کد خبر: ۶۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۴۳
تعداد نظرات: ۱۵۷ نظر

آقای رییس جمهور! این «رونق اقتصادی» که می گویید، کجاست؟! / ملت «آمار جذاب» نمی خواهند ، در غیر این صورت، احمدی نژاد را رها نمی کردند!

سئوال اینجاست که اگر قرار بود مردم به ارائه آمارهای اقتصادی از سوی دولت احمدی نژاد توجه کنند، آیا حاضر بودند به دولتی رای دهند که کاملاً در مقابل دولت پیشین است؟! آیا آمارهای ویژه بانک مرکزی ، تنها جهت خوشحالی حضرات تهیه می شود یا قرار است نفعی هم برای مردم داشته باشد؟!
دکتر حسن روحانی در تازه ترین دور از سفرهای استانی خود، اینبار به خراسان جنوبی سفر کردند. ایشان در این سفر فرموده اند: می دانید ما از آغاز این دولت با دو معضل بسیار بزرگ مواجه بودیم و لازم بوده این دو معضل را از پیش پای مردم برداریم. اول تورم بالای 40 درصد بود که لازم بود با کمک مردم و همت مسئولین قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم و امروز خوشحالیم که تورم را به مرز 17 و 18 درصد رساندیم ، این به این معناست که از آغاز دولت که امروز  16 ماه از فعالیتش می گذرد توانستیم تورم را از 40 درصد به 17 درصد کاهش دهیم. اما در کنار تورم مسئله رکود نیز وجود داشت، یعنی عدم رشد و رونق ما در سال های گذشته و به تعبیر اقتصادی رشد مان منفی بوده یعنی نه تنها به جلو نرفتیم بلکه به عقب نیز بازگشت داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir ؛ روحانی گفت: در سال 1393 در پایان سه ماه اول با محاسبات بانک مرکزی توانستیم  نسبت به 3 ماه اول 92 رشد و حرکت رو به جلو داشته باشیم.



ایشان همچنین افزودند: در سه ماه اول سال کشور دارای رشد اقتصادی بود و در واقع از رکود عبور کردیم و این به معنای آغاز رونق، آغاز شکوفایی، آغاز حرکت به پیش بود

در مورد این بخش از سخنان ایشان موارد ذیل به نظر می آید:

اول: جناب رییس جمهور فرموده اند که «توانستیم تورم را از 40 درصد به 17 درصد کاهش دهیم». این سخن اما در حالی بیان می شود که هیچ برهان مشخصی برای این ادعای بزرگ وجود ندارد ، آنچه اینک در میان مردم دیده می شود ، آزار ملت مظلوم ایران از مشکلات سهمگین اقتصادی است ، قیمت هایی که روز به روز افزایش پیدا می کند و جیب ملت ، هر روز خالی تر می شود! با این حال ، جناب رییس جمهور معتقدند تورم 40 درصدی دوره احمدی نژاد را به 17 درصد کاهش داده اند ، اما هیچ نشانی از این ادعا ارائه نداده اند.

دوم: ادعای مکرر ایشان مبنی بر «رفع رکود» بار دیگر ، بر زبان ایشان جاری شده است. این درحالیست که حتی صعنت ساختمان سازی به عنوان یکی از مهمترین و در عین حال پررونق ترین صنایع کشور در چند دهه اخیر، اینک در رکود کامل به سر می برد و حتی هیچ ملک و ساختمانی خرید و فروش نمی شود و به تبع آن، دهها صنعت وابسته نیز دچار رکود شده اند ، اتفاقی که تا پیش از ریاست جمهوری ایشان ، لااقل در این حوزه به شکلی پرجنب و جوش وجود داشت.

سوم: جناب دکتر روحانی در ادامه ارائه آمارهای جذاب ، فرموده اند «اینک نه تنها از رکود بگذشته ایم که شاهد «رونق اقتصادی» هستیم»

حقیقتاً مردم پس از شنیدن این ادعای بزرگ چه چیزی به ذهنشان می رسد؟ مگر نه آنکه در ایام دولت احمدی نژاد ، رییس جمهور وقت مکرراً با ادبیات ویژه ی خود ، وضعیت مملکت را گل و بلبل می دانست و گذشته را تاریک و تار می پنداشت ، چرا دکتر روحانی، (ان شالله) ناخواسته در مسیر دولت پیشین قدم برمی دارد؟! چه تفاوتی دارد ادعاهای بزرگ احمدی نژاد با آمارهای جذاب آقای روحانی؟! آیا تنها «ادبیات» وعده ها و آمارهای نامفهوم عوض شده؟! این همه ادعای تغییر و کن فیکونی ، ان شالله که این نبود؟!

هیچ کس از یاد نبرده که آقای احمدی نژاد ، عمده عمر دولت خود را به ارائه آمارهای عجیب و غریب از وضعیت ممکلت می گذارند ، به طوریکه صرف توجه به این آمارها، ذهنیتی «گل و بلبل» از وضعیت مملکت برجای می گذاشت ! اینکه دکتر روحانی قصد حل مشکلات پیچیده ملت را دارند ، امری قطعی و نیاز به کمک همه دلسوزان به ایشان دارد ، اما سئوال اینجاست که اگر قرار بود مردم به ارائه آمارهای اقتصادی از سوی دولت احمدی نژاد توجه کنند، آیا حاضر بودند به دولتی رای دهند که کاملاً در مقابل دولت پیشین است؟! اگر آن آمارها صحیح بود و دل مردم را می ربایید ، چرا بار دیگر ، همان دولت و همان خط را تداوم ندادند؟! آیا مردم حاضر بودند احمدی نژاد را رها کنند؟! پس چرا از فرط عصبانیت به گروهی رای دادند که افتخار خود را «راستگویی» می پنداشت؟! سئوال این است، آیا آمارهای ویژه بانک مرکزی ، تنها جهت خوشحالی و رضایت حضرات تهیه می شود یا قرار است نفعی هم برای مردم داشته باشد؟!



اساساً چه اصرایست که دولت ها برای اثبات زحمات خود ، آمار به مردم ارائه دهند؟! آیا اگر مردم "رفاه" را در جامعه ببینند ، "رکود" را رخت بربسته ، «رونق اقتصادی» را به وفور مشاهده کنند ، نیازی به آمارهای متفاوت دولتی شامل مرکز آمار و بانک مرکزی و ... دارند؟! مگر مردم مظلوم ایران، با چنین آمارهای ارضا می شوند و مشکلات جدی معیشتی خود را فراموش می کنند؟!

کاش دولت حجت الاسلام دکتر روحانی که به «دولت راستگویان» شهره است ، برخلاف رویه دولت سابق و سیاق ایام سپری شده دولت فعلی، عمل کند و آنچه حقیقت است را با مردم در میان بگذارد. آنچه که از جناب دکتر روحانی و دولت محترم انتظار می رود نیز همین است نه چیز دیگر.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
انتشار یافته: ۱۵۷
ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
27
324
احسنت به این انتقاد نمزدیم یک انتقاد جانانه از شما" سایت تیک" دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
این سایت را هم مثل سایت خبری انتخاب مسدود میکنند و وفیلتـــــــــــــــــــــــــــر...
حافظه تاریخی !
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
8 سال خرابکاری با تمام توان و بدون وقفه رو ، نمیشه تو یکی دو سال جمع کرد آقایون .
دقت کنید با این حرفها و نظرات دشمن شاد نشیم .
حافظه تاریخی !
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
من از طرفداران دولت روحانی هستم و عموما به سایت تیک و بقیه سایتهای اصلاح طلب سر میزنم ، اما یه نکته جالبی که تو نظرات خواننده ها تواین ستون وجود داره ، اینه که : کاملا با نوشته ها و مطالب نویسنده سایت تیک همراهی میکنن ، و سریعا تحت تاثیر نوشته های سایت قرار می گیرن که این اصلا خوب نیست . یعنی هر چیزی که تیک بگه ، سریعا تاییدش میکنن و در تایید مطالبش ، نظرات متعدد میدن .
همچنین ، از قضایا اینطور بر میاد که نویسنده این مطلب هم تو این چند روزه به یه مشکل بزرگ اقتصادی دچار شده و کاملا میشه عصبانیت رو تو جملاتش لمس کرد.
بهتر نیست واقعیاتو ببینیم و همونطور که تو دوره احمدی نژاد سالها تو سری خوردیم و جرات جیک زدن نداشتیم ، حداقل بیشتر فرصت بدیم ، الان که انصافا مثل دولت قبل هر روز یه بلایی سرمون نازل نمیشه ، چرا زود جو گیر میشیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
بله جناب احمد ما اصلاح طلب ها و اعتدال گراها مثل شما و سایت ف ، م ، و غیره نیستیم. سایت تیک و فرارو و انتخاب که مسدود شد همیشه حقیقت را گفته اند. مصلحت سنجی نمی کنند. حزبی نیستند. به معنای واقعی کلمه منطقی، فراجناحی، آزاد و معتدل هستند. ما به این خصلت می بالیم. افتخار می کنیم که مردمی هستیم نه مردم فریب. حرف مردم را زده ایم و به فکر ازادی و آرامش این مرز و بوم هستیم. حالا هر کس که می خواهد رییس جمهور شود. ما به نرخ روز نان نمی خوریم. انتقاد خط مشی ماست. جامعه بدون انتقاد جامعه مرده است.
امیرازقم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
اقتصادی لیبریا 2.2 درصد در سال 2014 است در حالی که این رقم قبل از آغاز بحران 5.9درصد بود. در مورد سیرالئون پیش‌بینی‌ها از 11.3 به چهار درصد کاهش یافته و در مورد گینه نیز پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی 2014 تنها 0.5 درصد باشد در حالی که پیش از این رشد4.5 درصدی برای این کشور پیش‌بینی شده بود.

یعنی اونا وضعشون از ما بهتر بوده ؟؟؟؟ واقعا برای تیک متاسفم اصلاحات هرچی که کم داشته باشه جامعه شناس و اقتصادان به وفور داره آخه این دعواها سر 4 درصد ایرانه ما که رشدمون از خیلی از کشورهای آفریقایی کمتره! یه نظر از اساتید برتر دکتر نیلی خزایی راغفر لیلاز جهان آسا نمازی حسن منصور تقوی شاکری رییس دانا بگیر بعد بیا تحلیل پوپولیستی بده . تیک برای سادگیت متاسفم انگار 83 درس عبرت نشده
نسل اول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
این انتقاد ممکنه بدلیل زاویه گرفتن تفکرات دولت با رویه آقای هاشمی باشه که مقبول این سایت نیست
درهرحال همین انتقادها را ما قبلاهم داشتیم بخصوص درمورد آمارهایی که مشخصا ساختگی است اما مقبول نمی افتاد یا اصولا منتشر نمی شد!
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
با این سرعتی که جناب روحانی می فرمایند تورم رو کاهش دادن تا پایان دوره ریاست جمهوریشون تورم به منفی 29 می رسه
کنتور نداره میفهمین؟؟؟؟
من محمودوووو می خوام....
هر چی سرمون بیاد حقمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
انتقاد خوبه به هر حال آنچه ما در جامعه احساس می کنیم رویه حداقل کند شدن معضلات اقتصادی است ولی دوستان توجه داشته باشند نمیشه خرابی یک دهه را در جند ماه حل کرد . درسته آمار گل و بلبله ولی دور از واقیعت هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
قضیه خرگوشه و اقا روباه شده تا نمیتونید انتقاد رو تحمل کنید مثل خرگوشه به روباه میگید چرا گوشات درازه برو زندان !!!الانم خود روحانی میگه وضعیت اقتصادی بهتر شده دولت راستگویان هم هست اینجا بحث از گذشته و ویرانه و 8 سال مفهوم نداره چون حسن میگه بهتر شده این بهتر شدن کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این رو پاسخ بدید یا حسن دروغ میگه یا مردم!!!!
نسل اول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
خدمت دوست گرامی حافظه تاریخی عرض کنم که موضوع بااهمیت دراین مقاله که حرف ِ دل بسیاری ازمردم کوجه و بازار جامعه ما می باشد این است که آمارهای ارائه شده توسط مسئولین اقتصادی کشور با واقعیت ها همخوانی ندارد
مشکلی که در دوره دوم دولت آقای احمدی نژاد هم وجود داشت هم اینک وجود دارد چون عامه مردم درجامعه واقعیت هایی را لمس می کنند که کاملا مغایر آمارهای ارائه شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
ببینید توجامعه چی میگذره حالا که تیک بگه یا نگه واقعیت عوض نمیشه فقط با مهار تورم به رکود دامن زدیم من موندم چطور تورم رو اینا زیر 20 درصد رسوندن و در کنارس رشد اقتصادی از منفی 5 به 2 رسیده مگه میشه یه همچین کاری کرد برای رفع رکود نمیشه تورم رو کاهش دا در تناقض هست مثل امریکا وقتی که دید وضع اقتصادیش خراب هست با تزریق پول و ایجاد تورم خودش رو از رکود نجات داد تو ایران روحانی معجزه کرده تمام کتابای اقتصاد رو زیر سوال برده باید کتاب رکود و تورم در یک زمان رو بنویسه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
16
119
كوگوش شنوا
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
گوگوش کیه دیگه؟! استغفرا...
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
10
129
فقط یاد گرفتیم حرف بزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
160
58
روحانی بای بای
پاسخ ها
احسان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
یعنی چی روحانی بای بای؟؟!!
متوجه نمیشم کجای این حرف رو برای این جمله انتخاب کردین و گفتین بای بای!!
اصلا چرا بای بای؟
بای بای که دوباره مرادتون، آقای احمدی نژاد برگردن و نهاد پاکترین دولتشون رو از نو بذارن؟؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
نخیر کسی نگفت روحانی بای بای یعنی سلامی دوباره به احمدی نژاد
بلکه بهتر از دست دوتاشون راحت شیم دولت باید پاسخگو باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
حسن خان با همین افکار و حرفها در زمان خاتمی دولت رو تقدیم احمدی نژاد کردیم. ما ملت قدر نشناس و فراموشکاری هستیم. تو بای بای کن، فکر کردی طرفدارهای جلیلی و احمدی نژاد بای بای میکنن؟ اونها از بای بای شماها نهایت استفاده رو میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
10
82
ما یاد گرفتیم که از کلام مسئولین حقیقت را استخراج کنیم.!
برخی مسئولین اگر این حرف ها را نزنند پس تو سخنرانی هایشان چی دارند که بگویند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
17
88
آفرین بر تیک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
37
71
ما که در محل کارمون جز خرابی و تدبیر غلط چیزی ندیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
11
53
چه عجب ؟
حلاج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
7
79
ما مردم صبوری داریم. فشار مستقیم قیمت پایین نفت و تحریم ها روی مردم افتاده نه دولت.ملت شعار نمی خواهد فقط و فقط عمل می خواهد . به کمک های خارجی پایان دهید و به فکر مردمی باشید که در کوجه ها میخوابند و شب تا صبح چیزی برای خوردن ندارند وبیکارندو....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
انشالله دوباره عملگراها میان !!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
تیک را هم مثل سایت خبری انتخاب که اینچنین حقایق را به مردم میگفت... فیلتر میکنند!!! مردم در وضع بدی زندگی میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
4
38
جناب آقای روحانی متاسفانه در تمام ادوار مردم غریبه بودن لطفا واقعیت های جامعه و فشارهای وارده بر اثر تحریمها را برای مردم بازگو فرمایید در این زمان هیچ کشوری به تنهایی توان ادامه حیات نخواهد داشت دنیا دنیا ارتباطات است نه انزوا لطف توجه دوستان را به مقاله عصر ایران در خصوص چشم انداز بیست ساله جلب می کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
7
46
آقای رییس جمهور زندگی مردم نمیچرخه هاااا،
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
5
11
تشابه دو دولت محترم استفاده نکردن از ظرفیتهای سلولها جامعه وآحاد مردم است اخه کی ووکجا ازما بهره میبرند .باعث تاسف است که عدم استفاده از ما باعث اشاره به آمارهای دلخوشکنک است وقتی من به عنوان کارمند توان استفاده از ظرفیتهای مالی را ندارم در اداره خود فردی پرخاشگر وبدون توجه به ارباب رجوع میشوم کو گوششششش شنوا
جاويد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
21
29
من اين سوال را از نويسنده اين مقاله مي پرسم و اميدوارم پاسخ درخوري دريافت كنم:
نقد عملكرد دولتي كه خود از طرفدارنش هستيم و از ان حمايت مي كنيم كار شايسته و باارزشي است. سوال اين است كه رئيس جمهور بر اساس آمار و اطلاعاتي كه در دست دارد از رونق و خروج از ركود سخن مي گويد. شما بر اساس چه مستنداتي صحبت مي كنيد. البته غير از بحث مسكن كه دولت خود به ركود آن اذعان دارد.
حداقل تعهد نويسنده اين است كه بايد با مسئولان اقتصادي دولت مصاحبه كند و بپرسد كه مستندات شما براي اين تبليغات چيست. آن وقت من هم به عنوان حامي دولت مي توانم منتقد دولت مورد علاقه خودم باشم و كوركردانه دفاع نكنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
تیک را هم مثل سایت خبری انتخاب که اینچنین حقایق را به مردم میگفت... فیلتر میکنند!!!مردم در وضع بسیار بدی هستند جاوید آقا نفس تو از کجا درمی آید؟؟؟؟!!!! واقعا که....!
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
جاوید جان ز عمل کار برآید به سخندانی نیست . اگر تورمی که به قول آقایان 40 درصد و در واقع نزدیک به 200 درصد بود رسیده به 17 درصد . پس چرا ما ژیزی نمیبینیم . به خدا ملت شبا سر گشنه میذارن رو بالش . دیگه حتی املت گوجه هم شده غذای اعیونی
sam
| Germany |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
اخه اماری که فقط یه عده قبول داشته باشه رو همه میتونن بدن مثلا بیایم امار بدیم بر اساس یه شاخص هایی ایران پیشرفته ترین کشور دنیاست اخه این امار قابل قبوله؟مرکز امار ایران و بانک مرکزی ایران هم که اصلا مستقل نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
دقیقا آقای جاوید. متاسفانه برخی با دید خرد به مسائل کلان اقتصاد گاه میکنن. اقتصا آمریکا با اون ساختار مستحکم بعد از 5 سال از بحران اقتصادی الان وارد فاز رونق شده و اونوقت ما انتظار داریم دو روزه همه چیز حل بشه و آمارهای بین المللی رو هم رد میکنیم. کسانی که در مورد آمار تورم و رونق شک دارن به سایت صندوق بین المللی پول به آدرس www.imf.org مراجعه کنن
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
7
22
تورم کجا کاهش یافته نرخ نان در عرض یکماه صد در صد افزایش داشت کجا کاهشه نگاهی واقع بینانه به رکود بازار افزایش روز به روز قیمت کاهش کیفیت اجناس همراه با افزایش قیمت و ... بازار الان در رکود کامله و هیچ داد و ستدی جز برآورد کردن نیازهای اولیه چیزی نیست آن هم با هزینه سرسام آور واقعا جای تامل داره
خواهشا منتشر کنین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
آره کاملا درسته...مردم در وضع بدی هستند
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
21
12
فشار دولتها وارزان شدن نفت دشمنی عربستان را در نظر بگیرید عوام فریبی نکنید انقاد سازنده راه کار بدهید
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
چرا حرف بی ربط می زنی ، قیمت نفت چند روزه پایین اومده؟ آیا هنوز تاثیرشو گذاشته؟ این اتفاقات که در مقاله بالا اومده مربوط به 16 ماه اخیر است آقا
مربوط به ادبیات و زبان تبلیغاتچی رییس جمهور است
چرا بی خود حمایت می کنید؟
یوسفi
|
United States of America
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
7
15
دستتون درد نکنه که لااقل یک انتقادی به این آمارهای اقتصادی نشون دادید. دولت آقای روحانی هم در ادامه دولت محمود احمدی نژاد فقط به آمارهای بانک مرکزی استناد کرده در حالیکه در سطح جامعه خبری از این آمارها نیست. این کاهش تورم که بنا به آمار بانک مرکزی از 40 درصد به 17 درصد رسیده نه فقط به خاطر سیاست تیم اقتصادی دولت هست بلکه در جامعه ایکه رونق نیست و رکود هر روز نسبت به روز قبل شدیدتر میشه و فضنی کسب و کار کلا" خرابه معلومه که تورم میاد پایین. وقتی مصرف کننده توانایی خرید نداره و تقاضایی برای خرید نیست بالطبع تورم تو آمارها کاهش نشون میده. ولی درد اصلی در حال حاضر فقط رکو هست و رونق فضای کسب و کار. تا رونقی نباشه وضع اقتصادی درست نخواهد شد و این آمارها به درد این ملت نخواد خورد.امیدوارم مسولین به جای ارایه این آمارها فقط به فکر حل معضل رکود باشند که تمام بدبختی های ما به این گره خورده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
6
15
انتقادجالب وخوبي بودوانتقادات بايدمنصفانه ادامه پيداكنه دوستان فراموش نكنيدكه درچه وضعيتي روحاني دولت روتحويل گرفته همه مي دونيم كه تورم يعني افزايش سطح عمومي قيمتها البته نه يك كالا بلكه تمام كالاها وتورم به معناي ارزاني نيست دردولت قبلي امروز يك كالايي رويه قيمت وفردايه قيمت بالاترمي خريديم ولي امروزانصافا ثبات درقيمتهارو شاهديم وكاهش تورم هم محسوسه موردديگه ركودهست كه اونهم بخشيش به مردم مربوطه مردم منتظر توافق هسته اي ورفع تحريمها هستند ومثلا دربازارمسكن خريدارمنتظرنتيجه مذاكراته كه قيمتها پايين بيادوفروشنده منتظرببينه مي تونه باقيمت بالاتربفروشه واين قابل تعميم به همه بخشهاي اقتصادهست عزيزان روحاني مشغول مذاكراته. تا اين پرونده هسته اي بسته نشه وتحريمهايي كه دولت گذشته باعثش بوده رفع نشه نبايد ازدولت توقع داشت وروحاني هم به دنبال همينه و امريكاييها هم امروزگفتندكه به توافق بسيارنزديك شديم دوستان بايدبه اين عوامل بحث يارانه ها كه دولت قبل ارث گذاشته وفسادهاي اقتصادي كه پيش رو دولت هست و توطئه اعراب كه قيمت نفت روبه مفت نزديك كرده و تندروهاي داخلي وخارجي رو اضافه كنيدودرنقدهاتون مدنظرقراربدين و ناشكري نكنيدتاخدامارومجددا به بلاي احمدي نژادگرفتارمون نكنه تيك عزيزازادي بيان رودردرج اين پيام رعايت كن ياحق.
علی
|
United States of America
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
4
22
با سلام
من سفر های استانی دولت را با تدبیر یکی نمیدونم چون همون مسیره گذشته است
ولی فکر شو بکنید دوستان با خیانت دولت قبل به ملت در بازی سیاسی خالی کردن خزانه و تورم و نقش عربستان در بهم زدن گفتگو ها در وین با پیشنهاد نفت 20 دلاری و ادامه گفتگو و مذاکرات در فشار به ایران و زیاد خواهی غرب انصافا اگه یک سیاست مدار بی سیاست در جمع مردم اونا رو نا امید و دشمن را امید وار میکنه دوستان متوجه باشید کجای بازی قرار گرفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
12
11
اقا/ خانم تیک
دم خروست بیرون زد!
رامین فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
3
20
جناب تیک
این بار پانصدمه که نظر مرا منتشر نمی کنید
----------
دلار 3550 تومان
صاف برگشتیم به دولت سازندگی
روحانی منشکریم
اما به امید زنده ایم
...
و این بار به امید گذر از روحانی و بازگشت اصلاح طلبان
...
مساله ....: جز وظایف رییس جمهور نیست
کنترل قیمت دلار : رییس بانک مرکزی می فرماید نمی گذارد پایین بیاید.
فرمایشی شدن و بلاتکلیفی سینما ، تیاتر تلویزیون : جز وظایف رییس جمهور نیست
وزارتخانه های ویترین( مثل ورزش و ...) سهم خواهی عده ای معلوم الحال.
آزادی مطبوعات، تعطیلی سایتها و روزنامه ها و..و..و...: ایضا
---
پس ما به چی شما رای دادیم جناب رییس جمهور؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
4
13
قیمت تخم‌مرغ افزایش یافت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
5
11
تیک را هم مثل سایت خبری انتخاب که اینچنین حقایق را به مردم میگفت... فیلتر میکنند!!!
آره مردم در وضع اقتصادی بسیار بدی بسر می برند خدا خودش به این ملت و مردم رحــــــــــــم کند
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
5
متشکرم از نویسنده مقاله منهم از طرفداران دولت هستم ولی واقعا مشکلات در این مدت افزایش یافته واین آمار واقعیات رانمی رساند در مسکن مهر هیج اقدام محسوسی صورت نگرفته و مسکن هم در رکود بسر میبرد
مهدی
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
12
تا وقتی عیار انتخاب هر مسئولی در هر شغلی و در هر مرتبه ای عیار های ارادتی باشد ، تا همیشه ایران بهتر از این نمیشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
15
چه عجب انتقادی هم دیدیم
احمد
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
3
با سلا م اگر شما ميگوييد كه دولت اما ر غلط ميدهد شما چه معياري داريد كه اينگونه وبدون دليل اظهار نظرميكنيد كلي گويى خيلي راحت است شما با چه معياري ميگوييد رشد اقتصادي نداريم شما باچه معيار علمي ميگوييد تورم كم نشده است شما اگر تحليلگر هستيد تحليلتان كجاست فرضا اكر دولت با امار حرف ميزند شما ادعايتان برچه اساسي است باشعار كه نميشود انتقاد كرد براي يك نهاد اطلاع رساني وخبري خيلي زشت هست كه بدون دليل وتحليل فقط شعار بدهد و خوانندگان هم بگويد باركلا وجدان خود را قاضي قراربدهيد
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
7
4
از خوندن بند اول فهمیدم نویسنده این مقاله هیچ سواد اقتصادی‌ای نداره.
هر کسی مطلب نوشت نباید بگذارید تو سایت که. اول بررسی کنید البته اگه شما هم سواد اقتصادی دارید
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
3
3
از خوندن بند اول فهمیدم نویسنده این مقاله هیچ سواد اقتصادی‌ای نداره.
هر کسی مطلب نوشت نباید بگذارید تو سایت که. اول بررسی کنید البته اگه شما هم سواد اقتصادی دارید
محسن
|
France
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
8
دیدید انتقاد کردیدی و هیچ اتفاقی نیفتاد اگه اینطور به احمدی نژاد انتقاد میکردید رسانه میلی جواب این سایت رو تو صرفا جهت اطلاع می داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
الان چه ربطی داشت انقد وضع خرابه تیک هم صداش در اومده !!!!به جایی که به فکر مردم باشیم میخوایم یطرف رو بکوبیم به هر نحو!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
4
اگر بد بدتره، بدتر کدومه؟
وگر بدتر بده، بد را چه نومه؟
بد و بدتر به هم آمیته وینم
ندونم بد که و بدتر کدومه
sam
|
Germany
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
6
واقعا تو مبحث اقتصادی مردم ایران یا لااقل امثال ماها که به جایی وابسته نیستیم چیزی از کم شدن رکود یا رونق اقتصادی ندیدیم
لهراسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
2
اگر اموال میلیاردی به یغما رفته،بارتعهدات استخدامهای بی حساب در آستانه تحویل دولت،چپاول بنیاد شهید،چپاول اموال ...،معوقات صنعت برق و بنیاد ...د، و انبارها و سیلهای خالی و بسیاری دیگر را کنار بگذاریم

آیا دولت می تواند در جهت رضایت مردم بدون کارشکنی مجلس مدیران میانی ناکارآمد را عوض کند؟

آیا صدها بنگاه دولتی واگذاری شده با دولت همکاری می کنند؟
آیا قوه قضاییه حاضر به اقدام سریعتر در برگرداندن اموال دولتی را دارد؟

آیا شهرداری تهران دست از فروش تهران و تزریق میلیاردها به بازار دست برمی دارد؟

آیا بانکهای غیردولتی حاضر به رعایت انضباط مالی و همکاری با بانک مرکزی و بالانبردان حجم پول در بازار هست؟

حقیقت اینست که بخش مهمی از اختیارات دولت در تصرف است وبا این وصف از بحران جلوگیری کرده تا مجلس آینده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
توجیهات مضحک !!!البته بایدم دفاع کنید چون فشار اقتصادی رو نمیبینی یا نمیخوای ببینی
رامین فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
1
جناب تیک
این بار پانصدمه که نظر مرا منتشر نمی کنید
----------
دلار 3550 تومان
صاف برگشتیم به دولت سازندگی
روحانی منشکریم
اما به امید زنده ایم
...
و این بار به امید گذر از روحانی و بازگشت اصلاح طلبان
...

کنترل قیمت دلار : رییس بانک مرکزی می فرماید نمی گذارد پایین بیاید.
فرمایشی شدن و بلاتکلیفی سینما ، تیاتر تلویزیون : جز وظایف رییس جمهور نیست
عدم فعالیت اقتصادی ارگانهای نظامی : وظیفه رییس جمهور نیست.
وزارتخانه های ویترین( مثل ورزش و ...) سهم خواهی عده ای معلوم الحال.
آزادی مطبوعات، تعطیلی سایتها و روزنامه ها و..و..و...: ایضا
---
پس ما به چی شما رای دادیم جناب رییس جمهور؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
5
چیزی که ما با پوست و گوشتمان لمس میکنیم غیر از اینه که ایشون میگه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
5
يكي ميگفت بابا ننجونه منم ميفهمه كه تورم زياده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
4
نمیدانم چرا دراین بازی کثیف افتاده اید .یا تهدیده یا دق دلی دارید. فکر میکردید با تحریمها و نفت ارزان -تقریبا نصف قیمت دولت قبلی -چه معجزه ای بشود؟حداقل شما که خرابیهای دولت قبل را مفصل انعکاس میدادید واذعان داشتید روحانی کار سختی در آواربرداری واصلاح امور دارد آنهم باجو بد تبلیغات رسانه ای چرا اینقدر سست وبی منطق علیه او موضع میگیرید.شکی نیست که موضع موافقان را سانسور میکنید.اگرروالتان اینه که امیدوارم سایتتون بسته بشه.اگر فشارروی سرتونه امیدوارم شجاعت حرف زدن پیدا کنید.هرکس روی کار بیاد با این مصیبتها روبروست.فرقش اینه که خرابکاریهای دولت قبل را هم باچه چه وبه به رد میکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
نمی فهمند، همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
تحمل طرفداران روحانی حتی یه انتقاد هم تحمل نمیکنن و سایت حامی دولت رو میکوبن انتخاب گفت صد رحمت به دولت احمدی نزاد
خسرو
|
United States of America
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
1
ارزان شدن یعنی تخم شانه ای 9000تومان بشود 7000تومان این اتفاق در هیچ دولتی اتفاق نخواهد افتاد اما اگر قراره تخم مرغ 9000تومان بجای چهل در صد هفده درصد گران بشه این یک موفقت برای هر دولت ثانیاافزایش نرخ ها قانون مجلس باید اجرا شود در دولت قبل می گفتند دولتهای قبلی ترسو بودند اصلاح قیمتها را اجرا نکردن اما این انتقاد هم وارد است اگر قیمتها می خواهد جهانی شود دستمزدها هم باید جهانی شود اما ایا دولت بودجه برای واقعی کرن دستمزدها بودحه دارد این را باید مسولین جواب دهند.
حمید
|
United States of America
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
7
دمت گرم تیک جان
انتقاد موجب سازندگی است آفرین شجاعت به خرج دادی انتقاد کنی امیدوارم که منشاء خیرباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
البته باید آگاهانه هم باشد. انتقاد اقتصادی را به اقتصاددانها بسپرید
sahel
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
خسرو درست میگه
قرار نیست با کاهش تورم چیزی ارزون بشه
اگه قرار چیزی ارزون بشه باید تورم منفی بشه. حتی تورم یک درصد یعنی افزایش قیمت به میزان یک درصد. پس وقتی روحانی میگه تورم شده 17 درصد نویسنده مقاله تیک حتما خودشون اطلاع دارن که نباید منتظر ارزون شدن چیزی باشند. یه کم کمتر فضا رو مسموم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
به نفعتون بود کارشناسی بود تو بقیه مسائل چرا نمیگید؟؟؟
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
1
پاسخ این سوالات را باید نمایندگان پایداری بدهند که آرزوی شکست مذاکرات را به جای دعا برای موفقیت و به ثمر رسیدن مذاکرات می کنند.
رفع تنش با آمریکا حتی اگر به دوستی نینجامد باعث ثبات اقتصادی و سیاسی می شود. و ادامه تنش ها و تحریم ها و شعارهای افراطی فقط منافع برادران قاچاقچی را تامین می کند نه منافع مردم را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
عجب ثباتی شده دستشون درد نکنه!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
5
من قصد دفاع از دولت ندارم ولی واقعا انتقاد بجا نبود
اول به دلیل اینکه روحانی گفته تورم به 17 درصد کاهش پیدا کرده ولی نگفته مهار شده،
دوم اینکه گفته از رکود خارج شدیم یعنی از منفی عبور کردیم و به فرض به یک اپسیلون رسیده ایم و این حرف درست است
سوم اینکه شما روحانی رو با دولتی مقایسه میکنید که کشور رو توی بهترین شرایط تحویل گرفت و نفت رو 140 دلار اون هم روزی دو میلیون بشکه فروخت روحانی بدشانس که نفت 50 دلاری رو روزی 800 هزار بشکه میفروشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
1
نمیدونم این جمله از کیه ولی واقعا درسته.. گفته در سیاست، چپ تصویر راست در آینه است. واقعا ساده هستند کسانی که میرن هر دوره به یه عده جدید رای میدن به امید اینکه اینها با قبلی فرق داشته باشن.. و جالبه که هر دفعه هم از قبلی بدتر از آب در میان!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
8
يه ساختمون رو يك هفته اى خراب مى كنن دو ساله مى سازن
انتظار داريد مملكت به اين بزرگى كه هشت سال فقط خرابش كردن رو دو ساله بسازن؟
همه اميدواريم توافق در مذاكرات زودتر حاصل بشه و زودتر كارخونه ها و توليد شروع بشه كه اگه بشه چى ميشه…
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
کو گوش شنوا؟ متاسفانه اخیر متوجه شدم که سایتهای خبری حامی دولت و متمایل به اصلاحات گاهی حرفهای راننده کاملا کوچه بازاری و عامیانه میزنن بخصوص در زمینه اقتصاد.
میثاق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
20
3
زمان احمدی نژاد انرژی هسته ای داشتیم و گرانی الان انرژی هسته ای نداریم وگرانی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
عامل رکود و گرانی همین انرژی هسته ای بود، برای از بین بردن رکود و تورم باید عاملش از بین بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
الان ذلت داریم و گرانی !!!پاسپورتمون معتبر شد !!!دنیا به حقمون اعتراف کرد؟؟؟همه همسایه ها با ما خوب هستن!!!!نفت رو همسایه ها بخاطر اعتبار و دیپلماسی خوب پایین نیوردن!!!!!بنزین پاک اومد تهران هوا چقدر صاف شد!!!
میثاق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
18
1
زمان احمدی نژاد انرژی هسته ای داشتیم و گرانی الان انرژی هسته ای نداریم وگرانی!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
انرژی هسته ای رو 16 سال قبل از اینکه احمدی نژاد بیاد ساختن!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
4
راست میگه این بزرگوار من مغازه دارم تمام محصولات شوینده دوازده درصد گران شده لبنیات هم در بعضی اقلام چند درصدی گران شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
پس حرف رییس جمهور کاملا درست بوده. 12 درصد و 17 درصد. البته سبد مصرفی مهمه که اون هم دقیقا درسته و آمارش در نوسسات بین المللی هم منتشر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
شما در ایران هستید؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یا بیایم از محله شما جنس بخریم!!!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
4
0
آولا این گفتها از طرف کیست دارید بازار گرمی در میارید ها
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
3
11
ما پشت دولت هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
درود بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
بیاید پشت منطق باشید تا دولت تان هه رشد کند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
8
دیگه دروغ و دزدی کلا عادی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
عادی شده بود و الان به همه بدبین هستیم. حتی به رییس جمهور منتخب خودمون
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
6
از این حرکت تیک استقبال میکنم . ولی یه سوال ؟ چرا اینجا فقط نظرات کاربران رو ننمایش دادید ؟ چرا در مورد سایر خبر ها نظرات کاربران رو نمایش نمیدید ؟؟؟؟!!!!
دوکوهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
5
11
ببین آش چقدر شور شده که تیک هم زبان به انتقاد باز کرده مبارک باشد این بصیرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
تیک هم نا آگاهانه داره در جهت منافع شما گام بر میداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
آش شور نشده. فرض کنید که حداکثر شری قابل تحمل آش یک نمکدون باشه. آش مورد نظر در زمان احمدی نژاد به اندازه پنج نمکدون نمک داشت، الان به کمتر از دو رسیده ولی هنوز قابل خوردن نیست برای همین کسی متوجه کاهش غلظت نمکش نشده. شما زیاد شاد نباش. انشاالله خرابیهای دولت با بصیرت شما تا سال دیگه رفع میشه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
5
11
با آحترام وتقریر از نقد شما.خواهش میکنم به رشد اقتصادی منفی ۵درصد ورسیدن ان به مثبت ۲ درصد.که اقتصادانان خارجی بان اعتراف میکنند.توجه کنید.‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
رشد 5 درصد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟الان کجای اقتصاد در رکود نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/اعتراف خارجی ها مثل دولت محمود!!!
میثم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
1
من نمیخوام از دولت آقای روحانی حمایت کنم ولی باید قبول کنیم که در دولت آقای احمدی نژاد درسته که بازارها رونق داشت ولی این رونق مثل این بود که یه نفر داروهای غیر مجازی برای افزایش وزن خود بخوره و در مدت کوتاهی اثر داروها روببینه و از اونا تعریف کنه ولی دریغ از اینکه عوارض این داروها چند سال بعد خودشونو نشون میده . الان هم بیشتر مشکلات اقتصادی کشور به دلیل نابسامانی های دولت قبله .
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
0
درود بر تیک
امید وارم بازتاب هم به زودی برگرده
وقتی نعمت زاده وزیر میشه باید فاتحه این مملکت رو خوند
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
ازجرآت وشهامت درگفتارتان مبهوت شدم زیرا دیروقتی است ازکلام علی گفته نمیشود کسی ازگناهش نمی ترسد عبادت برپول بندگی ازخدا بیشتر است منکرات درزبان موجب فساداقتصادی واخلاقی شده قلبها خالی ازنصایح عقلها دچار آفت گردیده کسی گوش شنوا ندارد تبعیت ازولایت شعاری بس نیست اینگار سقیفه باردیگرتکرار میشود. غافل ازاینکه قدرت حق بالاترازحق قدرت است. باورکنید که تابحال هیچ گفتار غیرواقعی هیچ کسی را درهیچ زمان نپذیرفته ایم فقط خویش راخسته می کنند. این درحالی است تورم کمرماراشکسته که هر روزهزاربارآرزوی مرگ می کنیم زیرا پیش خانواده شرمنده صله ارحام قطع شده است. مخصوصادرزندگی بازنشستگان سونامی افسردگی ومرگ شروع شده است.خدایا مارا ازاسلام ناب امام راحل ورهبرمعظم الامام خامنه ای محروم مفرما.وهرآنکه خیانت به مرم وشهدا می کند رسواکن. آمین یارب العالمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
4
ما ایرانی ها هر پیشرفتی که بعد انقلاب داریم مال دوران اصلاحات بوده
اقای خاتمی کشور با نفت 13 دلار می چرخوند
تازه بدهی های دوران جنگ هم بود که پرداخت شد
مشکلات خاتمی بیش از شما بود اقای روحانی
بعد میاین جوک می گین که رشد کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
انوقع ارزش دلار هم بالا بود!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
0
راستش از دولت راستگویان توقعی بیش از این نیست که با توهمات مهملشان هم می خواهند سر ملت را شیره بمالند وهم سر غرب
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
2
خوشم اومد ، این فرق اعتدال گرایان و اصولگرایان!

انتقاد حتی از دولت همسو!

ما به اسم اصلاح طلبی و اعتدال رای ندادیم ، بلکه به عملکرد اصلاحطلبانه و اعتدالگرایانه رای دادیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
سلام دوستان
نان گران شده .اونوقت چرا گران شده؟ مگه توی سفره ما فقیر فقرا جز یه تکه نان و چای و قند چیز دیگه ایی پیدا میشه؟ یعنی نان هم ازسفره پر رونق مون پر کشید؟ عجب
علی
|
United States of America
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
1
این مقاله نویسنده نداره ، نویسنده ای که شهامت نداره اسمشو پای یک نوشته غیر خطری بزاره یعنی چه ؟شاید سابقه خوبی نداره مثلا حامی محمود بوده و جرات نداره اسمشو بذاره چون ابروش میره
یزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
3
0
من به روحانی رای دادم فقط به خاطر خاتمی و سایت شما رو به دنبال سایت اصلاح طلبان میدونم اما از رای خودمون به روحانی پشیمونیم . اخه ما بازاری هستیم و میبینیم رونق فقط امار بیخود
ممنونم از انتقادتون بابا جان بزار ببینن که دوستانشونم دیگه دلزده شدند فقط امار بیخود وکار بیخود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
دولت روحانی تنها جلوی تورم کالاهای خارجی رو گرفته!!!! در حالی که تولید داخل برعکس هست..

میریم گوشی xperia z3 وارد می کنیم بعد اونوقت تو گوجه فرنگی موندیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
1
یک فهم غلطی که در بین ماها هست اینه که معنای تورم رو نمی دانیم!

تورم 17 یعنی ماهانه 17% روی هر جنس میرود! و هر ماه گران میشود!
این تورم 17 درصدی در جهان امروز یک فاجعه هست چه برسد به 40 درصد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
فقط شما تورم رو میفهمی چرا فکر میکنید تو کشوری که اینهمه دانشجو داره و تو اکثر رشته ها این درس تدریس میشه و غیر از اون مردم تو این سالها به خوبی با مفهوم تورم اشنا هستن چقدر اتهام بی سوادی میزنید خسته نمیشید!!!!بعدشم با این محاسبه ای که شما کردی اگه هرماه 17% رو اجناس بره که ما بدبخت میشیم بازم به حسن بیشتر از شما هوا مارو داره باسواد ( :
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
چقدر شبیه آقای مصباحی مقدم نقد اقتصادی میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
ناشناس 14:16 بخدا اگه هیچ چیز از تورم بدونی. ماهی 17 درصد؟!
محسن
|
United States of America
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
1
نقد شما واقعا بجا و درست است اما به یاد داشته باشیم که روحانی بنده خدا خزانه خالی و رشد اقتصادی منفی و بار عظیم تحریم ها را به ارث برد هر چند که حق با مردم است و جامعه توقع اصلاح امور را در کمترین زمان ممکن و از طرفی صداقت در گفتار را دارد .
پاینده ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
چاره ای باید کرد.أستین رابالابزنیم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
تغییر اوضاع جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی را در خواب خواهیم دید با تغییر دولتها هیچ چیز به نفع ملت عوض نمی شود بهتر است واقع نگر باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
2
نویسنده محترم این مقاله تحصیل کرده و فعال چه حوزه ای است؟ اقتصاد؟ اگر اقتصاد باشد محال است این کلمات را بنویسد. آمار داخلی را قبول ندارید به آمار صندوق بین المللی پول و اکونومیست مراجعه کنید. اقتصاد کشور مثل سوپری سر کوچه نیست که رونق و رکودش در کوتاه مدت حس بشه. اقتصاد تازه از رکود خارج شده و رونق جزئی پیدا کرده و برای کشور در حال توسعه ای مثل ما این مقدار رشد ملموس نیست و ناکافیه. این رشد از بخش نفت شروع شده و در صورت تداوم به سایر بخشها منتقل میشه. اینها رو قبول ندارید به آمار شرکتهای بزرگ بورس که برای عموم منتشر میشه مراجعه کنید.
متاسفانه در سایتهای حامی دولت با پدیده انتقاد کور از دولت مواجه هستیم با این ادعا که ما حتی از خودی هم انتقاد میکنیم. غافلید از اینکه دود این انتقادهای نا آگاهانه و اشتباه ممکنه سه سال دیگه به چشم همه مردم و بویژه خودتون بشه. والا با این قیمت نفت و باقی بودن تحریمها و سنگ اندازیها، عملکرد دولت عالی بوده
مدیر پایگاه دوست عزیز! آمار اکونومیست و صندوق بین الملیی و ... هم براساس آمارهای ارائه شده از سوی دولت ایران است ، آنها که ستاد در هر کشوری ندارند بروند آمار بگیرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
مشکل اینه وقتی جوابی برای انتقادات نداریم همه رو بی سواد خطاب میکنیم انتقادات اینجوری باعث میشه یه عده که درو دولت جمع شدن و اطلاعات غلط به روحانی میدن باعث بشه خود روحانی تامل بیشتری تو انتخابمشاورینش بکنه و بیشتر از درون جامعه مطلع باشه وگرنه با به به و چه چه انتخابات 96 هیچ دس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
ما بی سوادیم و فقط شما ها میفهمید امثال شما باعث فساد و اوضاع نابسامان جامعه میشن انتقاد باعث دیدن ضعفها میشه و اینجا به جای تشکر به دیگران اتهام بی مدرکی و بی سوادی میزنیم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
نخیر. این بخاظر اینه که ما ایرانیها با یکی از کمترین سرانه های مطالعه در دنیا بیشترین اظهار نظرها رو در همه مسائل میکنیم. مثل اون مهندسی نباشید که هیچ چیز از اقتصاد نمیفهمید و کشور رو به این روز انداخت. اقتصاد علمه و جای حرفهای غیر علمی نیست
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
1
آقاى روحانى افزايش قيمت دلار رو چگونه توجيه ميكنيد؟
قيمت نان و گوجه را با سه ماه اول پارسال مقايسه كرده ايد؟
ركود مسكن و بى كارى و ازدواج واشتغال جوانان چى؟
آیدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
1
با درود فراوان
امیدوارم سایت تیک همین روند رو ادامه بده (با اینکه خودم از طرفداران پروپاقرص دکتر روحانیم ولی ازین انتقاد بجا حال کردم)
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
2
حد اقل احمدي نژاد ابن تيپ صحبتا رو جذاب تر مطرح مي کرد تا امروز خيلي اميدوار بوديم اما امروز آن سبو بشکست و آن پيمانه ريخت . . . ياد باد آن روزگاران ياد باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
سایت محترم تیک از شما خواهش میکنیم سطحی نگری و عوام گرایی را گسترش ندهید
دولت روحانی ظرف مدت کوتاه تورم یا همان سرعت گرانی را به یک سوم کاهش داده و همچنین رشد اقتصادی را از منفی هشت درصد به حدود سه درصد رسانده و همچنین در آستانه حل مخمصه هسته ای قرار دارد.
ملتی که احساسات را بر واقیعیات مسلم عینی و ریاضی ارجح بداند محکوم به تکرار پی در پی شکستهایش در تاریخ خواهد بود.
این جمله که چون من احساس نمیکنم که تورم کاهش یافته پس آمار فنی بانک مرکزی از تورم غلط است.
یعنی قربانی کردن علم اقتصاد به پای سطحی نگری و عوام زدگی
و این سطحی نگری همان است که احمدی نژاد ها را تولید میکند و مانع اصلی پیشرفت وطن ماستت.
وگرنه احمدی نژاد در جای صحیح خود میتوانست انسان بسیار کارآمدی برای اجتماع باشد.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
خدمت دوستانی که از اقتصاد زیاد سر در نمیارن عرض کنم که کاهش تورم به معنی کاهش قیمت نیست بلکه به معنی افزایش قیمت با شدت کمتره و اون گرون شدن های یک شبه دیگه دیده نمیشه، منصف باشید!
ضمناً آمار بانک مرکزی شبهه ناک نیست. زمان احمدی نژاد رییس جمهور یه چیزی میگفت و بانک مرکزی یه چیز دیگه و سازمان آمار یه چیز دیگه!!!
این همون "دروغگویی" بود که در این دولت وجود نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
این امار فقط رو کاغذه. باید ببینی که محصولات که مردم روزانه به اون احتیاج دارند چند درصد تورم داشته. مثله نان که ۱۰۰ درصد تورم داشته و تخم مرغ و ...
mirzh hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
آقای تیک رونق دلالی نشانه پیشرفت اقتصادی نیست برای راه اندازی چرخه تولید ویران شده زمان لازم است. ضمنا خوب بود به کاهش قیمت نفت هم اشاره میکردید تا مردم بدانند علت ملموس نبودن تلاش دولت در جای دیگر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
1
به راحتی اماررسمی کشور رازیرسئوال نبرید
احمدی ازخودش اماردرمی اورد الان برامارعلمی تکیه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
الان شما از کجا فهمیدی ؟؟؟
مبین
|
United States of America
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
1
امید وارم با کمک خدا این دولت بتونه وضعه افتضاحه اقتصادی ملت را درست کند ...اما خدا وکیلی بازم روحانی مچکریم..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
یکی از عجیبترین چیزها در ایران سکوت دائم اصولگراهاست . اونها حتی در مقابل رقیب هم بلد نیستند انتقاد کنند یا اینکه سوادشو ندارن یا اینکه سوادشو دارن اما انتقاد رو جایز نمی دونن یا اینکه جایز می دونن اما سوابق خرابی در انتقاد نکردن دارن یا اینکه در جای دیگری مشغول کارن و یا اینکه اصولاً ناتوان هستن .
عجب روزگاریه مثل دوران امیر الموئمنین علی (ع) و تقابل با خوارج و ناکثین و قانتین و دار و دسته معاویه همه چیز در همه و قاطی پاطیه.
کاش می دونستیم نظارت بر این مسئولین کار کیه و کی اونارو عوض میکنه و هزاران کاش و اما و اگر دیگر
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
2
0
دلیل کم شدن تورم در آخر هرسال فقط و فقط بعلت میزان افزایش حقوق کارمندان است و بس
علی
|
Finland
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
0
چه جالب فقط شده وعده سر خرمن چندین سال گذشت - مردیم از بس زحمت کشیدیم
بندرعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
3
1
از شما انتظار نداشتيم اينجور بي محابا انتقاد كنيد،
گفتن رشد تورم از ٤٠ شده ١٧، يعني اگر جنسي قرار بوده از يك مليون ب يك ملييًون بشه يك مليون چهارصد ، شده يك مليون و صدو هفتاد
چرا سياه نمايي ميكنين، بله فشار هست انتقاد هست ولي هر كس ندونه شما بهتر ميدونين ك وضعيت كشور چ جوريه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
3
احسنت ما در اداره ای کار می کنیم که افردای سر کار آمدنند که صد یاد احمدی نژاد و تیمش افتضا است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
3
0
برادر عزیز اگر کمی به دور و بر خود نگاه کنید حرفهای رییس جمهور را می بینید رشد 4 درصد بعد از رکود -5 حتما به معنی بهتر شدن ملموس وضع زندگی نیست بلکه به معنی حرکت به سمت بهتر شدن است اگر سری به شهرک های صنعتی بزنید که کمی پیش مگس هم پر نمی زد با کلی آگهی استخدام روی دیوارها مواجه می شوید این یعنی خروج از رکود....
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
4
من جان خود و زن و بچه ام را به خطر انداخته با 140 کیلومتر سرعت با پراید خود ر ا به شهرمان رساندم تا به اقای روحانی رای دهیم اما به خدا پشیمانم چون ایشان به وعدهایشان عمل نکردند .
جونمون زیر بار فشار اقتصادی به درامد
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
3
1
ويرانه هايي كه در دوره 8 ساله قبلي با قيمت نفت حداقل بشكه اي 120 دلار كه بايستي ايران را بهشت ميكردند ايجاد شده ، 1.5 سال كه هيچ حداقل به 8 سال زمان نياز است(البته با نفت بشكه اي 120 دلار نه بشكه اي 60 دلار فعلي) تا ايران را به 8 سال قبل برگردانند . پيشرفت پيش كش ملت ايران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
این حرفا انقدر تکراری شده که هیشکی دیگه قبول نمیکنه خودش میگه وضع اقتصادی مثبت شده دیگه چه ربطی به گذشته داره اگه میگفت نشده اره ولی میگه شده پس یا دروغگو هست یا شما دفاع بی جا و حرفای پوسیده میزنید!!!!
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
2
راستي، تيكي از انتخاب چه خبره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
3
با سلام
خدا خیرتون بده خیلی زیبا بیان نمودین
آمار وارقام رو بیان میکنند اما اون چیزیکه میبینیم غیر از این است.
همه چیز بالا کشیده نان30%افزایش قیمت پیدا کرده بالتبع بقیه اجناس واقلام هم از لحاظ قیمت بالا کشیده
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
3
3
تو که انتقاد پذیری !!!!!چرا نظرهایی که نیت سایت سبک ونون به نرخ روز خورتون رو فاش میکنه چاپ نمیکنید.روحانی شجاع بود که با علم به وضع خراب مملکت وهمراهان سست عنصری مثل شما داوطلب خدمت شد.از خودتون خجالت بکشیدکه میترسید بستر سخت حرکت دولت را برای مردم توضیح دهید.سایت فرهیخته!!!واقعا کوچه بازاری شدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
3
4
من کاملا با نظر سایت تیک موافقم . با اینکه به دولت روحانی رای دادم ولی به قول رسایی نماینده مجلس ٬ اقای روحانی برو تو صف نانوایی تا ببینی کسی خوشحال نیست . قیمت یه قرص نان معمولی که قوت غالب مردم است از ۱۰۰ تومان رسید به ۲۱۰ تومان ... حالا من نمیدونم این تورم با کدوم فرمول ریاضی محاسبه میشه که از ۴۰ به ۱۷ درصد رسیده . اگه کسی فهمید به ما هم بگه تا بفهمیم ....‌‌
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
1
تيك عزيز كاهش تورم بمعني ارزون شدن كالاها نيست. وقتي سالهاي قبل تورم 40 درصد بود يعني ساليانه قيمت كالاها 40 درصد اضافه ميشد ولي حالا با كاهش تورم به 20 درصد قيمت كالاها سالي 20 درصد اضافه ميشه ولي اينها بمعني ارزون شدن قيمت ها نيست. تنها در صورتيكه تورم منفي بشود انوقت قيمت ها كاهش پيدا خواهد كرد.
لطفا با نوشتن اين مطالب ذهن مردم رو الوده نكنيد.
خدا وكيلي خيلي از مردم مفهوم اين ها رو نم يونند لذا بيخودي مردم رو ناراضي نكن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
2
2
خداحافظ تیک عوامفریب. جلب اعتماد و بعد خیانت. نون به نرخ روز خوری و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
3
این دولت با دولت احمدی نژاد قابل مقایسه نیست ولی انتظار ها خیلی بیشتر بود لا اقل بگن مشکل کجاست زندگی مردم با خوش زبون ی نمیچرخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
1
سلام
از اینکه این دولت نسبتا خوب کار کرده بخصوص در مورد سیاست خارجی وبهداشت وخرابی هایی که از قبل بود ماننداستخدام های زیادی خالی بودن انبارها تحریم ها و... ولی این چنین صحبت کردن جایز نیست.
شفایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
1
در هر کشوری بورس آن کشور ویترین اقتصاد آن کشور است و حال و روز بورس هم که یکساله خرابه و مسبب اصلی آن هم خود وزیر اقتصاده . جالبه در این ششماهه که رشد اقتصادی 4 درصد شده بیست درصد از ارزش پول داخل کم شده (دلار از 3000 تومن به 3600 تومن). باز خدا پدر احمدی نژاد بیامرزه خنده تحویل نمیداد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
1
سلام واقعا که حرف دل مردم را زدید. پس این افزایش نجومی گاز وبرق واب وبنزین ونان وغیره از کجا امده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
0
ما که روابط خوبی با دنیا نداریم باید اقتصاد دستوری را در پیش بگیریم! اقتصاد آزاد برای کشورهایی هست که روابط خوب با جهان دارند!
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
0
سیاست باصداقت نمی خواند
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
1
1
از احمدی نژاد نتزسید از اطرافیان خودتان بترسید که تو صندوق مهر امام رضا چه گندی زدن و بهترین نیرو ها اخراج و زمینه ظهور احمدی نژاد فراهم شد
کسی که به اسم امام رضا تحمل نمیکه و امید می زارن یعنی چی..
احمدی نژاد می آید اما شما یا تمام توان جلویش بایستید
منتظر آینده شغلی جدید برای خود باشید
مهرداد
|
Germany
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
1
سلام - خدا پدر این گزارشگر را بیامرزد که حرف حق را طی این مقاله زد .بنده بعد از مدتها دوری از وطنم که برای ادامه تحصیل به خارج از ایران رفته بودم با مدرک فوق لیسانس برگشتم لذا برای خدمت به کشورم به سازمان صنایع استان البرز مراجعه کرده ودرخواست مجوز برای کارهای طراحی ومهندسی دادم با توجه باینکه 20 سال سابقه کار تخصصی در رشته مهندسی تولید وتکنولوژی داشتم وهمه سوابق کاری ام بصورت روشن پیوست درخواست کرده وتحویل دبیرخانه نمودم ومنتظر صدور پروانه مهندسی بصورت حقیقی نه حقوقی شدم لذا با تصور داشتن تحصیلات وسابقه کار در کانادا با استقبال مسولین مواجه خواهم شد لذا 4 هفته منتظر گذشت دیدم خبری نشد ، مجددا به دبیرخانه سازمان صنایع استان البرز مراجعه ومن را به کارشناس مربوطه راهنمایی کردند واز این کارشناس پیگیری ودلایل تاخیر در صدور پروانه را پرسیدم لذا به تصورم کارشناس حتی تحصیلات عالی نداشت بمن گفت ما نمی توانیم بشما پروانه بدهیم چون پرونده شما هیچ قرارداد پیمانکاری مبنی بر انجام کار بصورت شرکتی نداری سپس به ایشان گفتم بخاطر همین من درخواست پروانه کارشناس حقیقی دادم چون شرکت نداشتم ومیخواهم فردی کار کنم واز کارشناس پرسیدم آیا شما سوابق کاری بنده را برای یکبار با دقت ملاحظه فرمودید؟در جواب گفت این مسله را من تشخیص میدهم، در آخر گفتم بالاخره من با 20 سال سابقه کار باید چیکارکنم؟گفت شما باید بروید چندتا کار پیمانکاری انجام بدهید بعد از چند سال بیایید درخت پروانه کنید ،گفتم خب حرف شما درست ،آیا من که میخواهم بروم کار بگیرم کارفرما بمن نخواهد گفت مجوز حرفه ای شما کجاست؟در جواب گفت مشکل شماست .بخدا ماندم با این شعار آقای رییس جمهور که میگوید این دولت فلان است وبهمان است .بعد گفتم خدا پدر دولت قبلی را بیامرزد.
مهندس مملکت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
1
1
جناب رییس جمهور محترم

خداییش اگه وضع ما اینقد گل و بلبله پس چه نیازی هست عزت خودمون رو در مذاکرات روی میز بذاریم برای برطرف کردن تحریمها !!!!!!!! خب با همین وضع به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کنیم دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شمایی که احمدی نژاد را مسخره میکردید که از بقالی سر کوچه شون خرید میکنه و از تورم خبر نداره چرا یه سری به متن جامعه نمیزنید ؟؟؟؟؟؟؟
من مهندس ناظر ساختمان هستم امسال از شدت بیکاری مجبور شدم تو باغ برم کارگری کنم که تازه اونجا هم مورد غضب کارگرای افغانی قرار گرفتم که چرا جاشون را تنگ کردم !!!!!!!!!!!!!
وضعیت رونق کسب و کار خیلی خرابه !!!!!!
من خودم خانواده ام را از خرید هر چیز غیر ضروری منع کردم و داریم با حداقل نیازهای روزمره زندگی میکنیم البته این بد نیست این عین جهاد اقتصادی هست اما از شما توقع داریم حداقل نمک رو زخم نپاشید !!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
1
متاسفانه سایت تیک هم خرد و غیر علمی می بیند اولا اقتصاد خرد وکلان را جابجا گرفته بعدش تورم کاهش یافته واقعیته.. چون در دولت قبلی قیمت ها بی حساب و کتاب می رفت بالا.. مرغ تا هفته قبل شد 5000 تومان.. دولت قبلی از 2200 تا 8500 رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
استاد اقتصاد کلان و خرد چشاتو باز کن ببین توجامعه چی میگذره حالا که تیک بگه یا نگه واقعیت عوض نمیشه فقط با مهار تورم به رکود دامن زدیم من موندم چطور تورم رو اینا زیر 20 درصد رسوندن و در کنارس رشد اقتصادی از منفی 5 به 2 رسیده مگه میشه یه همچین کاری کرد برای رفع رکود نمیشه تورم رو کاهش دا در تناقض هست مثل امریکا وقتی که دید وضع اقتصادیش خراب هست با تزریق پول و ایجاد تورم خودش رو از رکود نجات داد تو ایران روحانی معجزه کرده تمام کتابای اقتصاد رو زیر سوال برده باید کتاب رکود و تورم در یک زمان رو بنویسه!!!
ساکت
|
Finland
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
1
2
درودبرتیک (اقای روحانی همیشه طوری حرف میزنه وتقصیرها راگردن قبلی میندازه انگارتو این مملکت نبوده ونه انگار خودش آن بالا بوده وهیچی نگفته حالاکه وقت عمله تازه داره میگه)همش حرف بابا حقیقت رابگو....وسلام حقیقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
1
4
دولت بیشترین انرژی خود را صرف مذاکرات هسته ای کرده و عملا هیچ اتفاق مثبتی در زمینه تولید داخل صورت نگرفته
تنها وجه مثبت دولت ثبات نرخ ارز بود که آنهم ...
ناشناس
|
Thailand
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
انتقادها کاملا به جاست مردم باید تورم و رشد اقتصادی را در زنگی روز مره شان لمس کنن که اصلا چنین نیست طبقه متوسط و پایین کشور روز به روز فقیر تر و طبقه ثروتمند روز به روز ثروتمند تر می شن. با این وجود سیاستهای دولت حاضر نیز به شدت این قشر جامعه را فلج تر میکند. کجای تورم تو کشور 17 درصد بوده واقعا جای تاسف داره، افزایش حقوق سال آیند کارکنان هم 14 درصد و یا کمتر این یعنی فلاکت هرچه بیشتر این قشر از مردم . دیگه بماند جوانای بیکار می خوان چه جوری زندگی کنن.
ناشناس
|
Thailand
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
در جواب دوست محترمی که کاهش قیمت مرغ را ذکر کرده. بنده مرغدار هستم که دقیقا یک سال است که مرغداری خود را تعطیل کردم به عبارتی ورشکسته شدم.
جوجه 1 روزه 2200، سویا 2300، ذرت 1200، دارو بیش از حد گران، تلفات هم در نظر بگیرم تولید هر کیلو گوشت مرغ 6000 توان تمام میشه. حالا چن ماه دیگه رو نگاه کن ببین سر بازار گوشت مرغ چی میاد. الان خرید 1 کیلو گوشت قیقا برابر 1 کیلو موز هست. باید برای سیاست های دولت دستمریزاد گفت
امیر
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
0
درود بر تیک الحق که انتقاد بجا واگر مسئولین گوش شنوا که ندارند حرف مردم را بشنوند نه آمار بانک ملی را اگر بانک ملی خوب عمل می کرد شاهد این همه اختلاس نبودیم
captcha