کد خبر: ۳۹۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۱

نماینده مجلس: گشت ارشاد نتیجه عکس توأم با هزینه داد

نوری قزلچه نماینده مجلس در مخالفت با گشت ارشاد گفت اینکه در خیابان جوانی را از میان دوستان و یاخانواده اش جدا کنند و ببرند جائی و به سرعت برایش کلاس آموزشی بگذارند که وی ارشاد شود، از نظر علمی و روانشناسی آموزشی نمی تواند موفق باشد.
عصرایران: نوری قزلچه نماینده مجلس در مخالفت با گشت ارشاد گفت اینکه در خیابان جوانی را از میان دوستان و یاخانواده اش جدا کنند و ببرند جائی و به سرعت برایش کلاس آموزشی بگذارند که وی ارشاد شود، از نظر علمی و روانشناسی آموزشی نمی تواند موفق باشد.

غلامرضا نوری قزلچه با اشاره به اتفاقات رخداده در کشور گفت: بایستی صف کسانی راکه دغدغه مندانه به خاطر شرایط جامعه نسبت به نحوه و روش اجرای برخی قوانین اعتراض دارند، از افرادی که اغتشاش می کنند، آدم ها را کتک می زنند،بانک و ماشین آتش می زنند جدا کرد.

نماینده بستان آباد در مجلس اظهار کرد: مردم این هوشیاری را حفظ کنندکه مبادا در دام این افراد و جریاناتی که نه عزت ایران را و نه سعادت ایران و ایرانی را می خواهند بیافتند. باید مراقب توطئه این معاندان باشند و خدای ناکرده در دام و مسیر آنها قرار نگیرند. 

وی ادامه داد: بازتاب ها و بازخوردهای گشت ارشاد حتی در گذشته و در شرایط عادی نشان می دهد که این روش درگسترش حجاب درجامعه موفق نبوده است لذا بایستی در این روش ها تجدید نظر اساسی بشود. 

نوری تاکید کرد: ما باید اعتقادات و باورهای دینی و ایمان را در دل جوانان تقویت کنیم که اینها داوطلبانه و با اشتیاق به دنبال حفظ حجاب، شعائر اسلامی و زندگی سالم و عفیفانه و اخلاق مدارانه باشند. باید بیشتر تدبر و بررسی شود و ازنظرات متخصصین امر وعلمای صاحب نظر کمک گرفته شود که با چه روش‌های می توان این روحیه ها را در دل جوانان ودر جامعه تقویت کرد.

وی تصریح کرد: گشت ارشاد نه تنها نتیجه نداد بلکه نتیجه عکس توأم با هزینه داد. اینکه در خیابان جوانی را از میان دوستان و یاخانواده اش جدا کنند و ببرند جائی و به سرعت برایش کلاس آموزشی بگذارند که وی ارشاد شود، از نظر علمی و روانشناسی آموزشی نمی تواند موفق باشد. اگر گشت ارشاد نتیجه داشت ما الان باید روند فزاینده گسترش حجاب را در جامعه شاهد می بودیم در حالیکه وضع موجود اینگونه نیست. 
 

نایب رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در روش‌هایمان در مورد رعایتحجاب تجدید نظر کنیم و حتی اگر نیاز بود در قوانین مان درچارچوب فقه پویای شیعه اصلاحاتی را انجام دهیم. 

وی در مورد اینکه اگر همچنان اصرار بر حضور گشت ارشاد باشد مجلس چه خواهد کرد، گفت: فکر می کنم دیگر اصراری برحضورگشت ارشاد نخواهد بود و اگر این اصرار باشد باید دستگاهایدیگر وظایف شان را درست انجام دهند که کار به آنجا نرسد. درهر حال اصرار بر ادامه روند جاری گشت ارشادمفید حال جامعه نیست