کد خبر: ۴۳۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۹۵

به بهانه همکاری دو پلتفرم اینترنتی؛ آقایان تلویزیونی، شما «عادل» را از دست دادید، نه برعکس!

پخش زنده مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا با گزارشگری فردوسی‌پور اتفاق ویژه‌ای بود که در قالب همکاری دو پلتفرم خانگی و در خارج از قاب تلویزیون، توانست فوتبال‌دوستان را سرذوق بیاورد.

پخش زنده مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا با گزارشگری فردوسی‌پور اتفاق ویژه‌ای بود که در قالب همکاری دو پلتفرم خانگی و در خارج از قاب تلویزیون، توانست فوتبال‌دوستان را سرذوق بیاورد.

اتفاقی که باردیگر این واقعیت را ثابت کرد که در حوزه رسانه و تولیدات سرگرم‌کننده، برندها می‌توانند نقشی تعیین‌کننده داشته باشند و هوشمندی برنامه‌سازان در بسترهای مختلف برای بهره‌گیری از ظرفیت این برندها در راستای پاسخ به نیاز مخاطبان‌شان، وضعیت آن‌ها برای ادامه حیات در میدان رقابت را تعیین می‌کند. عادل فردوسی‌پور بی‌شک یکی از استعدادهای به بارنشسته در قاب تلویزیونی است. گزارشگر، برنامه‌ساز و تهیه‌کننده خلاقی که طی سال‌ها فعالیت در عرصه برنامه‌های ورزشی تلویزیون و به پشتوانه توفیق در خلق برند محبوبی به نام «نود» در شبکه سه تلویزیون، گام‌به‌گام توانست نام خودش را هم تبدیل به یک برند کند. برند «عادل» از مرحله‌ای به بعد، به چنان استقلالی و اعتباری در نگاه مخاطبانش رسید که تصمیم عجیب و ناگهانی مدیران نورسیده سیما برای حذف او از آنتن هیچ خدشه‌ای بر محبوبیت او وارد نکرد که حتی به آن ضریب هم بخشید. بازخوانی آنچه طی یک دهه گذشته در تلویزیون شاهد بودیم و آسیب‌شناسی مسیری که منجر به حذف مرحله به مرحله چهره‌های محبوب و برندهای برنامه‌ساز در این رسانه شد، سوژه این متن نیست، بلکه هدف، توجه دادن به اتفاق ویژه‌ای است که طی همین چند روز اخیر و در قالب پوشش بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا شاهد بودیم. عادل فردوسی‌پور که در سال‌های اخیر با راه‌اندازی پلتفرم فوتبال ۳۶۰ اقدام به تولید محتوا برای مخاطبان و علاقه‌مندانش در بستری روزآمد کرده بود، این‌بار در قالب یک همکاری مشترک با آپارات اسپرت، به‌عنوان یک بستر پخش زنده مسابقات ورزشی در ایران، اتفاق ویژه‌ای را رقم زد. در فضایی که شاید رقابت حرف اصلی را در میدان کسب اعتبار و مخاطب بیشتر بزند، تصمیم به یک همکاری مشترک میان دو پلتفرم برای ایجاد ظرفیتی ویژه با هدف حداکثر بهره‌برداری از یک برند محبوب، منجر به نتیجه‌ای جذاب و ماندگار شد. گزارش دیدار دو تیم رئال مادرید و میلان، نقطه آغاز این اتفاق بود. یک بازی حساس که در همان دقایق ابتدایی‌اش صدای گرفته عادل فردوسی‌پور، بیش از هر اتفاق دیگری فوتبال‌دوستان را به وجد آورد تا پخش زنده یک بازی فوتبال در فضای مجازی، بیش از قاب تلویزیون موردتوجه علاقه‌مندان مستطیل سبز قرار بگیرد. بازگشت گزارشگر محبوب بعد از ۶ سال دوری از میزانسن گزارشگری، اتفاقی نبود که بتوان از هیجان آن چشم پوشید و ثبت رکورد تماشاگران پخش زنده در هر دو پلتفرم فوتبال ۳۶۰ و آپارات اسپرت، به‌خوبی حکایت از توفیق هر دو در این همکاری مشترک داشت. این توفیق به‌فاصله یک شب و در دیدار میان دو تیم آرسنال و اینتر تمدید شد تا مشخص شود عزم عادل فردوسی‌پور برای بازگشت به عرصه گزارشگری، جزم است و او قصد بی‌پاسخ گذاشتن هیجان‌ها و بازتاب‌های ویژه شب اول از سوی رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان را ندارد. محبوبیت برند «عادل» در حالی اینگونه به یک اوج رسیده و به‌خوبی مورد بهره‌برداری حساب‌شده دو پلتفرم خانگی قرار می‌گیرد که هنوز برخی از تصمیم‌گیران برای حذف این صدا از قاب سیما، در این توهم به سر می‌برند که آن‌ها بوده‌اند که یک گزارشگر را از آنتن خود محروم کرده‌اند. در حالی که کافی است همین روزها سری به فضای مجازی و بازتاب‌های گزارش‌های اخیر عادل در شبکه‌های اجتماعی بزنند تا متوجه شوند عادل، تلویزیون را از دست نداده بلکه این تلویزیون است که برندی با اعتبار او را به راحتی، از کف داده است! در این میدان، توسعه قدرت و اعتبار پلتفرم‌های خانگی فرصتی ویژه برای مخاطبانی فراهم آورده است که هنوز هم هیجان فوتبال برای‌شان با پس‌زمینه‌ای از «صدای عادل» کامل می‌شود؛ چه می‌کنه این برند!