کد خبر: ۲۵۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۷۶

خوب و بد زندگی در فرمانیه؛ بهترین محله پایتخت



 در شمال شرق تهران، بین پاسداران و کامرانیه از شرق و غرب، نیاوران و میدان نوبنیاد از شمال و جنوب، یکی از بهترین محله‌های تهران دیده می‌شود؛ حتی لاکچری‌ترین آن. از فرمانیه صحبت می‌کنیم. محله‌ای که از نظر تقسیمات شهرداری تهران جزو منطقه 1 و از گذشته جزو شهرستان شمیرانات محسوب می‌شد. نام محله نیز از یکی از بزرگ‌های پایتخت به عاریه گرفته شده است؛ شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما که در سال‌های آخر حکومت قاجاریه نخست وزیر و زمین‌های این محدوده، همه به اسم او بود. آب و هوای فوق‌العاده‌ای که رستم آباد- نام پیشین فرمانیه- داشت، منجر به جذب کشاورزان و سرمایه‌داران به منطقه شد و این محله به مرور زمان پیشرفت شگفت‌انگیزی کرد. پس بیراه نگفتیم، اگر بگوییم لوکس‌ترین محدوده پایتخت همینجاست و خرید آپارتمان در فرمانیه یعنی ساختن یک زندگی رویایی.

از خانواده فرمانفرما در این خیابان، تنها یک سفارت به یادگار مانده است؛ سفارت ایتالیا. زمین‌های بخشی از این محله در نتیجه بدهی‌های پسر شاهزاده عبدالحسین میرزا به ایتالیایی‌ها فروخته شد و حالا سال‌هاست که سفارت ایتالیا در اینجا مستقر است. البته این اتفاق را باید به فال نیک گرفت، به یمن این همسایگی، فرمانیه یک موقعیت استراتژیک به خود گرفت که هم بر قیمت‌ خانه‌های محله تاثیر گذاشت هم بر امنیت آن. بد نیست بدانید در حال حاضر بهترین برج‌های ایران در فرمانیه ساخته شده است. بزرگراه صدر، خیابان پاسداران و کامرانیه نزدیک‌ترین شاه‌راه‌هایی هستند که دسترسی محلی این محدوده را به خیابان‌های اصلی پایتخت امکان‌پذیر می‌کند. همچنین از زمانی که متروی نوبنیاد تاسیس شد، کار برای ساکنین محله بسیار آسان شد. عدم دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی برای این محدوده یک نقطه ضعف عمده به شمار می‌رفت. همچنین از میدان تجریش که سال‌هاست مترو دارد، برای فرمانیه تاکسی‌های خطی و گذری وجود دارد. همچنین تاکسی و اتوبوس‌هایی که از خیابان اندرزگو می‌گذرند، به فرمانیه هم راه دارند. همه این‌ها به علاوه وجود امکاناتی بیشمار مثل وجود چند مدرسه، بیمارستان، مرکز خرید، کافه و رستوران منجر به این شد که در خرید و فروش خانه و آپارتمان در فرمانیه حسابی رونق بگیرد؛ البته باید بگوییم بیش از پیش رونق بگیرد زیرا از همان اوایل سال‌های انقلاب اسلامی، سرریز جمعیت به این محله را شاهد بودیم.

بافت فرمانیه، مدرن است. با این حال در این منطقه خانه‌های ویلایی زیادی دیده می‌شود. می‌خواهیم بگوییم در محله فرمانیه هم می‌توانید در یک ساختمان 10 طبقه، هم در یک برج اعیانی و هم در یک خانه ویلایی دنج و خلوت ساکن شوید. برای جست‌و‌جوی خانه در این محله کار آسان‌تری از مراجعه به بنگاهی‌های محله وجود دارد؛ مراجعه به سایت دیوار. برای مثال در این سایت 100 متر واحد مسکونی 10 ساله ، دو خوابه در طبقه اول خیابان عسگریان در محله فرمانیه با لابی 24 متری و لابی‌من دائمی، به قیمت هر متر مربع 24 میلیون تومان به فروش می‌رسد. یعنی مجموعا دو میلیارد و 400 میلیون تومان. در آگهی دیگری نیز 400 متر آپارتمان نوساز در «قلب فرمانیه» از قرار هر متر مربع 40 میلیون تومان به فروش می‌رسد. چنانچه در جست‌و‌جوی خرید خانه ویلایی در فرمانیه هستید، در سایت دیوار چند مورد اوکازیون برای شما موجود است. مثلا در یک مورد 130 متر بنا در 67 متر زمین، یک میلیارد و 750 میلیون تومان به فروش می‌رسد. سایر آگهی‌ها را بهتر است خودتان در سایت دیوار ببینید و ارزیابی کنید.

منبع : ویرلن

برچسب ها: ویرلن