کد خبر: ۹۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۵

آتش همچنان بر جان مزارع کشور/ 70 هکتار از اراضي بهشهر سوخت

  مديرعامل سازمان آتش نشاني بهشهر گفت: حدود هفتاد هکتار از اراضي گندم و جو در روستاي بخش کوهستاني بخش يانسر بهشهر امروز يکشنبه طمعه آتش شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسين سراجي اظهار کرد: فاصله زياد اين روستا تا مرکز شهرستان و کوهستاني بودن جاده دسترسي اين روستا موجب شد ماموران اين سازمان پس از شعله ور شدن حريق و سوختن همه محصولات به صحنه حادثه رسيده و نتوانند کاري از پيش ببرند.

وي بيان کرد: مردم محلي با استفاده از ابزارهاي معمولي مانند بيل اقدام به خاموش کردن آتش کردند اما وسعت و دامنه گسترده اين حريق مانع به ثمر نشستن تلاش هاي آنها شد.

مدير عامل سازمان آتش نشاني بهشهر افزود: دليل وقوع اين آتش سوزي در دست بررسي است اما به نظر مي رسد گرماي بي سابقه هوا و همچنين عوامل انساني، در رخداد آن بي تاثير نبوده است.

جنگل ها مزارع و باغات مازندران در فصول گرم سال، همواره شاهد وقوع آتش سوزي هاي متعدد است که موجب از ميان رفتن اين سرمايه ها به دليل نبود امکانات کافي براي اطفاي آن مي شود.

بخش کوهستاني يانسر بهشهر به رغم برخورداري از وسعت فراوان، فاقد يک مرکز اطفاي حريق است.

ساختمان آتش نشاني اين بخش در روستاي بيشته بنه به عنوان مرکز بخش احداث شد اما به دليل نبود امکانات و ماشين اطفاي حريق، تاکنون اين ساختمان بلا استفاده مانده است.

روستاهاي اين بخش همواره شاهد اتفاقات و حوادثي مانند آتش سوزي است که مجهز بودن اين مرکز مي تواند بخش عمده اي از دغدغه هاي ساکنين اين روستاها را برطرف کند.

9 هکتار از گندمزارهاي شهرستان کلاله در آتش سوخت

فرماندار شهرستان کلاله اعلام کرد: بر اثر سهل انگاري يک چوپان 9 هکتار از گندمزارهاي شهر فراغي در آتش سوخت.

نصرت برزگر افزود: اين آتش سوزي عصر ديروز در روستاي قپان از بخش پيشکمر شهرستان کلاله رخ داد.

وي با بيان اين که در بررسي اوليه نزديک به 30 تن از گندم اين مزارع در آتش سوخت، افزود: به علت سهل انگاري يکي از چوپانان منطقه، آتش سوزي در اين مزارع رخ داده است.

فرماندار کلاله افزود: با تلاش نيروهاي مردمي به همراه نيروهاي آتش نشاني شهر فراغي علاوه بر خاموش کردن اين آتش سوزي از سرايت آن به مزارع مجاور نيز جلوگيري شد.

از آغاز فصل برداشت گندم در شهرستان هاي شرق استان گلستان تعداد زيادي از مزارع اين منطقه بر اثر بي احتياطي دچار آتش سوزي شدند.

دو روز پيش نيز دو هکتار از مزارع گندم روستاي تيمورآباد بخش پيشکمر نيز بر اثر جرقه دستگاه خرمن کوب دچار آتش سوزي شده بود که بر اثر آن حدود چهار تن گندم طعمه حريق شد.

قيمت تضميني گندم امسال از قرار هر کيلوگرم 11 هزار و 500 ريال اعلام شده است؛ تاکنون محصول گندم 93 درصد از 54 هزار و 20 مزارع گندم شهرستان کلاله برداشت و 111هزار تن گندم کشاورزان تحويل مراکز خريد شده است.

شهرستان 110 هزار نفري کلاله در شرق گلستان قرار دارد.

*ايرنا