کد خبر: ۴۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۸۱

آخرين خبرها از تحولات عراق / رويترز: داعش وارد شهر "جلولا" در استان ديالي شد

10:24/ رويترز: داعش وارد شهر "جلولا" در استان ديالي شد
تسنيم/ خبرگزاري رويترز گزارش داد تروريست هاي وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامي عراق و شام وارد شهر جلولا در استان ديالي همرز با ايران پس از فرار نيروهاي ارتش شده اند.

10:19/ رئيس سازمان بدر: داعش قدرت نفوذ به ديالي را ندارد
تسنيم/ به گزارش شبکه الفرات نيوز، صادق الحسيني رئيس کميته امنيتي شوراي استان ديالي اعلام کرد: هادي العامري وزير حمل و نقل و رئيس سازمان بدر ضمن تاکيد بر اينکه داعش قدرت نفوذ به ديالي را ندارد در بازديد از منطقه العظيم در 60 کيلومتري شمال بعقوبه در استان ديالي با فرماندهان امنيتي و شيوخ عشاير ديدار کرد و اوضاع امنيتي را مورد بررسي قرار داد.

10:17/ حمله افراد مسلح به پالايشگاه بيجي در شمال تکريت
تسنيم/ به گزارش پايگاه خبري المسله، يک منبع امنيتي در استان صلاح الدين اعلام کرد که افراد مسلح با استفاده از 50 دستگاه خودرو به پالايشگاه نفت بيجي واقع در شمال تکريت حمله کردند.
به گفته اين منبع،افراد مسلح در تلاش براي يورش به داخل پالايشگاه هستند.

10:04/ فرمانده عمليات نينوا: هماهنگي کاملي با عشاير عليه داعش داريم
تسنيم/ فرمانده عمليات نينوي با اشاره به هماهنگي کامل با عشاير از ادامه عمليات نظامي عليه تروريست هاي گروهک داعش خبر داد.
به گزارش شبکه السومريه، علي مهدي عضو کميته امنيت در شوراي استان کرکوک اعلام کرد: جاده ارتباطي بغداد-کرکوک قطع است و ما با دولت مرکزي هيچ ارتباطي درباره حوادث کنوني نداريم.

09:55/ طرح امنيتي قوي براي حفاظت از بغداد در برابر داعش
تسنيم/ به گزارش پايگاه النهرين، سعد معن سخنگوي وزارت کشور عراق اعلام کرد: طرح امنيتي محکم و قوي براي ممانعت از ورود گروه هاي تروريستي به مناطق بغداد اتخاذ شده است و ما حمايت لجستيکي و مهمات کافي براي حمايت از بغداد را داريم.
وي افزود: فرماندهي عمليات بغداد از واحدهاي نظامي خارج از بغداد حمايت مي کند و شهروندان نبايد به شايعات برخي رسانه ها توجه کنند.

09:37/ اوباما: قدرت گرفتن گروه تروريستي داعش در عراق، منافع آمريکا را با خطر مواجه مي‌کند
نسيم/ به گزارش "رويترز"، باراک اوباما گفت: هيچ گزينه‌اي در خصوص ارسال کمک نظامي براي عراق جهت مبارزه با داعش دور از انتظار نيست.
وي تا کيد کرد: آماده انجام هر اقدامي در صورت به خطر افتادن منافع خود هستيم

9:16/ انگليس: داعش تهديدي در عراق و سوريه است
تسنيم/ وزير امور خاورميانه دولت انگليس، در گفت وگو با وزير خارجه عراق اعلام کرد انگليس اوضاع عراق را از نزديک رصد مي کند.
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از "راي اليوم"، "هيو روبرتسون" وزير امور خاورميانه دولت انگليس رهبران عراق را «به همکاري با هم براي ايجاد وحدت در کشور» فراخواند و از اوضاع انساني در پي حملات گروه داعش ابراز نگراني کرد.


09:11/ شرکت‌هاي آمريکايي از پايگاه هوايي «بلد» خارج شدند
تسنيم/ به گزارش خبرگزاري فرانسه، مقامات واشنگتن اعلام کردند شرکت هاي آمريکايي صدها تن از کارکنان خود را از پايگاه هوايي «بلد» در حدود 80 کيلومتري شمال پايتخت عراق خارج و به بغداد منتقل کردند.
جنيفر ساکي" سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در بيانيه اي کوتاه گفت: «ما تأييد مي کنيم که اتباع آمريکايي تحت پوشش قراردارند با دولت بغداد براي حمايت از برنامه فروش تجهيزات نظامي خارجي آمريکا در عراق، به دلايل تهديدهاي امنيتي در اين منطقه، به طور موقت توسط شرکت هايشان منتقل شده اند.»

20:18/ کشته شدن عده زيادي از عناصر داعش در حمله هوايي ارتش عراق
جمع کثيري از عناصر داعش در حمله هوايي ارتش عراق در شمال تکريت، در استان صلاح‌الدين به هلاکت رسيدند.
به گزارش سومريه نيوز، سخنگوي رسمي نيروهاي مبارزه با تررويست عراق، از حمله نيروهاي ويژه ارتش با پشتيباني هواپيماهاي جنگي ارتش عراق به شمال تکريت و کشته شدن جمع کثيري از تروريست‌هاي داعش خبر داد. در پي اين حمله بسياري ديگر از عناصر داعش، پا به فرار گذاشتند.

19:40/ رويترز: داعش بزرگترين پالايشگاه عراق را به محاصره در آورد
به گزارش رويترز، پليس عراق اعلام کرد که افراد مسلح داعش بزرگترين پالايشگاه عراق در شهر«بيجي»در شمال عراق را به محاصره خود در آوردند.
يک شاهد عيني گفت که تروريست ها با استفاده از 50 خودرو پالايشگاه نفت بيجي را محاصره کردند.
تروريست‌هاي داعش سه شبنه شب براي نخستين بار به اين پالايشگاه نزديک شدند اما پس از توافق با رهبران عشاير محلي از آن عقب نشستند.

16:48/ پايگاه خبري نزديک به دولت آنکارا از آزادي اتباع ترکيه در موصل خبر داد
پايگاه خبري اينترنتي 'يني شفق' ترکيه نزديک به دولت آنکارا عصر پنجشنبه از آزادي ديپلمات ها و رانندگان اين کشور که توسط نيروهاي تروريستي دولت اسلامي عراق و شام (داعش) در شهر موصل در شمال عراق ربوده شده بودند، خبر داد.
اين گروگان ها امروز در اختيار استانداري اين شهر قرار گرفتند.
به نوشته اين پايگاه خبري، ديپلمات هاي ترکيه اي قرار است تا ساعتي ديگر به اين کشور بازگردند.

14:41/ نيروهاي داعش از موصل عقب نشيني کردند
خبرگزاري عراقي 'الاخباريه' اعلام کرد: نيروهاي گروه تروريستي 'داعش' از شهر 'موصل' عقب نشيني کرده و به منطقه 'ربيعه' در غرب اين شهر موضع گرفتند

13:41/ زندگي عادي به شهر موصل بازگشت
شبکه العربيه اعلام کرد زندگي عادي به شهر موصل در شمال عراق بازگشت و افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام "داعش"در خيابان‌هاي اين شهر حضور ندارند.

13:00/ حمله داعش به سامرا ناکام ماند
شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد نيروهاي ويژه ارتش عراق با حمله جنگجويان داعش به سامرا مقابله و کنترل کامل اين منطقه را در دست گرفتند.

12:47/ رويترز: نيروهاي امنيتي کردستان کنترل کرکوک را در دست گرفتند
خبرگزاري رويترز اعلام کرد که نيروهاي امنيتي کردستان عراق موسوم به "پيشمرگه" کنترل کامل شهر کرکوک را دردست گرفته‌اند.

12:25 ارتش عراق کنترل شهر تکريت را به طور کامل به دست گرفت
شبکه 'الميادين' دقايقي پيش در خبري فوري اعلام کرد: ارتش عراق کنترل همه مناطق شهر 'تکريت' را در دست گرفت .

11:15 مفتي اهل سنت عراق، عليه تروريست‌ها حکم جهاد داد
شيخ احمد کبيسي، مفتي سني مذهب عراق، براي مقابله با تکفيري‌هاي داعش، حکم جهاد صادر و‌ تصريح کرد: اين افراد شريک اسرائيل و سعودي‌ها هستند و در راه تضعيف و نابودي اسلام گام‌ بر‌مي‌دارند.

11:06/ واکنش داوداوغلو به اقدامات داعش: کسي نبايد قدرت ترکيه را آزمايش کند
"احمد داود اوغلو" وزيرخارجه ترکيه پيش از ترک نيويورک به مقصد آنکارا، درباره اقدامات اخير تروريستها در موصل اظهار داشت: ما به شديدترين نحو ممکن با کساني که به شهروندان ما آسيب برسانند، برخورد مي کنيم.
وي که سفر خود به آمريکا را به علت حوادث موصل نيمه کار گذاشت، افزود: اين غير ممکن است که شهروندان ترکيه آسيبي ببينند اما پاسخ اين اقدامات را نبينند و کسي نبايد قدرت ترکيه را آزمايش کند.

11:05/ تشکيل يگان امنيتي توسط مردم استان ذي قار عراق براي مواجهه با داعش
مقامات محلي در استان ذي قار (جنوب بغداد) از تشکيل يک يگان امنيتي با حضور مردم اين استان خبر دادند.
اين يگان امنيتي براي کمک به ارتش عراق در مواجهه با گروههاي تروريستي تشکيل شده و تجهيزات نظامي متعدد را در اختيار آنها قرار داده است.

11:03/ عقب نشيني نيروهاي ارتش عراق از نقاط مرزي سوريه
به نقل از پايگاه عراقي السومريه نيوز، يک منبع عشايري در استان الانبار عراق اعلام کرد: نيروهاي ارتش عراق از نوار مرزي عراق و سوريه در غرب استان الانبار عقب نشيني کرده و نيروهاي عشايري با کمک پليس محلي در اين نقاط جايگزين شده و امنيت را بر عهده گرفته اند.

09:27/ درخواست داعش از اعضاي خود براي حرکت به سمت شهرهاي کربلا و بغداد
يک سايت آمريکايي که سايت‌هاي وابسته به گروه‌هاي تندرو را تحت نظارت قرار مي‌دهد به نقل از نوار صوتي ابو محمد عدناني شامي، سخنگوي داعش از اعضاي اين گروه خواسته است به سمت بغداد و کربلا پيش روي کند.
ابو محمد عدناني شامي در يک پيام صوتي گفته است: به پيش‌روي‌هاي خود ادامه دهيد جنگ هنوز تمام نشده اما در بغداد و کربلا خاتمه خواهد يافت. در آمادگي کامل باشيد و به سمت بغداد پيش روي کنيد.

09:26/ هزاران نفر در بصره داوطلب کمک به ارتش عراق شدند
به گزارش پايگاه خبري عراقي 'القرطاس نيوز'، 'جبار الساعدي' عضو کميته امنيتي شوراي استان بصره در اين خصوص گفت: حدود 13 هزار شهروند عراقي در بصره که سن آنها اجازه نبرد را مي دهد ، طي درخواست هايي به مقرهاي نيروهاي نظامي ، براي مبارزه با تروريست ها و همکاري با ارتش جهت بازپس گيري مناطقي در شمال کشور که تروريست ها آن را به اشغال در آورده اند ، اعلام آمادگي کرده و داوطلب شده اند .