کد خبر: ۴۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۷

روسیه: ارمنستان فریب غرب را نخورد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای هشدار داد که آمریکا و اتحادیه اروپا با به بیراهه کشاندن ارمنستان، به دنبال اجرای طرح‌های بسیار خطرناک خود در قفقاز جنوبی هستند.

فارس: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای هشدار داد که آمریکا و اتحادیه اروپا با به بیراهه کشاندن ارمنستان، به دنبال اجرای طرح‌های بسیار خطرناک خود در قفقاز جنوبی هستند.

 

«مسکو نشست سطح بالای اتحادیه اروپا-آمریکا-ارمنستان که پنجم آوریل (۱۷ فروردین) در بروکسل برگزار شد را تلاش دیگر کل غرب برای کشاندن قفقاز جنوبی به تقابل ژئوپلتیکی می‌داند» این موضعگیری وزارت خارجه روسیه است که امروز اعلام شد. 

 

مسکو در بیانیه خود در واکنش به این نشست، از ایروان خواست فریب غرب را نخورد و ارمنستان را به بیراهه نکشاند. 

 

مسکو هشدار داد که این مسیرِ اشتباه مملو از ایجاد فضای خالی امنیتی، مشکلات جدی در اقتصاد و خروج جمعیت است

 

پیش‌تر هم سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا از ارمنستان که در حال نزدیک شدن به غرب و پشت پا زدن به توافقات با روسیه است، خواست به یاد بیاورد که ایالات متحده نزدیکترین متحدان خود را به چه مسیری کشانده است.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه جدید خود گفت «بدیهی است که غرب به دنبال تبدیل ارمنستان به ابزاری برای اجرای طرح‌های بسیار خطرناک خود در قفقاز جنوبی است».

 

به گفته مسکو، واشنگتن و بروکسل با وعده‌های زودگذر به دنبال خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بسته شدن پایگاه نظامی روسیه و خروج گارد‌های مرزی این کشور از ارمنستان هستند.

 

مسکو ضمن تاکید بر تمایل خود برای تقویت و گسترش همه‌جانبه روابط با ارمنستان، به این کشور توصیه کرد به دنبال حل مشکلات منطقه‌ای و دوجانبه در قفقاز جنوبی بر اساس اصل «مسئولیت منطقه‌ای» که در دومین نشست پلتفرم مشورتی ۳+۳ در تهران با حضور ارمنستان مطرح شد، باشد.