کد خبر: ۳۹۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۳

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس: مشکلات ایران و عربستان باید در جلسات سیاسی حل شود/ عربستان به رسالت اسلامی خود عمل کند

ایران از هرگونه حرکتی که به مناقشات پایان دهد و وحدت بین امت اسلامی را تقویت کند استقبال می کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال تقویت روابط ایران و عربستان با اشاره به سفر الکاظمی به ایران،گفت: ما همواره از روابط ایران و عربستان به عنوان روابطی که می تواند استراتژیک باشد و منافع کل جهان اسلام را تامین کند دفاع کرده ایم .

عباس مقتدایی ضمن بیان این مطلب گفت: البته عربستان باید به رسالت های تاریخی خودش عمل کند آنها وظایفی در قبال جهان اسلام دارند از جمله وظایف اصلی آنها تقویت وحدت میان امت اسلامی است. جنگ،خونریزی و وارد شدن در مناقشات منطقه ای عملا بر هم زننده ارتباط صمیمانه میان کشورهای مسلمان است این توصیه دائمی ایران به عربستان است که به وظایف دینی و رسالت های امت اسلامی خود عمل کند .

وی همچنین با اشاره به ایام حج گفت: حج فرصتی برای تبادل مذاکرات بین امت اسلام و ملت های مختلف است. کشورهایی که به عنوان کشورهای همسایه ‌‌،هم کیش و در کنار یکدیگر و در دوستی با یکدیگر قرار دارند می توانند از فرصت حج برای تقویت روابط شان استفاده کنند. ایران و عربستان باید از این فرصت در این راستا استفاده کنند.


وی ادامه داد: بخش عمده موضوع مراودات بین ایران و عربستان موضوعات سیاسی است که باید در جلسات سیاسی حل شود مذاکرات ایران و عربستان در کشور عراق گامهای در این جهت را برداشته است امیدواری های وجود دارد اکنون عربستان باید این تصمیم مهم را بگیرد که نقش خاص خود در جریان وحدت را ایفا کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: ایران از هرگونه حرکتی که به مناقشات پایان دهد و وحدت بین امت اسلامی را تقویت کند استقبال می کند.