کد خبر: ۴۲۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۸

هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی گفت: مدیریت بحران با برنامه ریزی و تامین زیرساخت‌های لازم با آماده باش کامل این بحران را در استان مدیریت خواهد کرد.

ایرنا: مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی گفت: مدیریت بحران با برنامه ریزی و تامین زیرساخت‌های لازم با آماده باش کامل این بحران را در استان مدیریت خواهد کرد.

 

مجید محبی روز دوشنبه اظهارداشت: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج پیش بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی علاوه بر برگزاری جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران در سیستان و بلوچستان به تمام دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شده است در آماده باش کامل باشند.

 

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آبها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از اثرات احتمالی این سامانه است.

 

وی تصریح کرد: تمامی نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان در مسیر‌های ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند. 

 

محبی توصیه کرد؛ دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

 

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

 

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

وی توصیه کرد: از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمام شناور‌ها خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

 

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

 

حیدری عنوان کرد: کشاورزان از محصولات کشاورزی محافظت کنند، مدیریت سد‌ها انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.