کد خبر: ۸۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

حدود ۲۰۰ کودک همراه مادرانشان در زندان‌ها زندگي مي‌کنند

  معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حدود ۲۰۰ کودک همراه مادرانشان در زندان‌هاي کشور هستند که از ميان آن‌ها ۲۰ کودک در ندامتگاه شهرري زندگي مي‌کنند.

شهيندخت مولاوردي در حاشيه برگزاري هفتاد و دومين جلسه شوراي اجتماعي کشور در جمع خبرنگاران، افزود: خيرين در اصفهان مهدکودکي را در زندان زنان راه‌اندازي کرده‌اند. بنابراين بايد به ظرفيت خيرين براي ايجاد مهد کودک در زندان‌ها توجه کنيم.

وي در ادامه گفت: در جلسه امروز شوراي اجتماعي کشور رييس سازمان زندان‌ها گزارشي را درباره وضعيت زندان‌هاي کشور ارايه داد که بخشي از آن مربوط به زنان زنداني بود؛ البته اين گزارش قبلا به هيات دولت ارايه شده بود و پيشنهادات 13 گانه‌اي در پايان گزارش رييس سازمان زندان‌ها مطرح شد که با پيگيري و هم‌افزايي بين‌دستگاه‌ها مي‌توانيم به بهبود وضعيت زنان زنداني اميدوار باشيم.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: بحث اصلي سياست‌هاي قوه قضائيه و نظارت بر تحقق اين سياست‌ها و هماهنگي قوه مقننه و مجريه براي عملياتي کردن اين سياست‌ها از جمله کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها، حبس‌زدايي، کاهش عناوين مجرمانه،افزايش مجازات‌هاي جايگزين زندان است که مي‌تواند کمک موثري براي بهتر شدن وضعيت کنوني کند.

وي در ادامه گفت: سال گذشته از برخي زندان‌هاي زنان بازديد کرديم و امسال هم اين کار هم در سفرهاي استاني و هم در تهران در دستور کار است. وضعيت زنان زنداني مطلوب نيست و با توجه به نقش مادري و همسري و جايگاه آنان در جامعه بايد به وضعيت زنان زنداني توجه کرد. البته تعداد زنان زنداني در مقايسه با مردان چشمگير نيست اما همين تعداد هم براي جامعه اسلامي ما زياد است و بايد به نيازمندي‌هاي اين زنان و راه‌اندازي مهدکودک در زندان‌ها توجه کنيم.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: زنان به علت طرد اجتماعي و خانوادگي بعد از آزادي از زندان، بيشتر از مردان به زندان باز مي‌گردند و اين آمار در زمستان بيشتر است.

مولاوردي در پايان اظهارکرد: با همکاري بنياد تعاون زندانيان و اداره کل امور زنان استانداري‌ها تلاش مي‌کنيم سرپناهي براي اسکان اين زنان فراهم شود تا پيش از يافتن شغل و توانمند شدن در آن به سر ببرند علاوه بر آن توجه به وضعيت بهداشتي و سلامت زنان زنداني مد نظر ماست و همه دستگاه‌هاي متولي بايد در اين زمينه عزم جدي داشته باشند.
*ايسنا