کد خبر: ۴۰۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۵

محمد مهاجری: آقای وزیر قطع ارتباطات! یک فیلترشکن فروش که مثل خودتان متدین باشد سراغ ندارید؟

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: جناب وزیر! حواس تان هست در همین سال ۱۴۰۱ هربار در باره سرعت اینترنت و فیلترینگ و مسدودکردن پلتفرمهای خارجی و... از شما سوال کردند چه جوابی دادید؟ در همه پاسخهای شما یک جمله تکراری بود :" این موضوع به وزارتخانه من ربطی ندارد".
محمد مهاجری فعال سیاسی نوشت:

سلام. عیدتان مبارک

یکسال از عمر وزارت تان رفت اما هیچ وزیری در دولت آقای رئیسی به اندازه شما موردتوجه مردم نیست.قبول ندارید؟ همین الان شال و کلاه کنید و تا سر خیابان بروید؛ خواهید دید تعداد کسانی که شما را خواهند شناخت به عدد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.اما اگر به رهگذران بگویید چه کاره اید و واکنش مردم به خودتان را ببینید در می‌یابید چقدر برای مردم مهمید! لازم نیست بگویید مردم چه گفتند؛چون کاملا روشن است!

جناب وزیر! حواس تان هست در همین سال ۱۴۰۱ هربار در باره سرعت اینترنت و فیلترینگ و مسدودکردن پلتفرمهای خارجی و... از شما سوال کردند چه جوابی دادید؟ در همه پاسخهای شما یک جمله تکراری بود :" این موضوع به وزارتخانه من ربطی ندارد".
یعنی شما برای همین چیزهایی که به شما ربطی ندارد حقوق می گیرید؟ان همه دم و دستگاه و تشریفات و ماشین و کارمند و خدم و حشم را در اختیارتان قرار داده اند که بگویید به من ربطی ندارد؟ خب میلیونها آدم در این مملکت زندگی می‌کنند که این چیزها به آنها ربطی ندارد اما برایش نه حقوق می گیرند و نه امکاناتی در اختیار دارند!

جناب وزیر فیتلرنت! دولت محترم سیزدهم ۱۹ماه است هر روز و هرشب دارد تحریم را دور می زند؛ آنقدر دور زده که دیگر فرمانش نمی‌چرخد! مردم هم به تبعیت از همین دولت ،دائما دارند فیلترینگ را دور می‌زنند.
بارها مقامات وزارتخانه شما به ملت گفته اند فیلترشکن نصب نکنیدچون دشمنان اطلاعاتتان را می‌دزدند و می‌برند و آنالیز می‌کنند و سوء استفاده می‌کنند و سر بزنگاه افشا می‌کنند و بدبخت می‌شوید. اما این جماعت گوش‌شان به این حرفها بدهکار نیست؛ انگار حاضرند اطلاعات فوق مهم و بکلی سری گوشیهایشان را از جمله اوامر خانم خانه یا تازه‌ترین لطیفه‌ها علیه مسئولین یا آخرین آهنگها مثل "گنگستر آمل" را یکجا تحوبل دشمن بدهند اما این پلتفرمهای کاملا امن داخلی را که هیچکس شنود و رصد نمی‌کند نصب نکنند.
خطای بزرگ این ملت ناسپاس و حرف نشنو رابه بزرگواری خودتان ببخشید.

راستی آقای وزیر! کسانی که شما را می شناسند می گویند فردی بشدت متدین هستید.شهادت افرادی که این حرف را از انان شنیده ام برایم حجت است و به همین دلیل به تدین شما ایمان می‌آورم. براین اساس ایا ممکن است از شما خواهش کنم این ملت سرگشته را از دست فیلترشکنهای ناامن که سرنخش دست دشمن است نجات بدهید؟ دم دستتان فیلترشکن فروشی که مثل خودتان متدین باشد،سر در آخور دشمن نداشته باشد، باانصاف باشد و کلاهمان را برندارد؛ و مهمتر اینکه سر بزنگاه مثل وزارتخانه شما پای خود را روی سیم فشارندهد سراع ندارید که از او فیلترشکن بخریم؟
باور کنید از صبح تا شب دعاگویتان خواهیم بود و به جای غرهایی که موقع استفاده از اینترنت قراضه شما می زنیم، برایتان "خدا پدر بیامرزی" خواهیم فرستاد.

بعدالتحریر: از اینجا به بعد این نوشته را می‌خواستم خصوصی برای خودتان بفرستم.و به همین دلیل از یکی از مدیران ارشد وزارتخانه تان خواستم شماره تلفن شما را بعد از هماهنگی با خودتان به من بدهد.
الان ۳ماه از آن تاریخ گذشته.
یا آن دوست عزیز پیام را به شما رسانده و شما به دمپایی تان هم حساب نکرده اید؛ یا کلا پیام مرا فیلتر کرده! و یا یقین داشته که پیام من ارزش آن را ندارد که وقت شما را بگیرد!

داستان از این قرار است که همه اهالی رسانه در دولت غربزده واداده تنبل ناتوان قبلی فارغ از اینکه به کدام نفکر سیاسی وابسته اند از اینترنت بدون فیلتر برخوردار بودند. شما که وزیر شدید شیر را بستید و فقط برای خودی های دولت تان باز گذاشتید.
پس از مدتی اشتباها اینترنت من ناگهان بدون فیلتر شد .این رانت ادامه داشت تا روزی که همسر محترمه رئیس جمهور یک دورهمی گذاشت و از همه جای دنیا زنانی را دعوت کرد. من هم نوشته کوتاهی در نقد آن داشتم و تاکید کردم آن دورهمی نه به لحاظ موضوع، نه به لحاظ مهمانان و نه به لحاظ میزبان در شان انقلاب اسلامی نبود.پول ملت هدر رفت و اعتبارش هوا شد.
دقیقا فردای همان روزی که نقدم منتشر شد، اینترنت بدون فیلترم قطع شد!

یقین دارم الان میگویید این ها به هم ربط نداشت. می‌پذیرم.. چون اولا در این دولت هیچ چیز به هیچ چیز ربط ندارد و ثانیا عادت همیشگی شما این است که بگویید "به وزارتخانه من ربط ندارد"!

این جملات را از ان روی ننوشتم که تقاضای اینترنت بدون فیلتر کنم. حاشا که چنین بخواهم.من نوه ان مادر بزرگ وارسته ای هستم که می‌گفت گوشت تن خود را بخور اما منت قصاب را نکش! بلکه از این جهت مطرح کردم که بپرسم فیلترشکن فروش متدین مثل خودتان سراغ ندارید؟! که عامل دشمن نباشد و گران نفروشد و دم به دم فیلترشکن قطع نشود؟

نوروزتان شادباد