کد خبر: ۴۰۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۸۰

دفاع دو چهره اصولگرا از اعدام محسن شکاری

حسین مظفر و حمیدرضا ترقی از اعدام محسن شکاری حمایت کرده اند. اعدام محسن شکاری موجی از انتقادهای داخلی و جهانی را در پی داشته است.
فارس: حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مسئله امنیت مسئله بسیار مهمی است که آسایش و آرامش همه شهروندان هر کشوری به این مسئله بستگی دارد و هیچ کشوری حاضر نیست امنیت خود را مخدوش کند؛ چون اگر در کشوری امنیت نباشد قطعا اقتصاد، آرامش و سلامت روانی هم وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در هر کشوری کسانی که به اسم اعتراض یا انتقاد ایجاد آشوب، اغتشاش، قتل، غارت و آتش‌سوزی کنند و آرامش و امنیت مردم را برهم بزنند، این مسائل در هیچ نظام و حکومتی حتی آن‌هایی که مدعی دموکراسی هستند نیز قابل تحمل نیست. بارها دیده ایم کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای غربی چگونه با کسانی که در خیابان‌ها اغتشاش می‌کنند و حتی قتلی هم مرتکب نشده‌اند، برخورد بسیار خشنی با آن‌ها انجام می‌دهند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برخورد قاطع با مخلان امنیت و آشوبگران در نظام بین‌الملل هم پذیرفته شده است، اما کشورهای غربی در اینگونه موارد نسبت به ایران برخوردی کاملا سیاسی از خود نشان می‌دهند. کسانی که آشوب به پا می‌کنند و مردم را تهدید می‌کنند و حتی برخی را در خیابان به قتل می‌رسانند و اموال عمومی و شخصی مردم را تخریب و غارت می‌کنند و حافظان امنیت را به شهادت رسانده و به بدترین شکل شکنجه می‌کنند و پوست آن‌ها را با چاقو می‌کَنَند، طبیعی است که باید با آن‌ها برخورد قاطع شود و اگر برخوردی نشود، اقتدار کشور زیر سوال می‌رود.

مظفر با بیان اینکه همه قبول دارند که نباید با نقد منصفانه برخورد شود گفت: یکی از مسائلی که آرامش و امنیت کشور را بر قرار می‌کند و به مردم اطمینان می‌دهد، ساختار قضایی و سیاسی است که باید اقتدار خود را در برابر کسانی که مخل امنیت هستند نشان دهد؛ البته نقد و انتقاد سرجای خودش باقیست. مردم این مطالبه را دارند که با آشوبگران و مخلان امنیت برخورد قاطع شود لذا نباید در مورد اغتشاشگران و آشوبگران مسامحه و تساهل صورت گیرد. کسانی که مردم بیگناه را کشته‌اند، باید به اشد مجازات برسند. این‌هایی که اعدام می‌شوند، آدم کشته‌اند(محسن شکاری به اتهام بستن خیابان و مجروح کردن یک نیروی بسیجی در تهران اعدام شد) و باید مجازات شوند. کسانی که اقدام به تهدید و کشتار مردم می‌کنند و امنیت و آرامش مردم را به هم می‌زنند باید انتظار چنین برخوردهایی را هم داشته باشند. وظیفه قوه قضائیه ایجاد امنیت است و اگر در برخورد با اغتشاشگران و آشوبگران مسامحه کند، قابل انتقاد است.

ترقی: قوه قضائیه تحت تاثیر فضاسازی‌ دشمن قرار نگیرد

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا نیز گفت: اگر به مطالبه مردم در راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که علیه اغتشاشگران داشتند و همچنین مطالبه خانواده‌های شهدا و مجروحین اغتشاشات اخیر توجه کنیم، مطالبه همه آن‌ها برخورد شدید و قاطع با از بین برندگان امنیت جامعه و اغتشاشگران است. به ویژه افرادی که آلت دست بیگانه بودند و تحت تاثیر دشمنان انقلاب اسلامی در پازل آن‌ها بازی کرده و تلاش داشتند با ناامن کردن کشور زمینه براندازی و تجزیه کشور را فراهم کنند. بدون شک مطالبه میلیونی مردم(!) کشورمان این است که دستگاه قضا با قاطعیت نسبت به این جنایتکاران برخورد کرده و آن‌ها را به عنوان محارب، معاند و لشکر دشمنان انقلاب اسلامی مورد مواخذه و کیفر قرار دهد.

ترقی گفت: در صورتی که دستگاه قضا در این زمینه کوتاهی یا مسامحه انجام دهد بدون شک اغتشاشگران در آینده دچار حالتی خواهند شد که به رفتارهای مخرب خود ادامه خواهند داد. آشوبگران اطمینان خواهند داشت که ضعف برخورد دستگاه قضا در ایران و یا عدم قاطعیت آن‌ها موجب می‌شود که بتوانند پس از بازسازی توان خودشان به اقدامات مخرب ادامه داده و همچنان آسیب‌های خود را به سرمایه‌های اجتماعی نظام وارد کنند.

عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی مردم به قدر کافی درخواست داده و در تجمعات حضور پیدا کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد اگر قوه قضائیه بخواهد در برابر هجمه رسانه‌های بیگانگان در فضای مجازی از اصول قانونی خود برای مجازات اغتشاشگران و آشوبگران کوتاه بیاید، طبیعی است که مردم باید وارد صحنه شده و مجدداً حمایت خود از دستگاه قضا برای برخورد قاطع با این افراد را اعلام کنند. قوه قضائیه باید بدون هیچ ترس و واهمه‌ای با اغتشاشگران برخورد کند. انتظار می‌رود قوه قضائیه تحت تاثیر فضاسازی‌ها دشمنان انقلاب قرار نگیرد و حکم اسلامی را بدون هیچ دغدغه و ترس و واهمه اجرا کند.