کد خبر: ۴۲۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۰

مدیرکل دفتر موسیقی: بلیت کنسرت در تهران زیر یک میلیون تومان خواهد بود

امیرحسین سمیعی مدیر کل دفتر موسیقی درباره قیمت بلیت کنسرت می‌گوید: سعی داریم تا قیمت‌ها از خط قرمز عبور نکند، قیمت بلیت کنسرت در تهران با احتساب مالیات زیر ۱ تومان خواهد بود.

فارس: قیمت بلیت کنسرت به شکل چراغ خاموش افزایش پیدا کرد. این جمله‌ای آشنا برای مخاطبان و فعالان حوزه موسیقی از ابتدای سال تا به کنون است. درحالی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی کنسرت به گوش می‌رسد که کیفیت اجرا‌ها و ارتقا سالن‌های کنسرت دست نخورده باقی مانده است. از طرفی تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها معتقدند تنها ۹ ماه از سال را می‌توانند فعالیت کنند و در همین مدت بها سالن‌ها و تجهیزات به گونه‌ای است که به اجبار باید قیمت‌ها را گران کنند.

 

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی درباره گرانی بلیت کنسرت به خبرنگار فارس گفت: ما بخشی که مربوط به خودمان بود یعنی در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر قیمت‌ها را کاهش دادیم و حتی بلیط ۹۰ هزار تومانی هم به فروش رساندیم تا بیشتر مردم بتوانند از امکانات جشنواره استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: بخشی که به شرکت‌ها مربوط است رصد می‌شود و هر سال درصدی قیمت بلیت کنسرت‌ها با مالیات افزابش پیدا می‌کند. البته به قیمت‌ها نظارت می‌شود تا غیر متعارف نباشد و قیمت‌ها از خط قرمز عبور نکند. سمیعی اظهار کرد: ما به تنهایی قیمت را تعیین نمی‌کنیم و برای آن صنف وجود دارد. هزینه سالن، امکانات و هزینه‌های جانبی که افزایش یافته‌اند باعث می‌شود درصدی هم قیمت بلیت‌ها گران شود.

 

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به گرانی هزینه اجاره سالن‌ها خاطرنشان کرد: با اضافه شدن سالن‌ها توازن به وجود خواهد آمد. قیمت زیاد سالن‌ها دست ما را از جهت کنترل قیمت‌ها می‌بندد. ما در حد قانونی می‌توانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم و گاهی با فشاری که می‌آوریم تنها می‌شود تا حدودی قیمت‌ها را کنترل کرد. اما بخشی، بخش هزینه‌هاست که طبیعتا با افزایش موارد جانبی بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

 

وی ادامه داد: قیمت بلیت تهران و مناطق آزاد کمی بیشتر از شهرستان‌های دیگر است. مخاطبان بیشتری تهران دارد، اما در همان راستا هم سالن‌هایی که هزینه‌های ورودی بیشتری دارند در تهران است. ما تلاش می‌کنیم این افزایش قیمت تا جایی که ممکن است هزینه‌ها در آن لحاظ شود، اما قانون را زیر پا نگذارد. قیمت بلیت کنسرت در تهران با احتساب مالیات زیر ۱ تومان خواهد بود.

 

سال گذشته سقف قیمت کنسرت به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید، اما در حال حاضر که کمتر از ۱ ماه از سال جدید گذشته است این میزان به ۹۰۰ هزار تومان در تهران و ۶۰۰ هزار تومان در شهر‌های دیگر به فروش می‌رسد.