کد خبر: ۳۹۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۷

نماینده همدان: مطالبه حجاب اجباری خواست اکثریت جامعه است/ سلبریتی‌های مفت‌خور مردم را به اغتشاش دعوت کردند

احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس می‌گوید: مطالبه حجاب اجباری خواست اکثریت جامعه ماست. عده‌ای از ابتدای انقلاب هم عقده داشتند و هر از چندگاهی هم حرکت‌هایی انجام می‌دهند، اما اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، حتی آن‌هایی که بدحجابند، حجاب را قبول دارند
 با انتشار خبر مرگ مهسا امینی اعتراضاتی کشور آغاز شد. با آغاز اعتراضات، مطابق گذشته اینترنت در بسیاری از شهر‌های کشور قطع و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شدند! در همین رابطه با احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه خواهید خواند.

*‌ آقای فلاحی این روز‌ها مطالبه زنان در خصوص حقوق اولیه‌یشان بیش از گذشته مطرح شده؛ از سویی دیگر ما چه بخواهیم چه نه بخشی از جامعه مخالف حجاب اجباری هستند و نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت، چه باید کرد؟

اولا مطالبه «حجاب اجباری» خواست اکثریت جامعه ماست. عده‌ای از ابتدای انقلاب هم عقده داشتند و هر از چندگاهی هم حرکت‌هایی انجام می‌دهند، اما اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، حتی آن‌هایی که بد حجابند، حجاب را قبول دارند، اما دچار برخی بی توجهی نسبت به پوشش شده‌اند؛ بنابراین ارتباط با مسئله حجاب، ارتباط یک جامعه اسلامی است.

در جامعه ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی اقلیت‌های دینی، در کنار هم زندگی می‌کنند و حتی هنوطنانی که مسلمان هم نیستند طبق عرف و قانون کشور ما به حجاب معتقدند. اما اینکه به چه روشی جامعه را به این واجب الهی دعوت کنیم، یک امر کاملا فرهنگی است.

مسئله کشف حجاب در غرب به ۴۰۰ سال قبل برمی‌گردد یعنی در ۵۰۰ سال پیش همین کشور‌های غربی هم به حجاب اعتقاد داشتند. حجاب یک فریضه الهی است حالا چرا در غرب کشف حجاب صورت گرفت را خود خوانندگان قضاوت کنند که آیا برای برابری و حق‌جویی بوده یا استفاده ابزاری از زنان!

*‌ الان بحث برخورد‌های گشت ارشاد و نهاد‌های اجرایی با زنان و مسئله «حجاب» آن‌هاست، این برخورد‌ها از سال‌ها پیش وجود داشته تا به همین الان و حتی در این اعتراضات هم شاهدش هستیم؛ ما طی این چند روز بار‌ها ویدیو‌ها و تصاویری از اعتراضات را مشاهده کردیم که برخی نیرو‌های امنیتی برخوردهای تندی با معترضان داشته‌اند. فکر می‌کنید برخورد‌های تند، مردم را به سکوت وامی‌دارد؟

آیا شما مستنداتی دارید که مهسا امینی مورد ضرب و شتم ماموران گشت ارشاد قرار گرفته است؟ هم دوستان خود این خانم، پزشکی قانونی و پلیس تایید کرده‌اند که هیچ ضرب و شتمی صورت نگرفته است، بنابراین خواهش میکنم به‌عنوان خبرنگار این صحبت من را بازتاب دهید که خانم مهسا امینی مورد ضرب و شتم پلیس قرار نگرفته است.

براساس مستندات پزشکی قانونی که چندین روز درگیر صحت و تایید یا رد آن بودند، هیچ برخورد قهرآمیزی در خصوص خانم مهسا امینی توسط پلیس صورت نگرفته. در خصوص اعتراضات اخیر هم باید بگویم که مسئله مهسا امینی یک بهانه است.

سرکرده کومله صراحتا اظهار کرد که این اعتراضات در ایران کاملا برنامه‌ریزی و حساب شده است! این حرف سرکرده یک گروه تروریستی است! پزشکی قانونی صراحتا اعلام کرده که ضرب و شتمی صورت نگرفته حالا در خصوص دارو‌هایی که این خانم مصرف می‌کرد هم تحقیقاتی کرده‌ایم که هنوز تکمیل نشده است.

در خصوص شلیک نیرو‌های نظام به سمت مردم معترض باید بگویم که آنچه که از روز‌های گذشته شاهدش بودیم، سنگ‌پرانی، شلیک از طریق سلاح‌های ساچمه‌ای و قمه‌کشی از سوی اراذل اوباش اغتشاشگر که شما اسمشان را معترض گذاشته‌اید، است!

اغتشاشگران صد‌ها نفر از ماموران امنیت، بسیجی‌ها، مردم عادی و بانوان چادری را مجروح و به شهادت رساندند. یک خانم باردار در قم مورد خشونت اغتشاشگران اراذل اوباش قرار می‌گیرد فرزندش سقط شده و خودش هم به کما می‌رود!

اغتشاشگران خودشان، خودشان را می‌کشند تا جمهوری اسلامی را بدنام کنند و از آن طرف هم با چاقو، قمه، آتش زدن ماشین و ماموران نیروی انتظامی، از شیوه‌های داعشی این اغتشاشگران است. برخی از اغتشاشگران در همدان بومی نبوده و از استان‌های دیگر به این استان آمده بودند تا به راحتی شناسایی نشوند!

*‌ براساس گزارش‌های منتشر شده، هر روزی که دچار قطعی اینترنت در کشور هستیم، رقمی نزدیک به ۳۷ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود! این همه خسارات آن هم در شرایط بحرانی برای قطع اینترنت مردم، برای شما قابل قبول است؟

بنده قطعی اینترنت را راهکار نمی‌دانم، اما در حال حاضر به جرات می‌توانم بگویم آشوب‌های اخیر از طریق فضای مجازی با انتشار اخبار کذب مدیریت شده و مردم را به خیابان کشاندند و به مردم باد دادند که با که روشی در مقابل نیرو‌های ما مقابله کنند و آن‌ها را بزنند! بنابراین این خسارات هم کمتر از آن ۳۷ میلیارد نیست، اما به اعتقاد بنده همین حوادث به ما اثبات کرد تا زمانیکه فضای مجازی ما قانون نداشته باشد، وضعیت از این بدتر هم خواهد شد.

در همین چند وقت اخیر برخی اشخاص، یک‌سری اظهارات دروغین در خصوص خشونت پلیس و ضرب و شتمشان توسط پلیس مطرح کردند. از طرفی دیگر یکسری از سلبریتی‌های مفت‌خوری که مردم را به اغتشاش دعوت کردند، تمام این‌ها در کشور‌های دیگر مجازات دارد.

یعنی هر کس مطلبی در فضای مجازی بدون سند منتشر کند، مجازات خواهد شد، اما متاسفانه در کشور ما هر کسی هر چه دلش می‌خواهد انتشار می‌دهد! قانونمندی در فضای مجازی یک الزام جدی است؛ چگونه همیشه حرف از قانونمندی کشور‌های غربی می‌شود همه شروع به تعریف و تمجید می‌کنند، اما نوبت به قانونمندی در کشور خودمان می‌رسد مخالفت‌ها آغاز می‌شود؟

برای جلوگیری از ضرر مالی کسب و کار‌ها ما فضای پیامرسان‌های داخلی را کاملا آزاد گذاشته‌ایم! بسیاری از امکاناتی که اینستاگرام و واتساپ دارند، پیامرسان‌های داخلی هم دارند و مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. هزینه اینترنت را که خودمان می‌دهیم، چرا باید این اینترنت را صرف استفاده از اپلیکیشن‌های غربی و خارجی کنیم که اخرش هم ما را تهدید به تحریم کند، کنیم؟

الان آی‌تی ما با دو مهندس اداره می‌شود، اما تلگرام با ان همه ادعا با ۱۸۰ نفر به زور اداره می‌شود! ما اگر ۵۰ درصد امکانات تلگرام را در اختیار استارت‌اپ‌های داخلی قرار دهیم، بسیار بیشتر از این پیامرسان‌های خارجی به ما خدمت خواهند کرد. این شبکه‌های اجتماعی خارجی فقط امنیت و فضای کشور را خدشه‌دار خواهند کرد.

*‌ آیا قرار است اینستاگرام و واتساپ هم به همان سرنوشت تلگرام دچار شود و برای همیشه فیلتر بمانند؟

بعید می‌دانم؛ باید ببینیم مسئولان و مقامات عالی‌رتبه چه تصمیمی می‌گیرند. تا زمانی‌که اراذل و اوباش کف خیابان باشند، محدودیت فضای مجازی ادامه خواهد داشت.