کد خبر: ۴۲۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۹۹

خودروی شاسی‌بلند چانگان با طراحی خیره کننده | معرفی دیپال S05 چانگان با مشخصات فنی

برند دیپال (Deepal) از چانگان (Changan) قرار است امسال بسیار بزرگتر شود. ابتدا دیپال G318 در اواخر این ماه عرضه خواهد شد و سپس شاسی بلند کوچکتر S05 باید در ماه های آینده عرضه شود. اخیرا تصاویر مخفیانه ای از آزمایش S05 بدون استتار همراه با یک عکس مخفیانه از نمای داخلی منتشر شده است.

برند دیپال (Deepal) از چانگان (Changan) قرار است امسال بسیار بزرگتر شود. ابتدا دیپال G318 در اواخر این ماه عرضه خواهد شد و سپس شاسی بلند کوچکتر S05 باید در ماه های آینده عرضه شود. اخیرا تصاویر مخفیانه ای از آزمایش S05 بدون استتار همراه با یک عکس مخفیانه از نمای داخلی منتشر شده است.
این خودروی جدید، چهارمین خودروی این برند خواهد بود. مانند دو مدل اول، سدان SL03 و شاسی بلند S7 ، خودروی جدید S05 هم در دو مدل تمام الکتریکی و الکتریکی با برد افزوده در دسترس خواهد بود. مدل سوم G318، یک SUV آفرود محور که قرار است تنها به صورت الکتریکی با برد افزوده در دسترس باشد.
فروش این محصول نمی تواند خیلی دور باشد زیرا این خودرو در حال حاضر در فهرست وزارت صنایع چین حضور دارد که بدون آن نمی تواند در چین به فروش برسد. این که این خودرو اکنون در حال آزمایش بدون استتار است، این موضوع را تقویت می کند.

این خودرو از دیپال S7 کوچکتر است و دارای ابعاد ۴۶۲۰، ۱۹۰۰ و ۱۶۰۰ میلی متر (طول/ عرض/ ارتفاع) و فاصله بین دو محور ۲۸۸۰ میلی متر است. طراحی بیرونی آن گردتر است و دارای جلو پنجره بسته با چراغ های LED است. دستگیره درب ها مخفی و در پشت، چراغ های عقب پیوسته از نوع نوار نوری LED است. خریداران S05 می توانند بین رینگ های ۱۸ و ۲۰ اینچی انتخاب کنند و آپشن ها شامل سقف پانوراما و روف رک است.
نسخه های تمام برقی با یک موتور ۱۷۵ کیلو وات (۲۳۴ اسب بخار) و یک بسته باتری ۵۶.۱۲ کیلو وات ساعتی ارائه می شوند که برد پیمایشی تا ۵۱۰ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) را ارائه می کنند. در همین حال نسخه های برقی با برد افزوده از یک موتور ۱.۵ لیتری با حداکثر قدرت ۹۶ اسب بخار (۷۲ کیلو وات) استفاده می کند. دو نسخه مختلف از دیپال S05 برقی با برد افزوده وجود دارد که هر دو از یک موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلو واتی XTDM38 استفاده می کنند. جایی که آنها متفاوت هستند اندازه بسته باتری با انتخاب بین ۱۷.۰۸ کیلو وات ساعت و ۲۷.۲۸ کیلو وات ساعت است که به ترتیب برای برد پیمایشی ۱۰۰ کیلومتر و ۱۵۵ کیلومتر در حالت تمام الکتریکی با استفاده از اندازه گیری های CLTC مناسب هستند. مصرف سوخت برای هر نسخه به ترتیب ۴.۹۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ۵.۰۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ذکر شده است.

یک عکس مخفیانه از فضای داخلی این خودرو با کیفیت پایین ارائه شده است که چیز دیگری جز یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی بزرگ (و به ظاهر پرتره) و احتمالا یک صفحه پشت کیلومتر LCD را نشان نمی دهد.
در حال حاضر انتظار می رود دیپال S05 در مقطعی در سه ماهه سوم سال عرضه شود و قیمت آن کمتر از S7 خواهد بود که از ۱۸۶۰۰ دلار آمریکا شروع می شود. S05 احتمالا از جایی نزدیک به ۱۶,۵۵۰ دلار آمریکا شروع خواهد شد.
دیپال در ابتدا قبل از به دست آوردن یک نام رسمی انگلیسی، با عنوان Shenlan در انگلیسی نامیده می شد. این برند به صورت عمده متعلق به Chang’an است و در حال حاضر خودرو های بر پایه انرژی های نو را در چین و تایلند می فروشد. دیگر صاحبان این برند عبارتند از CATL و هوآوی (Huawei) و سیستم عامل دیپال در خودرو بر اساس سیستم عامل هارمونی هوآوی ساخته شده است.
چانگان دیپال S05 برقی به یک موتور برقی با 238 اسب‌­بخار روی محور عقب مجهز شده است. اما نسخه هیبرید EREV این خودرو علاوه بر موتور برقی، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 98 اسب‌­بخار نیرو را نیز به همراه دارد. از سایر مشخصات فنی این خودرو از جمله ظرفیت باتری و برد حرکتی، فعلا اطلاعی در دسترس نیست.

سایر مشخصات فنی و ویژگی‌های چانگان دیپال S05 ظرف چند ماه آینده اعلام خواهد شد. چانگان دیپال S7 در حال حاضر با قیمت پایه 149,900 یوان (20,700 دلار) به فروش می‌­رسد. انتظار داریم که S05 با قیمت ارزان‌تر از این مدل وارد بازار شود.

فقط در آوریل 2024، 12,744 دستگاه توسط دیپال به فروش رسیده که نسبت به ماه قبل، 0.02 درصد کاهش یافته است. این برند در سه ماه نخست سال 2024، 52,828 دستگاه خودرو به فروش رسانده است، که فقط 19 درصد از هدف 280 هزار دستگاهی این برند برای سال 2024 را پوشش می­‌دهد. این برند علاوه بر چین در تایلند هم حضور دارد و احتمال دارد که به بازار روسیه هم وارد شود.