کد خبر: ۴۳۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴

ضرورت ثبت کد پستی در سامانه ملی املاک و اسکان برای صدور دسته چک

برابر با اعلام بانک مرکزی از این پس متقاضیان صدور دسته چک پیش از مراجعه به شعب و درخواست صدور دسته چک باید کد پستی محل سکونت خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند و از مطابقت آن با کد پستی اعلامی به بانک اطمینان یابند.

برابر با اعلام بانک مرکزی از این پس متقاضیان صدور دسته چک پیش از مراجعه به شعب و درخواست صدور دسته چک باید کد پستی محل سکونت خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند و از مطابقت آن با کد پستی اعلامی به بانک اطمینان یابند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، با تصمیم بانک مرکزی در آینده نزدیک کد پستی و کد ملی مشتریان صدور دسته چک ثبت شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان  توسط بانک مرکزی مورد کنترل قرار می گیرد.
بر اساس تبصره(8) الحاقی ماده169قانون مالیات های مستقیم و حسب اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ارائه خدمات بانکی (از جمله صدور دسته چک) به احراز نشانی (کدپستی) محل اقامت اشخاص و الزام خوداظهاری املاک تحت تملک و تحت اقامت اشخاص حقیقی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور منوط شده است.
لذا ضروری است پیش از ارائه درخواست صدور دسته چک به بانک ، از ثبت و تطابق کدپستی محل اقامت خود در سامانه یاد شده به نشانیhttps://amlak.mrud.ir و کدپستی ارائه شده به بانک اطمینان داشته باشید.
گفتنی است چنانچه کدپستی درخواست دهنده با سامانه ملی املاک و اسکان کشور مغایر باشد، با ارسال کد خطا از صدور دسته چک جلوگیری به عمل می آید.