کد خبر: ۴۰۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۰

انتقاد روزنامه دولت به موضع و سخنان مولوی عبدالحمید درباره اعدام محسن شکاری

روزنامه ایران به اظهارات روز گذشته مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان واکنش نشان داد.

روزنامه ایران نوشت: امام جماعت مسجد مکی زاهدان که اظهارات او همواره بهانه تداوم آشوب و ناامنی در این شهر منجر شده است، بار دیگر اظهارات فاقد مبنایی را در نمازجمعه روز گذشته این شهر مطرح کرد، اظهاراتی که شائبه تلاش برای تازه نگه داشتن جریان اغتشاشات و حمایت‌های سیاسی از آشوبگران را تقویت می‌کند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی بدون آنکه کوچک‌ترین اشاره‌ای به ربایش و قتل ناجوانمردانه مولوی عبدالواحد ریگی، امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش داشته باشد، اجرای حکم اعدام یکی از اغتشاشگران به جرم محاربه را خلاف شریعت اسلام دانست!

وی درحالی این اظهارات را بیان کرد که خود به این مسأله اذعان داشت که قوانین مربوطه در این زمینه را مطالعه نکرده است و صرفاً از منظر آنچه خود «مسائل شرعی» خوانده، به این مسأله ورود کرده است.

وی در این باره گفت: «من از جریان محسن شکاری که در تهران اعدام شد، متأسف شدم. وقتی کسی دیگری را نکشته و فقط راهی را بسته و کاردی را به بسیجی زده و آن بسیجی زخمی شده از لحاظ شرعی نمی‌توان او را کشت.»

اظهارتأسف مولوی عبدالحمید از اجرای حکم اغتشاشگران و کسانی که با سلاح و به قصد محاربه وارد خیابان شده و ناامنی ایجاد کرده‌اند، درحالی است که وی تاکنون هیچ تلاشی برای بازگشت آرامش به زاهدان نداشته است