کد خبر: ۴۱۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۷

برای تهیه بلیط هواپیما چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

زمانی که تصمیم می­گیرید تا از طریق راه هوایی سفر کنید، اولین اقدام برای شما تهیه بلیط هواپیما خواهد بود اما بهترین راه برای این کار چیست؟ برای تهیه بلیط باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

درحال­حاضر چندین شرکت هواپیمایی در کشور فعالیت دارند که می­توانید برای پروازهای خارجی یا داخلی به آنها دسترسی داشته باشید، در مواقعی برخی از آنها پیشنهادها و تخفیف­های ویژه­ای را در نظر می­گیرند که در جلب رضایت مشتریان موثر خواهد بود.

توجه به نکاتی در خصوص زمان خرید بلیط، هزینه و انتخاب بهترین مورد از میان بلیط­های چارتر یا سیستمی به شما کمک می­کند تا قبل از سفر هیچ­گونه استرسی نداشته باشید و از مسافرت خود لذت ببرید.

تهیه بلیط هواپیما را به لحظه آخر موکول نکنید

به­طور کلی بهتر است در ابتدا برای خرید بلیط به این توجه کنید که به­دنبال پروازهای خارجی هستید یا داخلی، از همین رو توصیه می­شود تا برای مسافرت­های بین­المللی حداقل 5 تا 7 هفته قبل از تاریخی که برای سفر مشخص کرده­اید، بلیط خود را رزرو کنید.

درصورتی­که قصد دارید برای سفر به شهرهای داخل کشور پرواز رزرو کنید، بهتر است یه هفته پیش از تاریخ مورد نظر این کار را انجام دهید، البته برخی از افراد ترجیح می­دهند منتظر بمانند تا از بلیط­های لحظه آخری به­منظور کاهش هزینه خود استفاده کنند اما این مسئله امکان دارد برنامه­های شما را بهم بریزد.

از طرفی اگر به­دنبال یافتن قیمت مناسب برای بلیط پروازهای داخلی یا خارجی باشید، بهتر است بعد از مشخص­کردن تاریخ سفر، به پلتفرم­های مختلف سری بزنید تا ارزانترین مورد را پیدا کنید. برای این منظور پیشنهاد می­کنیم که با نصب اپلیکیشن اسنپ تریپ یا مراجعه به سایت آن، از تخفیف­های ارائه­شده زمینه خرید بلیط آگاه شوید.

به قیمت بلیط چارتر هواپیما و بلیط سیستمی توجه کنید

اگر اطلاعاتی درباره بلیط چارتر هواپیما و سیستمی ندارید باید بدانید که در حالت سیستمی خود ایرلاین­ها به­صورت مستقیم نسبت به فروش بلیط اقدام می­کنند، این درحالی است که پروازهای چارتری مربوط به شرکت­هایی است که تمامی صندلی­ها را خریداری کرده­اند.

با در نظر گرفتن این مورد باید به این توجه کنید که قیمت بلیط چارتر هواپیما توسط شرکت مربوط تعیین می­شود و در بسیاری از مواقع افراد بر این باورند که بلیط­های چارتری قیمت مناسب­تری در مقایسه با سیستمی دارد که البته بیشتر مواقع نیز همین­طور است.

هر کدام از این پروازها شرایط خاص خود را دارند به این صورت که در بلیط چارتر شما امکان لغو پرواز را نخواهید داشت اما برای سیستمی مانعی در این خصوص وجود ندارد، در ضمن اگر قیمت برای شما اهمیت زیادی دارد، پیش از سفر قیمت هر 2 نوع بلیط را مورد بررسی قرار دهید.

در انتخاب تاریخ سفر خود کمی انعطاف داشته باشید

یکی از مواردی که باید در زمان سفر در نظر بگیرید، این است که اگر هدف شما تفریحی یا کاری باشد، درصورتی­که بلیط پرواز شما برای روزهای وسط هفته مانند 3شنبه و 4شنبه رزرو شود، قیمت کمتری خواهد داشت.

به­طور معمول در تاریخ­هایی که مربوط به مناسبت­های خاصی باشد قیمت بلیط بالاتر از دیگر روزها خواهد بود، البته در این مورد نیز می­توانید بلیط چارتر هواپیما را بررسی کنید زیرا شرکت­ها در صورت عدم فروش صندلی، قیمت خود را کاهش می­دهند.

ایرلاین­های مختلف را بررسی کنید

به­صورت کلی ایرلاین­های مختلف از نظر هزینه و خدمات ارائه­شده تفاوت­هایی با هم دارند از همین رو دیگر موردی که برای تهیه بلیط هواپیما باید مورد بررسی قرار دهید مربوط به انواع ایرلاین­ها است.

برای این منظور به­راحتی می­توانید از اسنپ تریپ کمک بگیرید، این مجموعه با چندین شرکت و نمایندگی مختلف در زمینه فروش بلیط­های سیستمی، چارتر و لحظه آخری همکاری می­کند و می­توانید بهترین پرواز را برای خود انتخاب کنید.

کلاس پرواز را در نظر بگیرید

درحال­حاضر پروازهای داخلی و خارجی کلاس­های پروازی مختلفی دارند که شما با در نظر گرفتن امکانات می­توانید یکی از آنها را برای سفر خود انتخاب کنید البته این را هم در نظر داشته باشید که این مورد در تعیین هزینه­های شما موثر خواهد بود.

برای مسافت­های کوتاه می­توانید از کلاس پروازی اکونومی استفاده کنید که هزینه مناسب­تری را برای شما به­همراه داشته باشد، اما در خصوص پروازهای خارجی اگر برای پرداخت هزینه فرست کلاس مشکلی ندارید، این مورد برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

خرید بلیط هواپیما به­صورت آنلاین در زمان شما صرفه­جویی می­کند

با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که شما برای انتخاب بلیط پرواز خود به آن نیاز دارید، باید در زمان خرید محلی را برای این منظور انتخاب کنید که از اتلاف وقت و هزینه­های بیشتر برای شما جلوگیری کند.

از همین رو نیازی نیست به­صورت حضوری به آژانس­های مسافرتی مختلف سر بزنید و تنها کافی­است گوشی همراه خود را در دست بگیرید و با یک جست­وجوی ساده گزینه­های مختلف را بررسی کنید.

برای خرید بلیط هواپیما، اطلاعات خود را به دقت وارد کنید

به این مسئله توجه داشته باشید که در آخرین گام برای تهیه بلیط پرواز داخلی یا خارجی، مسئله­ای که بسیار حائز اهمیت خواهد بود مربوط به واردکردن اطلاعات سفر و مشخصات فردی است.

در نظر داشته باشید که در صورت تهیه بلیط هواپیما چارتر برای شما امکان تغییر و ویرایش اطلاعات وجود ندارد و حتی اگر برخی از شرکت­ها چنین موردی را در اختیار شما قرار دهند باید در ازای آن هزینه­ای را پرداخت کنید.

از طرفی برای پروازهای سیستمی نیز بعد از واردکردن مشخصات و تکمیل مراحل خرید، تنها با کنسلی و پرداخت جریمه می­توانید بار دیگر نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. پس به این موضوع دقت داشته باشید که صحت اطلاعات و مشخصات یکی از موارد مهم در تهیه بلیط خواهد بود.

با در نظر گرفتن تمامی این نکات، بهتر است برای بررسی بلیط­های مختلف و مقایسه قیمت آنها به وب­سایت معتبری همچون اسنپ تریپ مراجعه کرده تا گزینه­های مختلفی برای رزرو بلیط را مشاهده کنید.

جمع­بندی

شما در مواقعی که قصد داشته باشید تا برای سفرهای داخلی یا خارجی بلیط هواپیما تهیه کنید، لازم است تا نکاتی را در این خصوص مدنظر قرار دهید تا به شما کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشید و از طرفی در کاهش هزینه­ها نیز گام موثری بردارید.

برخی از این موارد شامل توجه به تاریخ سفر، بررسی قیمت انواع بلیط، ثبت کامل مشخصات، انتخاب روش آنلاین و برخی موارد دیگر است. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، می­توانید اسنپ تریپ را برای خرید بلیط پرواز داخلی و خارجی انتخاب کنید.

سوالات متداول

بلیط هواپیمای سیستمی و چارتر چه تفاوتی دارند؟

بلیط­های سیستمی مستقیما از طرف ایرلاین­ها به فروش می­رسد اما در حالت چارتر صندلی­ها توسط یک شرکت خریداری می­شود و بعد در معرض فروش قرار می­گیرد.

آیا امکان ویرایش اطلاعات برای بلیط چارتر وجود دارد؟

خیر. در صورتی که هنگام ثبت مشخصات برای خرید بلیط دچار مشکل شوید معمولا فرصت ویرایش به شما داده نمی­شود مگر در مواردی با پرداخت هزینه اضافه.

رزرو بلیط برای چه مواقعی از هفته قیمت مناسبتری دارد؟

با در نظر گرفتن این مورد که برخی از شرکت­ها و ایرلاین­ها در روزهای 3شنبه و 4شنبه هزینه کمتری برای بلیط در نظر می­گیرند، این روزها بهترین انتخاب است.