کد خبر: ۳۹۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱

گرانی به نذری ها هم رسید / بازار بی‌رمق گوشت و دام زنده در محرم امسال

ایلنا نوشت:عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی خاطر نشان کرد: تجربه سال‌های گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده بود که در محرم امسال شاهد رونق بازار باشیم اما چنین اتفاقی رخ نداد و تقاضا روند عادی به خود گرفت و امسال شاهد هیجان برای خرید گوشت نبودیم.

نیما حبیب‌فر با بیان اینکه قیمت گوشت گوساله در آستانه عاشورا و تاسوعایی حسینی تغییر نکرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال نیز به مانند سال‌های گذشته بازار در ماه محرم رونق خاصی به خود بگیرد اما بازار در این ماه هیجانی به خود نگرفت.

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت گوشت گوساله در هفته‌های اخیر تغییر نکرد و ثابت ماند و مغز ران گوساله کیلویی ۲۲۰ هزار تومان، گوشت چرخ‌کرده مخلوط ۱۷۵ هزار تومان بفروش می‌رسد؛ شنبه ۱۵ مرداد آخرین روز کشتار دام است پس خریداران پیش از این روز اقدام به خرید کردند و گمان می‌شود همین عدم تمرکز خرید در روز آخر باعث شد که فشار چندانی در امروز بر بازار تحمیل نشود.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید گوشت در محرم امسال کاهش پیدا کرده است؟ گفت: تجربه سال‌های گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده بود که در محرم امسال شاهد رونق بازار باشیم اما چنین اتفاقی رخ نداد و تقاضا روند عادی به خود گرفت و امسال شاهد هیجان برای خرید گوشت نبودیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت تنظیم بازاری در ایجاد تعادل در بازار ایفاگر نقش بود، گفت: شرکت پشتیبانی ذخایر استراتژیک قابل توجهی دارد و گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخلی و خارجی را درشرایط حساس برای تنظیم بازار عرضه می‌کند و گوشت با نرخ مصوب کیلویی ۱۱۰ هزار تومان در بازار عرضه کرد.

وی در پایان بیان کرد: کمبودی در زمینه گوشت گوساله و گوسفند در بازار احساس نمی‌شود و به میزان نیاز وجود دارد.

همچنین در این رابطه افشین صدردادرس مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام‌ سبک با اشاره به وفور دام زنده در میادین عرضه دام، گفت: دام به میزان کافی در بازار موجود است اما تولیدکنندگان نمی‌توانند درباره میزان تقاضا برای خرید اظهارنظر کنند.

وی با بیان اینکه قیمت دام زنده در هفته‌های اخیر رشد ملموسی نکرده است، ادغان کرد: میانگین قیمت روی کیلویی ۷۵ هزار تومان است اما این نرخ در شهرستان‌های مختلف متفاوت است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در ماه محرم امسال تقاضا برای خرید دام مشهود نبوده و می‌توان گفت اتفاق خاصی در این بازار رخ نداد.