایل‌های جذاب آنها می‌پردازیم

سینمای ایران با تمام حاشیه‌ها و محدودیت‌ها، توانسته بازیگران زن درخشانی را به صحنه بیاورد. استعداد و توانمندی زنان بازیگر در به‌چالش‌کشیدن خود در نقش‌های مختلف ستودنی است. در این مقاله به بررسی نقش‌های برونگرای برخی از بازیگران زن ایرانی و استایل‌های جذاب آنها می‌پردازیم
هدیه تهرانی همیشه یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران بوده است. او در دهه ۷۰ با نقش‌های خاص خود بی‌رقیب می‌تاخت و اکنون نیز با اندکی فاصله از اوج جوانی، همچنان مخاطبان از تمام طیف‌های سنی را شیفته خود کرده است. هدیه در فیلم «کاغذ بی‌خط» در نقشی ظاهر شد که برخلاف ویژگی‌های معمول او بود؛ زنی خانه‌دار با مسئولیت‌های یکنواخت و نامرئی که به وضعیت خود معترض بود و سعی داشت با درونگرایی شرایطش را تغییر دهد. استایل او در این فیلم شامل جلیقه، شومیز اسپرت و شلوار بود و معمولاً کلاه به سر داشت.
سحر دولتشاهی - می‌خواهم زنده بمانم
سحر دولتشاهی در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» نقش دختری برونگرا را ایفا کرد که به‌خاطر شیفتگی به پدرش، به ازدواج مردی مرموز رضایت داد. او با پوشیدن کت‌ها و پالتوهایی با سرشانه‌های مستحکم، موهای باز شده و رنگ‌های هماهنگ، ظاهر یک برونگرای بااعتمادبه‌نفس را به نمایش گذاشت.
آزاده صمدی - افعی تهران
آزاده صمدی در سریال «افعی تهران» نقش همسر سابق مردی را بازی می‌کند که به دنبال کارگردانی و قاتل است. او با استایلی شیک و آراسته و آرایش‌کردن، ویژگی‌های برونگرایانه شخصیت خود را به‌خوبی به تصویر کشید.
هانیه توسلی - جهان با من برقص
 
فیلم «جهان با من برقص» از آثار مورد توجه سروش صحت، از حضور هانیه توسلی در نقش همسر مردی میانسال و پولدار استفاده کرده است. او با موهای رنگ‌شده و آرایشی غلیظ و استایلی اسپرت، ویژگی‌های برونگرایانه خود را به نمایش گذاشت.
باران کوثری - عرق سرد
باران کوثری در فیلم «عرق سرد» نقش فوتبالیستی را ایفا می‌کند که با همسرش دچار مشکل است و به دنبال آزادی‌های خود می‌گردد. استایل او در این فیلم شامل موهای چتری و لباس‌های طوسی و خنثی است که ویژگی‌های یونیسکس دارند.
لیلا حاتمی - حکم
لیلا حاتمی در فیلم «حکم» از مسعود کیمیایی نقش دختری برونگرا را بازی می‌کند که روزگار او را به فریاد و اسلحه به دست شدن رسانده است. او با استفاده از رنگ‌های تیره و کت چرمی، استایلی گنگ و نوآر را به نمایش گذاشت.
ترانه علیدوستی - پذیرایی ساده
ترانه علیدوستی در فیلم «پذیرایی ساده» نقش زنی جذاب و پرخاشگر را ایفا می‌کند. طراحی لباس او توسط نگار نعمتی با استفاده از رنگ‌های شاد و خنثی، استایلی لایه‌لایه و پر از جزئیات، نقش مهمی در جذابیت کاراکترش داشته است.
در آخر
کدام‌یک از این فیلم‌ها را دیده‌اید؟ از بازی کدام یک از زنان سینمای ایران در قامت شخصیتی برونگرا بیشتر خوشتان می‌آید؟ نام دیگری در ذهن دارید که به این فهرست اضافه کنیم؟