کد خبر: ۴۲۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۵۷

خبر مهم از ترمیم حقوق کارگران | افزایش 1 میلیون و 200 هزار توامنی حقوق کارگران از این ماه

چطور بفهمم دهک چندم هستم؟ این سوالی است که هر شهروند ایرانی شاید بارها از خود پرسیده باشد؟ چند سال است که بخشی از یارانه هایی که به سوخت، برخی مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام از این دست اختصاص می یافت، در قالب طرح هدفمندسازی یارانه ها، به طور مستقیم و نقدی به حساب سرپرست خانوار ها واریز می شود.

چطور بفهمم دهک چندم هستم؟ این سوالی است که هر شهروند ایرانی شاید بارها از خود پرسیده باشد؟ چند سال است که بخشی از یارانه هایی که به سوخت، برخی مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام از این دست اختصاص می یافت، در قالب طرح هدفمندسازی یارانه ها، به طور مستقیم و نقدی به حساب سرپرست خانوار ها واریز می شود.

دهک بندی یارانه نقدی  وارد مرحله تازه ای شد . با تغییر دهک بندی خانوارها یارانه نقدی  برخی افزایش و برخی کاهش پیدا می کند وزیر کار گفت : به‌زودی دهک‌بندی یارانه‌بگیران را دوباره بررسی خواهیم کرد.  .چندی پیش معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ، مبلغ ۲۰ درصد یارانه اعتباری، به ازای هر فرد خانوار، در حساب سرپرستان سه دهک اول تا سوم؛ یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر، شارژ شد.  میزان افزایش یارانه نقدی، ۲۰ درصد اعلام شده است اما این افزایش شامل همه یارانه‌بگیران نشده است و تنها ۸.۵ میلیون نفر باید منتظر واریز یارانه نقدی خرداد با مبلغ جدید باشند. جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه نقدی جدید اعلام شد.به گزارش عرشه آنلاین در تازه ترین سخن، وزیر کار: به‌زودی دهک‌بندی یارانه‌بگیران را دوباره بررسی خواهیم کرد.
وزیر کار و رفاه اجتماعی: دهک‌بندی‌ها «دقیق» می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پایگاه رفاه ایرانیان «عدالت» را گسترش می‌دهد گفت: این پایگاه اطلاعات درآمدی جامعه را به‌روز می‌کند ضمن آنکه بستر برای اعتراض یافته‌های پایگاه رفاه ایرانیان فراهم می‌شود و قابل راستی آزمایی هم هست.صولت مرتضوی در آیین افتتاحیه «رصدخانه ملی رفاه ایرانیان» با بیان اینکه امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های محوری دولت و وزارتخانه هستیم گفت: این برنامه‌ای است که از دهه گذشته شروع شده و سیر تکاملی خود را سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌هایی که مدیریت باید به آن توجه کند بحث اقدام و عمل است افزود: برای عمل دانش نیاز است؛ پایگاه رفاه ایرانیان بستر را فراهم و برای عمل کردن و بیرون رفتن از چالش شرایط را فراهم می کند.

مرتضوی با بیان اینکه در گذشته به دلیل نبود پایگاه جامع، با چالش‌هایی روبرو بودیم ادامه داد: اکنون بستر فراهم شده تا خدمات موثر به آحاد مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه رفاهیات این پایگاه بالاست گفت: ‌کار خوبی است که از امروز انجام می‌شود. این رصد خانه مظهر عدالت برای وزارتخانه را هویدا می‌سازد و دهک‌بندی دقیقی از افراد صورت می‌گیرد.

وزیر تعاون با بیان اینکه پایگاه رفاه بستر خدمت عادلانه را فراهم و ذیل این پایگاه، وبگاه‌هایی تعریف شده که می‌تواند خدمات رسانی را به مردم آسان کند افزود: از اقدامات آن مثلا کالابرگ الکترونیکی است که کار بسیار خوبی بود یا مثلا طرح مادران شیرده را در این خصوص می‌توان اشاره کرد.
صولت با بیان اینکه این پایگاه اطلاعات درآمدی جامعه را به‌روز می‌کند عنوان کرد: بستر برای اعتراض یافته‌های پایگاه رفاه ایرانیان فراهم می‌شود و قابل راستی آزمایی هم هست.مرتضوی با بیان اینکه این پایگاه اجرا شده و امروز مراحل تکمیلی آن را بهره‌برداری کردیم افزود: این پایگاه کل اطلاعات ایرانیان را در سطوح مختلف و در کل کشور در بر می‌گیرد.
چطور بفهمیم در چه دهکی قرار داریم؟

چطور بفهمم دهک چندم هستم؟ این سوالی است که هر شهروند ایرانی شاید بارها از خود پرسیده باشد؟ چند سال است که بخشی از یارانه هایی که به سوخت، برخی مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام از این دست اختصاص می یافت، در قالب طرح هدفمندسازی یارانه ها، به طور مستقیم و نقدی به حساب سرپرست خانوار ها واریز می شود. پس از آن دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه در دستور کار قرار گرفت. به این صورت که سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه کنار گذاشته شدند و هفت دهک باقی‌مانده یعنی اقشار کم‌درآمد مشمول دریافت یارانه هستند. در پی این تصمیمات، سوال مهمی که برای اغلب خانواده ها به وجود آمد این بود که چطور بفهمیم دهک چندم هستیم؟ در ادامه این مطلب روش فهمیدم دهک خانوارها توضیح داده می شود.

سه دهک اول یارانه‌بگیران چه کسانی هستند؟

جدول دهک‌بندی یارانه براساس داده‌های سال ۱۴۰۱

دسته‌بندی دهک‌ خانوار میزان درآمد براساس آمار رسمی میزان درآمد تقریبی براساس تورم
دهک اول یک میلیون و 650 هزار تومان سه ‌میلیون و 710 هزار تومان
دهک دوم دو میلیون و 335 هزار تومان پنج میلیون و 254 هزار تومان
دهک سوم دو میلیون و 760 هزار تومان شش میلیون و 210 هزار تومان
دهم چهارم سه میلیون و 265 هزار تومان هفت میلیون و 745 هزار تومان
دهک پنجم سه میلیون و 625 هزار تومان هشت میلیون و 156 هزار تومان
دهک ششم چهار میلیون و 130 هزار تومان 9 میلیون و 300 هزار تومان
دهک هفتم چهار میلیون و 735 هزار تومان 10 میلیون و 654 هزار تومان
دهک هشتم پنج میلیون و 400 هزار تومان 12 میلیون و 150 هزار تومان
دهک نهم شش میلیون و 720 هزار تومان 15 میلیون و 150 هزار تومان
دهک دهم 10 میلیون و 500 هزار تومان 23 میلیون و 630 هزار تومان