کد خبر: ۴۱۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۷

کیا خودروهای الکتریکی ارزان‌تر تولید می‌کند

کیا می‌خواهد برای تشویق مردم به خرید ماشین‌های الکتریکی محصولات ارزان‌تری به بازار عرضه کند. خودروساز کره‌ای هفته ...
کیا می‌خواهد برای تشویق مردم به خرید ماشین‌های الکتریکی محصولات ارزان‌تری به بازار عرضه کند. خودروساز کره‌ای هفته گذشته در مراسمی در شهر سئول، سه مدل جدید الکتریکی نمایش داد که قیمتشان بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار است.

هو سونگ سان، مدیر کیا در این مراسم پیش‌بینی کرد که فروش ماشین‌های الکتریکی در جهان از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد. او گفت کیا می‌خواهد با عرضه محصولاتی که قیمتی مناسب دارند سهمش را از بازار ماشین‌های الکتریکی افزایش دهد. کیا پیش‌بینی کرده فروش محصولات الکتریکی‌اش تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال برسد که حدود ۳۸ درصد کل فروش کارخانه است.

از محصولات جدید الکتریکی کیا تاکنون یک شاسی‌بلند بزرگ به نام EV9 و یک کراس‌اوور اسپرت به نام EV6 به بازار عرضه شده است. قیمت این مدل‌ها بین ۵۰ هزار تا ۸۰ هزار دلار است.

مدل بعدی که به بازار عرضه خواهد شد شاسی‌بلند کوچک‌تری به نام EV5 است که در چین و کره‌جنوبی تولید می‌شود. اسپنسر چو،‌ مدیر برنامه‌ریزی کیا می‌گوید EV5 برای کارخانه بسیار استراتژیک است و کمک خواهد کرد تا فروش محصولات الکتریکی کیا شتاب بگیرد.