کد خبر: ۹۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۸۳

خبرنگاري که در وين به چمدانها هم رحم نمي کند!

  هر خبرنگاري که تنها يک بار براي پوشش مذاکرات هسته اي ايران و اعضاي ۱+۵ به وين آمده باشد، با نام «لورا روزن» آشناست.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، گزارشگر ويژه مسائل سياست خارجي و امنيت ملي ايالات متحده آمريکا همواره سعي دارد در مذاکرات هسته اي ايران و اعضاي ۱+۵ در کسوت يک «خبرنگار خاص» ظاهر شود که البته برخي رفتارهاي لورا روزن در تبلور اين ميل دروني وي نقش ويژه اي ايفا مي کند.

وي سعي دارد از هر موضوعي يک سوژه بسازد. گاهي اوقات بر روي حرکات دست و بدن ديپلمات ها متمرکز مي شود و برخي مواقع با شمارش چين و چروک هاي پيشاني فابيوس و کري شدت و حدت اختلافات موجود را برآورد مي کند!

او به توئيت هايش معروف است. با رفتار و چهره خاصي که دارد سعي دارد از همه اطلاعات بگيرد و به هيچ کسي اطلاعاتي ندهد.

او مي گويد از هيچ چيز در مذاکرات خبر ندارد اما اخباري که در پشت پرده و از سوي منابع غربي به صورت ويژه در اختيارش قرار مي گيرد را در قالب يک توئيت يا پيام کوتاه در فضاي رسانه اي و شبکه هاي اجتماعي منتشر مي کند.

با اين حال به نظر مي رسد احساس «خاص بودن» هميشه به سود يک خبرنگار نيست. چنانچه او امروز صبح با انتشار تصويري از چمدان هاي برخي خبرنگاران ايراني، سعي کرد پيام پايان مذاکرات و آمادگي خبرنگاران ايراني براي ترک وين را به مخاطبان خود مخابره نمايد. اين در حالي است که خبرنگاران با جا به جايي چمدان هاي خود، تنها در صدد جابه جايي محل اقامت خود بودند.

در هر حال به نظر مي رسد اگر اطلاعت خاص لورا روزن از سوي مقامات و منابع غربي حاضر در محل مذاکرت به او ارائه نشود، بسياري از توئيت هاي وي به مانند همين توئيت اخير نادرست از آب در آيد و جنبه زرد به خود مي گيرد.

*مهر