کد خبر: ۸۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

بيش از540 شهر کشور در معرض تنش آبي قرار دارند

ايرنا/ مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره با اشاره به آسيب هاي جدي ناشي از خشکسالي هاي اخير به منابع آبي شهرهاي کشور، گفت: هم اکنون بيش از 540 شهر در اقصي نقاط ايران در معرض تنش آبي قرار دارند.

حميدرضا جانباز روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از تاسيسات آبي شهرستان بستک هرمزگان اظهار داشت: پارسال 517 شهر در ايران در معرض تنش آبي قرار داشتند که امسال بيش از 23 شهر به اين تعداد اضافه شده است.

وي با تاکيد بر اينکه در اين شرايط بحراني منابع آبي بايد جداسازي آب شرب از آب فضاي سبز شهري در دستور کار باشد، افزود: شهرداري ها بايد به جاي آب شرب از پساب براي آبياري فضاي سبز استفاده کنند.
جانباز بيان داشت: شهرداري ها اين ظرفيت را پس از تصفيه تکميلي در فضاي سبز شهري جايگزين کنند که البته تصفيه تکميلي پساب نيز به عهده خود شهرداري ها مي باشد.

جانباز همچنين ضمن تاکيد بر استفاده از گونه هاي گياهي مقاوم در شهرهاي مواجه با بحران کم آبي، بيان داشت: بستک دومين شهر پس از بخش هايي از شهر تهران است که موفق به اجراي طرح جداسازي آب شرب از آب فضاي سبز شهري شده است.
مديرعامل آبفاي کشور خاطرنشان کرد: اجراي اين طرح در شهر بندرعباس که در وضعيت قرمز منابع آبي قرار دارد،نيز بسيار ضروري است.