کد خبر: ۴۲۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۸

وزیر خارجه کانادا می‌گوید کشورش فروش سلاح به اسرائیل را متوقف می‌کند

به دنبال تصویب یک طرح غیرالزام‌آور برای تعلیق فروش تسلیحات به اسرائیل در پارلمان کانادا، ملالی جولی، وزیر خارجه این کشور روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند اعلام کرد که آتاوا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف می‌کند. وزیر خارجه کانادا در مصاحبه‌ای با روزنامه تورنتو استار در خصوص توقف فروش تسلیحات به اسرائیل گفت: «این یک مسئله واقعی است.»

به دنبال تصویب یک طرح غیرالزام‌آور برای تعلیق فروش تسلیحات به اسرائیل در پارلمان کانادا، ملالی جولی، وزیر خارجه این کشور روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند اعلام کرد که آتاوا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف می‌کند.

وزیر خارجه کانادا در مصاحبه‌ای با روزنامه تورنتو استار در خصوص توقف فروش تسلیحات به اسرائیل گفت: «این یک مسئله واقعی است.»

طرح غیرالزام‌آور پارلمان کانادا در روز دوشنبه با ۲۰۴ رای موافق در مقابل ۱۱۷ رای مخالف تصویب شد. این طرح توسط حزب دموکراتیک نوین از احزاب متحد جاستین ترودو به پارلمان ارائه شده بود.

این طرح که به دنبال توافق حزب لیبرال و حزب دموکراتیک نوین تصویب شد، همچنین بر لزوم حمایت از «تشکیل کشور فلسطین» تاکید کرده است.

این در حالی است که دولت کانادا پیشتر اعلام کرده بود٬ درخواست برای صدور تجهیزات نظامی به اسرائیل را «مورد به مورد» بررسی می‌کند.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، از تصمیم کانادا در خصوص تعلیق صدور تجهیزات نظامی به این دولت انتقاد  کرد.

وزیر خارجه کانادا اضافه کرد افزود: «تاریخ در مورد اعمال کنونی کانادا به شدت قضاوت خواهد کرد.»

دولت کانادا پیشتر خواستار آتش‌بس در جنگ غزه شده ونسبت به پیامدهای «فاجعه‌بار» عملیات نظامی در این منطقه هشدار داده‌ بود.