کد خبر: ۳۷۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۵۴

نیکزاد ، نایب رییس مجلس : رئیس اتاق بازرگانی ایران حرف گنده‌تر از دهنش زده است

نیکزاد نایب رییس مجلس در واکنش به سخنان نماینده تربت حیدریه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران علیه یکی از نمایندگان مجلس گفت: آقای شافعی حرف گنده تر از دهانش زده و شان مجلس و نمایندگان مشخص است و ایشان در قد و قواره‌ای نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می کند.

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای صحن علنی امروز (یکشنبه 3 بهمن ماه) با اشاره به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره جایگاه مجلس و اهانت به یکی از نمایندگان مجلس، گفت: منتظر بودیم هیئت رئیسه درباره این اظهارات واکنش نشان دهند. مجلس یازدهم از زمان شروع به کار بخش عمده ای از وقت خود را در حمایت از بخش خصوصی  و بازرگانی قرار داده است.

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اغلب کمیسیون‌های اقتصادی مجلس  نمایندگان اتاق بازرگانی حضور دارند و طرح چنین اظهاراتی درست نیست.

وی با بیان اینکه مجلس بارها میزبان رئیس اتاق بازرگانی بوده است، افزود: بارها آقای شافعی در مجلس میهمان کمیسیون‌های تخصصی بوده است، اما اکنون شاهد هستیم کسی که خود باید جوابگو باشد که بعد از 10 سال صدارت و ریاست اتاق بارگانی چه خدمتی به تولید، تجارت و بازرگانی بخش خصوصی کرده است امروز به نمایندگان مردم شهرستان خود جسارت کند.


زنگنه تاکید کرد: ای کاش آقای شافعی می‌آمدند و درباره همشهریان خود که مافیای زعفران هستند چند دقیقه ای صحبت می‌کردند و دلیل حمایت خود را از این مافیا بیان می‌کردند.

نائب رئیس مجلس نیز در واکنش به این تذکر گفت: شان مجلس و شان نمایندگان مشخص است و شافعی در این قد و قواره نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می کند. اول اینکه ایشان خیلی اشتباه می کند که بخواهد از مجلس پشتیبانی کند.

نیکزاد که اظهاراتش با تائید نمایندگان همراه بود، اضافه کرد: آقای شافعی حرف گنده تر از دهانش زد. اما ما عکس العمل نشان دادیم و گفتیم و ایشان هم رسما تکذیب کردند. دیدگاه مجلس و کمیسیون های  اقتصادی به مباحث بخش خصوصی کاملا مبرهن و آشکار است.

نائب رئیس مجلس توضیح داد: در هفته سرکشی در حوزه  اسین اظهارات رسانه‌ای شد و بلافاصله  به آن واکنش نشان دادیم و اتاق هم تکذیب کرد. من باور نداشتم که آقای شافعی این حرف را زده است. اگر هم زده است باید بداند که جایگاهش این نیست و شان و جایگاه مجلس کاملا مشخص است