کد خبر: ۴۰۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۷

کلاهبرداری به شیوه جدید/ خالی کردن حساب درپوشش فروش آنلاین گل و گیاه

رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی که با طراحی سایت فروش گل و گیاه آپارتمانی و ایجاد سامانه جعلی پرداخت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد.

ایسنا: سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای پایتخت مراجعه و اعلام کردند که مبالغ زیادی به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان برداشت شده است.

وی ادامه داد: یکی از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت که قصد خرید یک گیاه آپارتمانی برای منزل را داشته و در فضای مجازی مشغول جستجو بوده که یک سایت فروش فوق العاده گل و گیاه را مشاهده کرده و وارد آن شده است. در ادامه با توجه به قیمت‌های خوب درج شده در سایت بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور تعدادی گیاه آپارتمانی خریداری کرده و برای پرداخت هزینه آن از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کرده که با تراکنش ناموفق مواجه شده، اما پس از دقایقی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابش کسر شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مالباختگان این پرونده از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش فوق العاده گل و گیاه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. در ادامه نیز ماموران با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شد و سرانجام متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت با ایجاد یک سایت فروش فوق العاده گیاهان آپارتمانی و درج قیمت‌های ارزان، سوژه‌های خود را جذب کرده و به بهانه دریافت مبلغ با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب آنان کرده است.

وی افزود: برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است. همچنین تحقیقات برای یافتن دیگر مالباختگان احتمالی در پرونده متهم دستگیر شده در حال انجام است.