کد خبر: ۹۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۴

عزل و نصب‌هاي داعش در سوريه

  در پي شکست هاي پي در پي داعش در استان حسکه سوريه، اين گروه دو نفر از سرکرده‌هاي اصلي خود را تغيير داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)  به نقل از النشره لبنان، شکستهاي گروه تکفيري صهيونيستي داعش در نبردهاي استان حسکه باعث شده است اين گروه دو نفر از سرکرده‌هاي اصلي خود را در سوريه تغيير دهد.

برخي منابع آگاه به النشره گفتند:" ابو محمد العدناني" به عنوان "فرمانده کل" سوريه و "ابو لقمان علي الشواخ" معروف به ابو حمزه، والي شهر الرقه سوريه منصوب شدند.

اين منابع گفتند: العدناني به سرعت به تغييرات جديد و ريشه‌اي در رقّه اقدام و ابو اسلام جزراوي از ساکنان شهر مسکنه در حومه حلب را معاون ابو لقمان و مسئول امور مدني شهر رقه تعيين کرده است.

ابو حمزه از ساکنان روستاي الهشلوم در حومه شهر تل ابيض در استان حسکه است. ابو حمزه، معاون دوم والي رقّه و مسئول امنيت اين شهر منصوب شده است.

ابو ابراهيم از روستاي بئر المعاجله در حومه تل ابيض به عنوان والي منطقه الشدادي در جنوب حسکه انتخاب شده است.

کساب الجزراوي والي حسکه و ابو انس العراقي نيز والي فرات شده‌اند.
ابو ياسر العراقي به عنوان مسئول اول بازجويي در رقه و ابو احمد الشمالي عمر العکال از روستاي حشيشه به عنوان فرمانده منطقه غربي و ابو ابراهيم اللايح از روستاي الويبده در شرق منطقه سلوک به عنوان فرمانده منطقه منصوره و حيدر الانباري از روستاي زيبقيه در غرب حمام الترکمان در حومه تل ابيض به عنوان وزير اقتصاد منصوب شده است.

الترکمان به جاي حمود الحردان به اين سمت منصوب شده است. حردان در نبردهاي حسکه کشته شد. ابو حازم به عنوان معاون ترکمان انتخاب شده است.

اين منابع گفتند ابو المعتصم سليمان العکال از روستاي حشيشه، مسئول اسيران شام و ابو علي الشرعي، مسئول اول بازجويي در منطقه البلدي در رقه منصوب شده است.

اين منابع افزودند: داعش پس از آنکه کنترل شهر تل ابيض را از دست داد براي تغيير سياست‌هايش در قبال ساکنان منطقه تلاش مي‌کند. داعش قبلا نمي‌گذاشت سوري‌ها در سمت‌هاي سرکردگي باشند و مهاجراني از تونس و عراق را به اين سمت‌ها گمارده بود. داعش اين سياست خود را باعث درگيري‌ها مي‌داند زيرا باعث اختلافات در ميان مهاجرين و عوامل محلي شده است.
*باشگاه خبرنگاران