کد خبر: ۴۲۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۱

خبر مهم برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی | دهک بندی یارانه ای مستمری بگیران تغییر کرد؟

بیش از ۱.۵ میلیون خانوار تحت پوشش چرخه مستمری سازمان بهزیستی هستند.

بیش از ۱.۵ میلیون خانوار تحت پوشش چرخه مستمری سازمان بهزیستی هستند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم ۵۰۰ هزار خانوار وارد چرخه مستمری شده‌اند و در حال حاضر یک میلیون و ۵۴۲ هزار خانوار تحت پوشش این خدمت هستند.
علی‌محمد قادری در نشست سه جانبه بررسی سازوکارهای گسترش همکاری و هم‌افزایی دادستانی، سازمان زندان‌ها و سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 7.7 میلیون نفر تحت حمایت‌های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی قرار دارند. پیش از دولت سیزدهم 940 هزار خانور تحت حمایت مستمر قرار داشتند.
وی افزود: هیچ خانواده دارای همسر زندانی که در دهک‌های مشخص دریافت مستمری باشد پشت نوبت دریافت این خدمت نیست و همه زنان سرپرست خانوار و همه افراد دارای معلولیت در دهک‌های یک تا 5 و گاها دهک 7 از این خدمت بهره‌مند هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم 500 هزار خانوار وارد چرخه مستمری شده‌اند و در حال حاضر یک میلیون و 542 هزار خانوار تحت پوشش این خدمت هستند.
قادری ادامه داد: سازمان بهزیستی بیش از 30 سال است خدمات روانشناسی و مشاوره را به جامعه ارائه می‌دهد و در حال حاضر 3 هزار و 300 مرکز در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه موتور فقر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود، گفت: در طیف اتیسم از هر 157 دختر یک نفر و از هر 57 پسر یک نفر و در مجموع از هر 100 کودک یک نفر به این اختلال دچار می‌شود.

معاون وزیر رفاه تصریح کرد: 60 درصد جامعه هدف را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند، در حوزه صیانت، حمایت و عمل به قانون حمایت از حقوق معلولان مطالبه‌گری و بروزرسانی صورت گرفته است و با پیگیری دستگاه قضایی بسیاری از دستگاه‌ها وظایفشان را انجام داده‌اند.

قادری افزود: استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت، برگزاری اولین آزمون اختصاصی ویژه افراد دارای معلولیت در قانون 3 درصد جذب دستگاه‌ها و خدمات 50 درصد تخفیف سفرهای ریلی و هوایی افراد دارای معلولیت با اختصاص 270 میلیارد تومان سالانه از جمله این اقدامات بوده است.

معاون وزیر رفاه اظهار کرد: اشتغال یکی از مهمترین مقوله‌ها در توانمندسازی افراد است که سال گذشته این سازمان در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شد.
وی افزود: اورژانس اجتماعی تنها سازه در کشور است که سلامت اجتماعی را از باب اختلالات و حوادث پیگیری می‌کند.

قادری گفت: دنبال تفاهمات 3 جانبه برای حمایت از خانواده های زندانیان هستیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تنویر افکار قضات و دادستان‌ها برای جایگزینی احکام در راستای مسئولیت اجتماعی و ظرفیت‌سازی از باب مشارکت برای جریان‌سازی حرفه‌ای برای ارائه خدمت در سازمان بهزیستی از جمله موارد قابل طرح است.
براساس آمار هم‌اکنون تعداد مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی هر ماه مبلغی را تحت عنوان مستمری به مددجویان تحت پوشش خود پرداخت می‌کنند. بنابر آخرین آمار اعلام شده در حال حاضر تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اعم از زنان سرپرست خانوار به 5 میلیون نفر رسیده است.

همچنین در حال حاضر تعداد مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی اعم از زنان سرپرست خانوار معلولان و … به یک میلیون و 500 هزار نفر رسیده است، این در حالی است که با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم و حمایت‌های صورت گرفته تعداد پشت نوبتی‌های مستمری‌بگیر در سازمان بهزیستی به عدد صفر رسیده است.

علیرضا آنجلاسی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی همراه بوده است.

وی درباره سرانه‌های پرداختی مستمری به مددجویان در سال جاری تصریح کرد: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، 2 نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، 3 نفره 2 میلیون تومان، چهار نفره 2 میلیون و 550 هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر 3 میلیون و 150 هزار تومان دریافت خواهند کرد.