کد خبر: ۳۴۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۴

اظهارات مهم روحانی درباره غنی سازی ۶۳ درصدی

روحانی گفت: غنی‌سازی ما برای نیازمندی‌های کشورمان در بخش‌های پزشکی و صنعت انرژی و در سایر بخش‌ها هست و فعالیت ما کاملا صلح‌آمیز است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرحهای ملی وزارت دفاع و الحاق ناوشکن دنا به ناوگان نیروی دریایی گفت: ما دنبال توانمندی هسته‌ای، هوایی، فضایی، موشکی برای صنعت داخلی و توانمندی و فناوری ‌های نوین خودمان هستیم. قدرت هسته‌ای ما ساخت سلاح هسته‌ای نیست. آمریکا و اروپا ایران را به خوبی بدانند و بفهمند.


وی خاطرنشان کرد: ما قادر به غنی سازی ۲۰ درصد هستیم و دیدید که دولت دوازدهم برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی ۶۳ درصد را انجام داد و اگر ما روزی نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشته باشیم همان روز و همان ساعت غنی‌سازی بالاتر را انجام می‌دهیم اما در عین حال دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. 

رییس جمهوری تصریح کرد: غنی‌سازی ما برای نیازمندی‌های کشورمان در بخش‌های پزشکی و صنعت انرژی و در سایر بخش‌ها هست و فعالیت ما کاملا صلح‌آمیز است. ملت ما قدرت توانمندی و ایستادگی در برابر قدرت‌های جهان دارد و شما دیدید پهپاد بزرگترین قدرت نظامی جهان یعنی آمریکا را سرنگون کردیم و آن روز که لازم بود پایگاه او را موشکباران کردیم. 

روحانی افزود: این قدرت و توانمندی نیروهای مسلح غیور ایران اسلامی است و این توانمندی ملت و دولت ایران است.