کد خبر: ۲۳۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲

مشتری، فضای مجازی و قرض الحسنه، کلیدواژه اخبار این هفته بانک ملّی ایران

مشتری، فضای مجازی و قرض الحسنه، کلیدواژه اخبار این هفته بانک ملّی ایران در اخبار بانک ملّی ایران طی هفته ای که گذشت، کلیدواژه های مشتری، فضای مجازی و قرض الحسنه نمود بیشتری داشت.

مشتری، سرمایه اصلی بانک ملّی ایران است

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که ساختمان ها و امکانات فیزیکی، ابزارهایی برای خدمت رسانی به مشتریان هستند، گفت: سرمایه اصلی بانک، مشتری است، چرا که اگر مشتری وجود نداشته باشد، فعالیت بانک متوقف خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده با بیان این که سامانه بازرسی سیستمی در این بانک، همه شعب را به صورت لحظه ای رصد می کند، گفت: اقدامات کنترلی دقیقی در بانک ملی ایران جریان دارد تا تراکنش های مشکوک در لحظه شناسایی شوند.

به گفته وی، علاوه بر این روش، عملکرد شعب در میان مدت و بلند مدت نیز به صورت دوره ای بررسی و تحلیل می شوند، بنابراین سود و زیان شعب به طور دقیق و تک به تک قابل شناسایی است.

حسین زاده با اشاره به رقابتی شدن بازار پول و سرمایه، اظهار کرد: در شرایط کنونی، حفظ مشتری برای بانک در اولویت است، اما این نباید به تخطی از قوانین و مقررات جاری نظام بانکی منجر شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که مشتریان نظام بانکی امروز حاضر نیستند سرمایه خود را با ریسک های غیرقابل جبران به خطر بیاندازند، گفت: آنها به دنبال حفظ امنیت دارایی خود همراه با کسب سود معقول، منطقی و قانونی هستند، بنابراین بانک ملی ایران با پشتوانه 90 سال فعالیت، محل خوبی برای این سرمایه گذاری است.


آغاز بهره برداری از پروژه ملّی فاند بانک ملّی ایران

با رونمایی از وب سایت پروژه ملی فاند بانک ملی ایران، تامین مالی جمعی و مشارکت در طرح های عام المنفعه و غیرانتفاعی برای متقاضیان در بستر شبکه اجتماعی مجازی عملیاتی شد.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک به عنوان بزرگترین بانک کشور در ایفای نقش اساسی خود جهت ارتقای سلامت و توسعه اقتصادی کشور با تجهیز و تخصیص منابع، اقدام به طرح ابداعات مالی جدید در زمینه بانکداری اسلامی کرده که از مهمترین آنها، محصول ملی فاند (تامین مالی جمعی) است.

همچنین از آنجا که توسعه و گسترش شبکه های اجتماعی زمینه های جدیدی را برای توسعه فعالیت های مالی فراهم کرده است، از این رو ملی فاند یکی از فین تک های مهم در زمینه تامین مالی محسوب می شود که بستر استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای بانکداری اسلامی را فراهم می کند.

در واقع این محصول نوعی جدید از روش تامین مالی است که با فراهم شدن بستر آن از سوی بانک، از افراد برای مشارکت در طرح های خاص و فعالیت های مختلف نیازمند تامین مالی، دعوت می شود و متقاضیان می توانند در طرح های غیرانتفاعی و خیرخواهانه و در فاز بعدی در طرح های انتفاعی به صورت مشارکت در سود و زیان طرح شرکت کنند.

از سویی در این طرح اشخاص می توانند ایده یا مسأله ای را به اشتراک گذاشته تا با کمک دیگر افراد گروه یا جامعه دوستان یا همفکران خود در بستر شبکه مجازی ایجاد شده در قالب عقد قرض الحسنه یا بلاعوض اقدام به تجمیع منابع لازم برای مسأله مورد نظر کنند.

برای این منظور متقاضیان می توانند به وب سایت ملی فاند به نشانی mellifund.com مراجعه و پس از عضویت در آن، نسبت به مشارکت در طرح های معرفی شده اقدام کنند.

محصول ملی فاند ضمن ارایه فرصت های کسب و کار جدید از قبیل ارایه روش های نوین تامین مالی، کمک به صنعت، ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و بهبود مسئولیت اجتماعی بانک ها در جامعه و ارایه خدمات نوین در کسب و کارهای مختلف، مفاهیم دنیای فیزیکی بانکداری مانند اعتبار، وثیقه، ضمانت، وفاداری مشتریان، اجتماعات مالی و ... به صورتی متفاوت و جدید برای کاربران تعریف و قابل استفاده می کند.


اقبال کانال ها و گروه های پرمخاطب به «بله»

با افزایش اقبال و علاقه عمومی برای حضور و فعالیت در پیام رسان های داخلی، تعداد کانال ها و گروه های پرمخاطب در «بله» نیز با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده و در تابستان امسال تعداد 127 هزار کانال و 117 هزار گروه در این پیام رسان داخلی فعال بوده اند.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، «بله» با قابلیت های متداول یک پیام رسان، امکان بهره مندی از خدمات مالی نظیر کارت به کارت، درخواست پول و... را نیز فراهم کرده تا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هم بتوانند ضمن مدیریت کانال و گروه های معرف خدمات و محصولات خود، به راحتی از خدمات مالی در بستر یک پیام رسان هم استفاده کنند.

از سویی با حمایت شورای عالی فضای مجازی نام «بله» در فهرست پیام رسان های مورد تایید و در کنار پنج پیام رسان دیگر داخلی قرار دارد.

«بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... را داراست.

افزایش تعداد کاربران، حضور خبرگزاری ها و سایت های خبری نظیر ایلنا، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرآنلاین، پارسینه، انتخاب و همچنین کانال های پر مخاطب مردم از جمله دیرین دیرین و گیز میز در پیام رسان بله، نشان از محبوبیت این پیام رسان در میان مردم دارد.

پیام رسان «بله» اکنون بیش از دو میلیون و 250 هزار عضو دارد و در فصل تابستان امسال بیش از شش میلیون تراکنش کارت به کارت و 9.8 میلیون تراکنش مالی موفق در این پیام رسان انجام شده است.

همچنین بیش از 1.2 میلیون خرید شارژ و بیش از 350 هزار پرداخت قبض در این پیام رسان صورت گرفته است.

ارسال درخواست پول همزمان با استفاده از فضای این پیام رسان، قابلیت متمایز دیگری است که می تواند برای صاحبان کسب و کارها بسیار پرکاربرد باشد.

آمارها نشان می دهد در تابستان امسال بیش از 50 هزار درخواست پول در این پیام رسان ارسال شده است.

یکی دیگر از فعالیت‌های فنی جدی فصل گذشته، تکمیل و ارایه نسخه‌های جدید API و SDKهای پلتفرم بازو (بات) بود؛ به همین پشتوانه تاکنون ۳۶۰۰ بازوی جدید روی بله ساخته‌شده است.

این پیام رسان برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرده است و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

«بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و امنیت آن توسط این بانک تضمین شده است. ضمن اینکه با تمرکز تیم فنی «بله» بر پایداری شبکه، این پیام رسان به‌صورت متوسط 99.97 درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.


روسای ادارات امور شعب تهران بانک ملّی ایران معارفه شدند

با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره، حبیب اله رشیدارده معاون منابع انسانی، محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران و محمد رضایی رییس اداره کل سرمایه انسانی، روسای جدید ادارات امور شعب تهران بانک ملی ایران معارفه شدند.

 

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، عضو هیات مدیره بانک در این مراسم گفت: همدلی ، صمیمیت و همراهی کارکنان، یکی از راه های مهم موفقیت ادارات امور است.

محمود شایان با تاکید بر این که مدیریت شاخص های مالی و پولی برای بهینه کردن صورت سود و زیان بانک باید در دستور کار ادارات امور باشد، اظهار کرد: تلاش برای ایجاد رابطه منطقی بین قیمت تمام شده و نرخ موثر پول، یکی از اهداف مهم بانک است.

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران هم با بیان این که تغییرات در هر سازمان باعث استفاده از تجارب همکاران و مدیران در جایگاه های جدید خواهد شد، گفت: این روند منشا خیر در مسند جدید خدمت است.

حبیب اله رشید ارده با اشاره به امانت بودن پست ها، افزود: تنها چیزی که ماندگار است، عملکرد مناسب و تاثیر گذار افراد است و امانت باید به بهترین وجه به مسئول بعدی واگذار شود.

مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز به دستور مدیرعامل بانک مبنی بر لزوم جوان گرایی اشاره و خاطرنشان کرد: اعتماد به نیروهای جوان و جانشین پروری، مهمترین وظیفه مسئولان است.

محمد نور آزادی همدلی ، برنامه ریزی و هم افزایی کارکنان برای دستیابی به اهداف عالی بانک ملی ایران را نیز خواستار شد.

روسای ادارات امور شعب تهران نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارش از عملکرد کاری خود تا کنون، برنامه های پیش رو برای پیشبرد اهداف بانک ملی ایران در مسند جدید خدمت را اعلام کردند.

گفتنی است به تازگی با صدور احکامی توسط محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، پنج نفر از روسای ادارات امور شعب تهران به شرح زیر منصوب شدند:

علی خسروی: ریاست اداره امور شعب شمال تهران

یحیی حبیبی: ریاست اداره امور شعب مرکزی تهران

افشین کاظمی: ریاست اداره امور شعب غرب تهران

محمدرضا صدری: ریاست اداره امور شعب شرق تهران

محمدجواد داوری: ریاست اداره امور شعب جنوب تهران


«بام» نمایش جزئیات تراکنش ها را «به روز» کرد

کاربران سامانه «بام» بانک ملی ایران از این پس می توانند جزئیات تراکنش های خود را در همان روز تراکنش مشاهده کنند.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نسخه پیشین سامانه «بام» امکان مشاهده جزئیات تراکنش ها را تا پیش از روز جاری ایجاد کرده بود؛ با این حال در نسخه به روز شده، این محدودیت برداشته شده است.
در حال حاضر جزئیات تراکنش های انجام شده شامل مبلغ تراکنش، زمان تراکنش، کد شعبه، مانده حساب، کد کاربر، شماره پیگیری و مقصد تراکنش در سامانه بام نشان داده می شود.
«بام» سامانه اینترنتی بانک ملی ایران است که در آن علاوه بر خدمات معمول بانکی مانند انتقال وجه، خرید شارژ، محاسبه و پرداخت اقساط تسهیلات، امکان مدیریت وجوه نیز برای کاربران فراهم شده است.
این سامانه طی سال 2017 میلادی در میان عبارات بیشتر جست و جو شده در اینترنت توسط ایرانیان قرار گرفت. دهمین جشنواره وب و موبایل ایران نیز وب ‌سایت «بام» بانک ملی ایران را به عنوان بهترین وب ‌سایت بانکی انتخاب کرد.


افتتاح مدرسه شهدای بانک ملّی ایران در روستای چوار ایلام

مدرسه دو کلاسه شهدای بانک ملی ایران در روستای لاشکن بخش چوار ایلام افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این مدرسه با زیربنای 108 متر مربع و محوطه سازی 332 متر مربع با هزینه سه میلیارد و 54 میلیون ریال و حضور رسول میرخلفی سرپرست اداره امور شعب استان ایلام به بهره برداری رسید.
لازم به ذکر است، بانک ملی ایران با صرف هزینه دو میلیارد ریال در ساخت این مدرسه مشارکت داشته است.
مدرسه سازی و ایجاد فرصت‌ تحصیلی برای حمایت از رشد و تقویت بنیان علمی کودکان مناطق محروم کشور یکی از مهمترین رسالت های اجتماعی بانک ملی ایران است، بر این اساس طی هشت سال اخیر 89 باب مدرسه با صرف هزینه و تخصیص منابع حدود 200 میلیارد ریال از محل بودجه امور فرهنگی و آموزشی بانک در مناطق و روستاهای محروم کشور احداث شده و یا در حال احداث است.
همچنین از آنجایی که انجام امور عام المنفعه و رفع محدودیت های استان ها یکی از مهم ترین اقدامات عملیاتی این بانک بوده، در سال گذشته مبلغ 53 میلیارد و 900 میلیون ریال به 37 پروژه در حوزه مسئولیت های اجتماعی اختصاص یافته است.


سرپرست صندوق پس انداز ملّی ایران معارفه شد

با حضور حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی و محمد رضایی رییس اداره کل سرمایه انسانی بانک ملی ایران، محمود خادمیان به عنوان سرپرست صندوق پس انداز ملی ایران معارفه شد.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، معاون منابع انسانی بانک در این مراسم با تاکید بر اینکه عملکرد صندوق پس انداز ملی ایران بدلیل اثرگذاری بر اموری نظیر ازدواج و اشتغال جوانان و درمان و ... مورد توجه همه مسئولان مملکتی و نهادهای اجتماعی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد دیه کشور است، گفت: مدیرعامل بانک نیز به دلیل کارکرد مهم این صندوق، به آن توجه ویژه دارد.
رشید ارده با اشاره به اینکه امروز ایجاد اشتغال و فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان جزو دغدغه های ملی است، اظهار کرد: صندوق پس انداز در تسهیل این شرایط نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه شرایط صندوق هر روز در حال بهتر شدن است، گفت: خوشبختانه روند منابع صندوق نیز رو به رشد است و همین روند باعث شده همه مسئولان کشور از عملکرد آن تقدیر کنند.
وی همچنین با تبریک انتصاب سرپرست جدید این صندوق تاکید کرد: مسئولیت ها، امانت هایی در دست مدیران هستند و باید در طول دوره مدیریت به بهترین شکل از مسئولیت ها برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد..
در ادامه این جلسه سرپرست صندوق پس انداز ملی ایران نیز با ارایه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف این صندوق، از برنامه ریزی برای بهبود عملکرد آن خبر داد.

تحلیلی بر الزامات کاهش تعداد شعب بانک ها

مدیرعامل بانک ملّی ایران در یادداشتی نوشت: کاهش تعداد شعب و یا دست کم جلوگیری از افزایش آنها به منظور کمتر شدن حبس پول بانک ها، یک سیاست کلی است، اما این اقدام نمی تواند بدون تدبیر، به سرعت و در لحظه انجام شود، بلکه باید زوایای مختلف آن بررسی شود.

اساسا شعبه بانک، محل مراجعه مشتری است و در بسیاری از نقاط کشور، مردم تنها پس از ارتباط رو در رو و مشاهده شعبه فیزیکی، به یک نهاد مالی مانند بانک اعتماد می کنند. از سوی دیگر، حضور فیزیکی بانک در مناطق زیادی از کشور، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است.

گرچه شعبه، ابزار کار بانکی است و نمی توان آن را به طور کلی حذف کرد، اما طبیعی است که تعداد آن باید در یک نقطه «مطلوب» قرار بگیرد، چرا که افزایش بی رویه شعب، می تواند علاوه بر حبس دارایی ها، سوددهی «مالی» آنها را نیز کاهش داده و حتی به زیان دهی مالی برخی شعب بیانجامد.

تاکید بر سوددهی یا زیان دهی «مالی» شعب، از آن جهت است که همه سود و زیان شعبه به موضوعات مالی محدود نیست.

وضعیت شعب بانک ها در مناطقی که ناملایمات مالی و اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، خشکسالی و ...) یا افزایش نرخ بیکاری باعث امهال تسهیلات پرداختی از سوی بانک شده را تصور کنید! در این مناطق، به طور طبیعی شعب بانک ها زیان ده شده اند و فعالیت آنها از لحاظ اقتصادی موضوعیت ندارد، اما آیا بانک باید این شعب را تعطیل کند؟ شعبی که تسهیلات تکلیفی را می پردازند نیز وضعیتی مشابه همین را دارند.

اکنون بانک ملی ایران در دورافتاده ترین نقاط کشور شعبه دارد، در حالی که فعالیت آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما حضور بانکی با قدمت 90 سال و با چنین توانی در سطح منطقه و جهان برای هر نقطه کشور اعتبار آفرین است.

در حال حاضر نیز به صورت روزمره، درخواست های متعددی برای راه اندازی شعبه در مناطق مختلف کشور به بانک ملی ایران می رسد، در حالی که این کار با محدودیت هایی مواجه است.

بانک ملی ایران با رعایت همه این جوانب، به دنبال ادغام کارشناسی شعب کم بازده است، اما در این راه اجازه نمی دهد به اعتماد مشتریان لطمه ای وارد شود.


 گیرندگان تسهیلات «قرض الحسنه» باوفاترند

نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانک ملّی ایران در حوزه قرض الحسنه نشان دهنده پایبندی جدی این دسته از تسهیلات گیرندگان به بازپرداخت اقساط در موعد مقرر است.

 

نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی (NPL) نمود ویژه ای از نحوه بازگشت منابع بانک ها از محل تسهیلات پرداختی است.

صورت های مالی سال 1396 بانک ملّی ایران نشان می دهد این شاخص در مقایسه با سال قبل آن 0.6 واحد کاهش یافته و به 7.3 رسیده است. این کاهش نشان دهنده عزم جزم بانک ملّی ایران برای وصول مطالبات معوق است.

با این حال، نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانک ملّی ایران در حوزه قرض الحسنه، رقمی کمتر از 2 را نشان می دهد. در واقع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک ملّی ایران که اغلب مبالغ خرد را شامل می شود، کمترین میزان معوق را دارند.

تسهیلات قرض الحسنه برای اموری چون ازدواج و ایجاد اشتغال از سوی بانک و یا با معرفی نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت می شود.


کانون جوانه های بانک ملّی ایران حامی امنیت و صلح کودکان

 برندگان مسابقه نقاشی زیر چتر صلح جوایز خود را از کانون جوانه های بانک ملّی ایران دریافت کردند.

 کانون جوانه های این بانک ضمن تلاش برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با مفاهیم پولی و بانکی، در حوزه فعالیت های اجتماعی مرتبط با این قشر از جامعه نیز حضور پر رنگ دارد. در همین راستا این کانون به عنوان حامی جشنواره نقاشی زیر چتر صلح که با همت انجمن علمی مطالعات صلح ایران و همکاری سازمان جهانی یونسکو برگزار شد، شرکت کرد.

مراسم اهدای جوایز این مسابقه در دفتر انجمن برگزار شد و تعدادی از برندگان مسابقه هدایای خود را از نماینده کانون جوانه های بانک ملّی ایران دریافت کردند.

 
اطلاعیه مهم بانک ملّی ایران در خصوص خرید و فروش ارز به نرخ بازار آزاد

بانک ملّی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: معاملات ارز در واحدهای بانک ملّی ایران به نرخ بازار آزاد، طبق ضوابط بانک مرکزی بوده و تماما بر اساس نرخنامه اعلامی بانک مرکزی (ETS) انجام می شود و کاملا با دستورالعمل ارزی آن بانک هماهنگ و در راستای سیاست های اعلامی می باشد.

 در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر مطلبی خلاف این رویه مطرح شده مورد تایید این بانک نمی باشد.

 
تسهیلات 22 هزار میلیارد ریالی بانک ملّی ایران برای ازدواج جوانان

 در شش ماه نخست امسال بیش از 146 هزار نفر با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک ملّی ایران به خانه بخت رفتند.

 با توجه به سیاست حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان در این بانک، میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی ازدواج همواره با روند رو به رشد همراه بوده است به طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، تعداد 123 هزار و 123 فقره تسهیلات پرداخت شده و این میزان در شش ماه نخست امسال به 146 هزار و 701 فقره رسیده است. ارزش ریالی این تسهیلات نیز بیش از 22 هزار و 926 میلیارد ریال است.

بانک ملّی ایران در یک سال ابتدای فعالیت دولت دوازدهم نیز رویکرد حمایت از زوج های جوان را دنبال و از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال جاری تعداد 214 هزار و 688 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش 25 هزار و 381 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

این بانک در طرح ضربتی ازدواج سال گذشته هم بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج را کسب کرد و از این رو مورد تقدیر بانک مرکزی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، سقف تسهیلات ازدواج در سال 96 مبلغ 10 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با مدت بازپرداخت 48 ماه، اقساط مساوی و نرخ کارمزد چهار درصد بود که در سال 97 به منظور حمایت از ازدواج جوانان و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی به 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت 60 ماهه و نرخ کارمزد چهار درصد افزایش یافت.

به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

 
تعیین تکلیف 218 مورد از املاک مازاد بانک ملّی ایران در شش ماه ابتدای امسال

 

بانک ملّی ایران در راستای اجرای سیاست های خروج از بنگاه داری بانک ها، تعداد 218 مورد از املاک و شرکت های مازاد تملّیکی خود را تعیین تکلیف کرده است.

 در مدت مذکور تعداد 99 مورد مزایده برگزار شد که 166 مورد از املاک بانک در این مزایده ها به فروش رسیده اند.

همچنین 27 مورد از املاک از طریق مذاکره و 25 مورد از طریق اقاله تعیین تکلیف شدند که ارزش ریالی این املاک در مجموع به بیش از یک هزار و 504 میلیارد ریال می رسد.

همچنین طی سه سال 94، 95 و 96 نیز تعداد 661 مورد از املاک مازاد بانک از طریق512 مزایده فروخته شده است که ارزش آن به پنج هزار و 609 میلیارد و 903 میلیون ریال می رسد.

لازم به ذکر است، این واگذاری ها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و همچنین تاکید دولت و در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور صورت گرفته و با این اقدام، بانک ملّی ایران گامی بزرگ در جهت کاهش بنگاه داری بانک ها برداشته است.

این بانک با تشکیل کارگروه ویژه واگذاری، به طور جد فروش و واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش و املاک مازاد ملکی و تملّیکی خود را در دستور کار دارد و اکنون در بخش فروش املاک مازاد و تملّیکی رتبه نخست نظام بانکی را داراست.

 
وجود یک حساب قرض الحسنه به ازای هر دو ایرانی در بانک ملّی ایران

 

اطلاعات موجود نشان می دهد به ازای هر دو ایرانی، یک حساب قرض الحسنه در بانک ملّی ایران وجود دارد.

 در حال حاضر بیش از 40 میلیون حساب قرض الحسنه در این بانک وجود دارد که حاکی از اعتماد مردم و تمایل آنها به مشارکت در امور خیرخواهانه و عام المنفعه از طریق بانک ملّی ایران است.

حجم منابع موجود در حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک طی سه ماه منتهی به پایان مرداد ماه 20 درصد افزایش یافته است.

موجودی حساب های قرض الحسنه به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد از جمله تسهیلات ازدواج، ساخت مراکز بهداشتی و مدارس در مناطق محروم، آزادسازی زندانیان غیرعمد، اشتغالزایی و ... تخصیص می یابد.

نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی (NPL) تسهیلات قرض الحسنه بانک ملّی ایران نیز کمتر از دو درصد است که نشان دهنده تعهد دریافت کنندگان این نوع تسهیلات است.

 
پایان هفته، پایان مهلت شرکت در جشنواره «بیستابیست» بانک ملّی ایران

 

پایان هفته جاری مصادف با بیستم مهرماه، مهلت شرکت در جشنواره «بیستابیست» کانون جوانه های بانک ملّی ایران و امتحان کردن شانس برنده شدن جوایز میلیونی آن به پایان می رسد.

 این نخستین دوره جشنواره ملّی کارت آرزو ویژه کاربران کانون جوانه های بانک ملّی ایران است.

جوایز این جشنواره 200 میلیون ریال برای دو نفر، واریز ماهانه 10 میلیون ریال به مدت یک سال برای 20 نفر و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال برای 200 نفر است.

کانون جوانه های بانک ملّی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل و جشنواره «بیستابیست» نیز با رویکرد افزایش توجه کودکان به موضوع بانکداری الکترونیک برای بیش از یک میلیون و 200 هزار عضو این کانون طراحی شده است.

در جشنواره «بیستابیست»، 222 نفر از کاربران کانون جوانه ها که در فاصله زمانی یاد شده حداقل پنج تراکنش مالی اعم از خرید شارژ، پرداخت قبوض، استفاده از دستگاه خودپرداز، خرید اینترنتی و... را با ملّی کارت آرزوی خود انجام دهند، به قید قرعه برنده جایزه خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره نیز می توانید #بیستابیست را در اینستاگرام جست و جو کنید.

کانون جوانه های بانک ملّی ایران در رویکرد جدید خود می کوشد با زبان داستان و تصویر، گروه های سنی کودک و نوجوان را با مباحث اقتصاد و بانکداری آشنا کند. اطلاعات بیشتر درباره کانون و جشنواره های آن در نشانی اینترنتی www.kids.bmi.ir  قابل مشاهده است.

 
بازدید دانش آموزان از موزه بانک ملّی ایران در هفته کودک

 

100 نفر از دانش آموزان، معلمان و مسئولان دو مدرسه شهدای موتلفه و مهرآسای تهران، همزمان با هفته کودک از موزه بانک ملّی ایران بازدید کردند.

این بازدید شامل بخش هایی چون آشنایی با تاریخچه پول و سکه، روش های تهیه و چاپ اسکناس، تاریخچه ایران به روایت سکه ها، تاریخچه بانکداری، اسکناس و بانک ملّی ایران و نیز آشنایی با برنامه های کانون جوانه های بانک ملّی ایران بود.

برگزاری کارگاه نقاشی، ساخت اسکناس و سکه، قصه گویی، آشنایی با ادوات، آشنایی با تاریخ دوره صفویه و نیز برپایی ایستگاه عکاسی با زره و ادوات جنگی آن دوران نیز از دیگر برنامه های تعاملّی و آموزشی برای این دانش آموزان بود که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

موزه بانک ملّی ایران در برنامه جدید خود، افزایش ارتباط با کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور را به منظور ارتقای سواد موزه ای و آشنایی آنها با تاریخ و میراث فرهنگی کشور را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس تا کنون به مناسبت ها و در دوره های مختلف، جمع های متعددی از دانش آموزان در موزه بانک حضور یافته اند.

پیش از این، موزه این بانک به‌ منظور اقدامات انجام شده در شاخص‌های کودک و نوجوان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان موزه برگزیده در میان موزه‌های متوسط کشور انتخاب شده بود.

موزه بانک ملّی ایران در خیابان فردوسی تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. شماره تلفن های 60994034، 60994035 و 60994037 نیز به منظور هماهنگی بازدید دانش آموزان از سوی مدارس در نظر گرفته شده است.


رونمایی از کارت عضویت چندمنظوره بچه های مسجد با مشارکت بانک ملّی ایران

کارت عضویت چندمنظوره بچه های مسجد که با مشارکت بانک ملی ایران برای نخستین بار ویژه اعضای کانون های مساجد کشور صادر می شود، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور،نمایندگان ولی فقیه استان ها، نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک، اخلاقی معاون اداره کل بازاریابی و امور مشتریان بانک و مسئولان نهادها و دستگاه ها در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، از نخستین کارت عضویت چند منظوره که به نام زینب جبلی فرزند شهید مدافع حرم صادر شده بود، رونمایی شد.
برچسب ها: بانک ملی