کد خبر: ۴۲۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۷

مهترین نقطه ضعف دولت اقتصادی دولت سیزدهم چه بود؟

دولت چهاردهم باید با تشکیل کابینه‌ای قوی به خصوص در حوزه‌ی اقتصاد مهمترین نقطه‌ضعف دولت سیزدهم را جبران کند .

دولت چهاردهم باید با تشکیل کابینه‌ای قوی به خصوص در حوزه‌ی اقتصاد مهمترین نقطه‌ضعف دولت سیزدهم را جبران کند .

 مرتضی افقه، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به شعارهای بزرگ دولت سیزدهم در بخش اقتصاد تاکید کرد: متاسفانه به رغم وعده‌های بزرگ، تیمی نامنسجم و ضعیف در دولت سیزهم گرد هم آمدند که به دلیل ناهماهنگی نتوانستند هیچ یک از وعده‌ها را جامه‌ی عمل بپوشانند و هیچ کدام از مشکلات را برطرف کنند .
وی گفت: شاید مهمترین میراث دولت سیزدهم برای اقتصاد ایران همین نکته باشد که معلوم شود شعارهای بزرگ و بی‌مبنا و پوپولیستی مشکلی را حل نخواهندکرد.

وی افزود: متاسفانه این تیم اقتصادی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های اقتصادی در میان دولت‌های پس از انقلاب در ایران بود و در این فرآیند نباید از نقش مجلس پیشین نیز غفلت کرد. این مجلس نیز با رای اعتماد به افراد فاقد صلاحیت در بحرانی ایجاد شده دخیل است و این باید درسی برای رییس جمهور اتی و همچنین برای مجلس آتی باشد.

او با اشاره به تلاش صورت گرفته برای خوب نشان دادن وضعیت از سوی مقامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مدتها تبلیغ کردند که ما با قراردادهای بزرگ با همسایه‌ها و حضور در شانگهای و نزدیکی به روسیه توانسته‌ایم مشکلات را برطرف کنیم اما در حقیقت این اقدامات دستاوردی برای کشور نداشت چرا که نه تاثیر تحریم‌ها کمرنگ شد و نه پیمان‌های منعقد شده توانستند موجبات بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش مراودات بین‌المللی را موجب شوند.