کد خبر: ۴۰۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۰

تداوم آلودگی هوا در تهران، کرج و اراک/ بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و تداوم افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج و اراک همچنین کاهش دما در شرق ایران خبر داد.

ایسنا: صادق ضیاییان با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۹ آذرماه) در بخش‌هایی از کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همچنین در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه (۲۰ آذرماه) این شرایط در بخش‌هایی از کرمان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (۲۱ آذرماه) در نواحی شمال غرب و غرب و سه‌شنبه (۲۲ آذرماه) در در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین اظهارکرد: از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای کرج، تهران و اراک انباشت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از امروز تا یکشنبه در شمال شرق و یکشنبه و دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، امروز و فردا غرب دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ آذر) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۲۱ آذر) قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ آذر ) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان و همدان با دمای ۸- و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.