کد خبر: ۴۰۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷

هاشمی طبا: طرح «سئوال» از رئیس‌جمهور «تابو» نیست اما فایده ندارد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حتی اگر مجلس هم از رئیس جمهور سئوال بپرسد، اتفاقی نمی افتد. فقط آقای رئیسی به صحن علنی مجلس می آید، توضیحاتی می دهد و بعد هم می رود.

نامه‌نیوز: سید ابراهیم رئیسی آنقدر در ۱۸ ماه گذشته به توجیه ضعف های دولتش پرداخت تا آنکه صبر جمعی از نمایندگان لبریز شد و جمع آوری امضا برای طرح سئوال از رئیس جمهور را کلید زدند اما کارشناسان با توجه به تجارب طرح سئوال از رئیس جمهور معتقدند «از این اقدام نمایندگان آبی گرم نمی شود».

مصطفی هاشمی طبا درباره میزان اثرگذاری طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: در زمان دولت آقای روحانی هم می گفتم «تصور آنکه رئیس جمهور نباید به مجلس بیاید و درباره نحوه اداره کشور به سئوال نمایندگان پاسخ دهد»، حرف بی خودی است.

وی افزود: رئیس جمهور باید به مردم و نمایندگان مجلس توضیح دهد اما برخی موضوع سئوال از رئیس جمهور را آنقدر بزرگ می کنند که آدم فکر می کند، طرح این موضوع یک تابو است. البته این کار فایده ای به آن معنی ندارد اما ایرادی ندارد که رئیس جمهور بیاید درباره سئوالات و ابهامات مردم و نمایندگان آنها در مجلس توضیح دهد و شفاف سازی کند.

این فعال سیاسی یادآور شد: البته باید این حقیقت را درنظر داشت که با طرح سئوال از رئیس جمهور مشکلی حل نمی شود چون حل مسئله با سئوال و جواب اتفاق نمی افتد بلکه در قالب اخذ تصمیمات جدی برای بهبود وضع اداره کشور محقق خواهد شد. رهبر معظم انقلاب اخیرا از تشدید وضع تورمی در کشور انتقاد کرد. علت هم به این بر می گردد که وقتی دولت لایحه بودجه به مجلس می دهد «نمایندگان نیز توقعاتی از دولت دارند که بر کسری بودجه می افزاید، نتیجه کسری بودجه هم افزایش نرخ تورم است.

هاشمی طبا ادامه داد: مجلس اگر نظر و طرحی برای اداره کشور دارد براساس واقعیات نقاط قوتش را اعلام کند چون در وضعیت کنونی می بینیم تمام مصوبات مجلس در جهت منفی عمل می کند. با این اوصاف حتی اگر مجلس هم از رئیس جمهور سئوال بپرسد، اتفاقی نمی افتد. فقط آقای رئیسی به صحن علنی مجلس می آید، توضیحاتی می دهد و بعد هم می رود