کد خبر: ۴۲۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۵۸

مهناز افشار کیست؟

بیوگرافی مهناز افشار، بازیگر پرحاشیه و همچنین درباره زندگی شخصی، مهاجرت و فعالیت‌های وی را در این مطلب بخوانید.

بیوگرافی مهناز افشار، بازیگر پرحاشیه و همچنین درباره زندگی شخصی، مهاجرت و فعالیت‌های وی را در این مطلب بخوانید.
مهناز افشار یکی از بازیگران مشهور در ایران بود که در سینما و تلویزیون در تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌ها به بازیگری پرداخت و پس از اینکه از کشور مهاجرت کرد، دست به فعالیت‌هایی زد که در این مطلب به آن اشاره شده است. مهناز افشار همچنین با یکی از چهره‌های مشهور ازدواج کرد. نخستین فیلم مهناز افشار مجموعه تلویزیونی «گمشده» نام داشت.
بیوگرافی و ازدواج مهناز افشار

مهناز افشار بازیگر، سینما و تئاتر و تلویزیون است که در ۲۱ خرداد ماه ۱۳۵۶ متولد شد. او که در تهران به دنیا آمد دیپلم تجربی دریافت کرده و در یک موسسه غیرانتفاعی در رشته تدوین تحصیل کرده است. برخی شایعاتی درباره ازدواج اول مهناز افشار تاکنون از منابع مختلف شنیده شده است، ولی هیچ کدام تایید نشده‌اند و اصولاً اطلاعات زیادی درباره ازدواج اول وی در دسترس نیست، اما به هر حال می‌دانیم که این ازدواج نافرجام بوده و وی چندی بعد طلاق گرفته است. ازدواج دوم او از آنجا که با شخصی مشهور بود، بسیار در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مهناز افشار ازدواج دومش را با یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد انجام داد. این ازدواج که در سال ۹۳ انجام گرفت، باعث شد تا مهناز افشار در معرض انتقادات زیادی از سوی جناح‌های مختلف قرار بگیرد. او یک سال بعد باردار شد و دختری به نام لیانا به دنیا آورد. جالب اینکه خطبه عقد آن‌ها را سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور دولت اطلاحات خوانده است.

یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های ازدواج دوم مهناز افشار مربوط به اختلاف سنی نزدیک به ۱۰ سال او با همسرش بوده است. البته این شایعات چندی بعد تکذیب شد. چراکه سن برادر یاسین رامین اشتبا‌ها مبنا قرار گرفته بود. البته یاسین رامین نیز دومین ازدواجش را در آن زمان ثبت می‌کرد.

بعد‌ها شایعاتی درباره طلاق وی از یاسین رامین منتشر شد. به ویژه وقتی که وی مهاجرت کرده بود. با اینحال این اخبار هرگز توسط وی تایید یا تکذیب نشده است.
یکی دیگر از شایعاتی که درباره مهناز افشار منتشر شد مربوط به مهریه سنگین وی بوده است که برخی منابع آن را ۳۰ میلیارد تومان بیان کرده بودند. یکی دیگر از حواشی حول شخصیت مهناز افشار، شباهت او به گوگوش، خواننده پیش از انقلاب بوده است که باعث شده تا چهره او نیز مورد توجه قرار بگیرد. 
خانواده مهناز افشار

خانواده او که مذهبی بودند، با این کار مخالفت‌هایی داشتند. مخالفت‌هایی که ممکن بود باعث شود تا هرگز به این رشته وارد نشود، اما او به بازیگری علاقه زیادی داشت، در همان ایام در کلاس‌های بازیگری یک استاد مشهور شرکت کرد. مهناز افشار در واقع نزد استاد حمید سمندریان آموزش دید. او در این موسسه توانست با چهره‌هایی نظیر مجید فخرایی و شمس فضل الهی آشنا شود که مسیر او را برای ورود به عرصه بازیگری می‌گشود.

فیلم‌های مهناز افشار

مهناز افشار در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی بازی گرفته است. نخستین مجموعه تلویزیونی که وی در آن بازی کرد، «گمشده» نام داشت که در سال ۱۳۷۷ پخش شد. او سپس در فیلم دیگری به نام «شور عشق» به کارگردانی نادر مقدس و در همکاری با بهرام رادان بازی کرد. «شیر‌های جوان» ساخته محسن محسنی نسب یکی دیگر از تجربه‌های بازیگری او در آن ایام بود. از جمله مهم‌ترین فیلم‌های مهناز افشار در آن سال‌ها «زهر عسل»، «کما»، «سالاد فصل»، «آکواریوم»، «آتش بس»، «محاکمه»، «رئیس»، «چه کسی امیر را کشت؟» و... نام دارد. او همچنین در فیلم «تسویه حساب» به کارگردانی تهمینه میلانی نیز بازی کرد. در آن ایام و به ویژه در دهه هشتاد بود که او به اوج شهرت خود در سینمای ایران دست یافت. همین امر موجب شد تا وی موفق شود سیرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر را در سال ۸۶ از آن خود کند و در سال ۸۸ نیز برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان سینمای ایران برای فیلم «طبقه سوم» شد. فیلم «سعادت آباد» ساخته مازیار میری نیز باعث شد که بتواند به توفیقات خوبی دست یابد که برای مهناز افشار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر در سال ۱۳۸۹را به ارمغان آورد. از جمله دیگر جوایز مهناز افشار جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر و کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر بود که به خاطر فیلم‌های «پل چوبی» و «دارکوب» بوده است.
مهاجرت مهناز افشار

مهناز افشار بعد از مهاجرت و همکاری و همکاری در مسابقه تلویزیونی «پرشیاز گات تلنت» عملاً نتوانست دوران اوج بازیگری خود را ادامه دهد. در واقع این اقدامش برای مهاجرت، وی را بسیار از دنیای هنر و بازیگری دور کرد. او در سال‌های مهاجرت بازخورد‌های منفی زیادی دریافت کرد و عملاً به حاشیه رفت. ضمناً برخی از مواضع سیاسی وی در خارج کشور مورد انتقاد گروهی در شبکه‌های اجتماعی نیز قرار می‌گیرد. گا‌ها ازدواج وی با یاسین رامین نیز از جمله رخداد‌های زندگی او است که مورد انتقاد قرار گرفته است