کد خبر: ۴۲۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۸۰

حرکت عجیب بایدن حین یک مراسم

رئیس جمهور ایالات متحده در مراسم گرامیداشت یاد نیروهای آمریکایی کشته شده حین خدمت، موسوم به «روز یادبود» در حال چرت زدن دیده شد.

رئیس جمهور ایالات متحده در مراسم گرامیداشت یاد نیروهای آمریکایی کشته شده حین خدمت، موسوم به «روز یادبود» در حال چرت زدن دیده شد.
پس از سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مراسم «روز یادبود» در گورستان ملی آرلینگتون که سالانه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره آمریکایی‌هایی که حین خدمت در سراسر دنیا کشته شده‌اند برگزار می‌شود، ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد بایدن در حال چرت زدن است یا دست کم این‌گونه تصور می‌شود که او لحظاتی را خوابیده است.

به نقل از ایسنا بر اساس تصاویر این ویدئوها که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، بایدن در حالی که روی صندلی نشسته است، چشمانش را کاملا بسته و سر او به یک جهت تاب می‌خورد. از این‌رو، به نظر می‌آید که او در حال چرت زدن بوده است.
رئیس جمهور بایدن در آغاز این مراسم سخنرانی و از این فرصت استفاده کرد تا از کشته‌شدگان در حین خدمت به آمریکا تجلیل کند. او همچنین از جانبازان، بازماندگان و اعضای خانواده‌های آنها که در مراسم روز یادبود حاضر بودند، تشکر کرد.

وی بدون اشاره به تجاوزگری‌های آمریکا در سراسر دنیا و مداخله‌های نظامی واشنگتن در کشورهای مختلف گفت: ما در این مکان مقدس، در این لحظه بزرگ گرد هم آمده‌ایم تا فداکاری صدها هزار زن و مردی را که جان خود را به این ملت داده‌اند، گرامی بداریم و از آنها یاد کنیم.

جو بایدن همچنین به مرگ پسرش در اثر سرطان اشاره کرد که بنابر ادعای او در جریان سفر «بو بایدن» به عراق و قرار گرفتن در معرض گودال‌های سمی به این بیماری مبتلا شد. پنجشنبه هفته جاری نهمین سالگرد درگذشت بو بایدن است.

به گفته سازمان امور کهنه‌سربازان، این گودال‌های عظیم در فضای باز اغلب در پایگاه‌های نظامی یا نزدیک آن‌ها برای سوزاندن زباله‌ها، از جمله زباله مهمات، مواد خطرناک و ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و سموم خطرناکی را در هوا منتشر می‌کردند که در صورت قرار گرفتن در معرض آن، ممکن است باعث ایجاد شرایط بد سلامتی کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت شود. این گودال‌ها در سراسر عراق و افغانستان وجود داشتند.