کد خبر: ۴۲۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۲

مقام آمریکایی: احتمالا اسرائیل و حماس در اوایل هفته جاری توافق کنند

یک مقام آمریکایی از احتمال حصول توافق میان اسرائیل و حماس در اوایل هفته جاری میلادی در زمینه آتش بس و آزادی اسرای اسرائیلی باقیمانده خبر داد.
فارس: همزمان با افزایش فشارها علیه رژیم صهیونیستی در زمینه هرگونه عملیات نظامی در رفح، شبکه ان بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که پس از تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، واشنگتن معتقد است که پیشرفتهای عمده در زمینه توافق آزادی اسرای اسرائیلی در هفته جاری میلادی امکانپذیر است و این موضوع می‌تواند اوایل هفته حل شود.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه شکافها همچنان قابل توجه است و همه جزئیات باید در توافق نهایی شود تاکید کرد که احتمال توافق وجود دارد و بیشتر آن تقریبا حل شده است.

طبق گفته این مقام آمریکایی بایدن و نتانیاهو حدود ۴۵ دقیقه با هم حرف زدند و درباره آزادی گروگانها و شرایط رفح به طورمفصل رایزنی کردند.

اخبار مرتبطمذاکرات مبادله اسرا به رهبری قطر و مصر بسیار حساس است؛ در حال بررسی پاسخ حماس هستیمتعویق سفر هیات حماس به مصر برای بررسی طرح آتش‌بس پیشنهادی نشست پاریسامیدوارم پاسخ آمریکا به کشته شدن سربازانش مذاکرات حماس و اسرائیل را تحت تاثیر قرار ندهدپیشنهاد تل‌آویو مبنی بر توقف 2 ماهه جنگ غزه در ازای آزادی تمام اسرای اسرائیلی؛ حماس هنوز پاسخ ندادهاسرائیل و حماس مشغول مذاکرات تبادل اسرا هستند